/
/
לומדות פשוטות וחינמיות ללימוד קוד לילדים

לומדות פשוטות וחינמיות ללימוד קוד לילדים

הטכנולוגיה מתפתחת במהירות כמעט בלתי נתפסת. היא חוללה וממשיכה לחולל בחיינו מהפכות שונות ומגוונות. מיום ליום, יותר ויותר, מתגלה הקידוד כמיומנות בסיסית וחיונית. התכנות, כבר מזמן איננו מנת חלקם או התעניינותם ילדים מעטים ‘חובבי טכנולוגיה’, אלא עבור כל אחד ואחת ובמיוחד לילדים – שמתבגרים אל תוך עולם המונע על ידי הטכנולוגיה שלא נחה. 

לימוד הקידוד מספק לילדים, כבר בגיל הצעיר, את האפשרות להכין את עצמם להצלחות בעתיד. ילדים, המפתחים מיומנויות טכנולוגיות מגיל צעיר, בו כושר ספיגת הידע הוא עצום, מפתחים ביטחון עצמי, יכולת פתרון בעיות יצירתיות, פיתוח חשיבה מרחבית ועוד. לימוד הקידוד, בגיל הצעיר, פותח לילדיכם אפשרויות אינסופיות להיות הממציאים החדשניים של המחר. ילד שילמד לתכנת מגיל צעיר ייהנה מיתרון משמעותי בשוק העבודה העתידי.

אנחנו בשחקים  ללימודי קוד ותכנות לילדים ונוער, שמחים ללוות את הדור הצעיר ולהקנות כלים משמעותיים וידע מעמיק ופרקטי בעולמות טכנולוגיות הקוד. עבור הורים שמתלבטים אם ילדיהם יתאימו לתוכניות הלימוד, הן ניתן להתייעץ עמנו, והן יצרנו עבורכם את המדריך הבא בו ריכזנו מגוון אפליקציות ולומדות חינמיות ופשוטות. בעזרתן של לומדות אלו, יוכלו ילדיכם ללמוד את יסודות התכנות ולחקור את עולם הקידוד בצורה מהנה ואינטראקטיבית.

תכנות לילדים - לומדות - אפליקציות חינמיות

סקראץ'

Scratch – סקראץ’ קהילת הקידוד הגדולה בעולם לילדים עם ממשק ויזואלי פשוט המאפשר לילדים ליצור סיפורים דיגיטליים, משחקים ואנימציות. Scratch הוא אחד היישומים הפופולריים ביותר ללימוד קוד. 

באמצעות לימוד Scratch, ילדים יכולים ללמוד בקלות את יסודות התכנות. כיצד לולאות, תנאים או משתנים פועלים. היא מלמדת את היסודות צעד אחר צעד תוך שימוש בתרגול, כשבהמשך יוכלו ילדיכם להשתמש בידע שצברו למימוש היצירתיות שבהם לתכנית משל עצמם. האפשרויות שמציעה Scratch רבות, ונעות בין אנימציות פשוטות, למשחקים קטנים או סיפורים אינטראקטיביים תוך הוספת מוזיקה, תמונות ועוד. מתאימה לילדים מגיל 8-18 כאשר ישנה גם אפליקציה  לילדים מגיל 5 . 

Code.org

אחד האתרים הפופולריים לשיעורי קידוד חינם לילדים. יש לה מנוע חיפוש המאפשר לחפש ולמצוא קורסים והדרכות שונות.

תוכלו למצוא קורסים לבניית אתרים ומשחקים, יסודות התכנות וכן שיעורים על קידוד אפליקציות ואתרים בפועל באמצעות שפות תכנות שונות. 

בקוד אורג ניתן למצוא גם שיעורי קוד שעתיים. מתאים לילדים מגיל 4 עם אפשרות לבחור את הרמה המתאימה.

Open Roberta Lab

אפליקציית אינטרנט הפועלת בדפדפן. הרעיון מאחורי “מעבדת רוברטה הפתוחה” הוא לספק סביבת תכנות פשוטה וקלה לשימוש לכל החפץ בכך. 

אופן רוברטה לאב זו סביבת תכנות בקוד פתוח (תכנית בעלת קוד מקור הניתן לעריכה או לשינוי באופן חופשי), שפותחה כדי לתת הזדמנות לילדים להכיר, לבנות ולזהות רובוטים ומיקרו-בקרים לתכנות.

Blockly

בלוקלי פותח על ידי גוגל, ומאפשר למתחילים ובמיוחד לילדים, ליצור תכניות על ידי גרירה ושחרור בלוקי קוד שלובים, המייצגים מושגי תכנות ומבנים שונים כמו משתנים, לולאות, תנאים ופונקציות. הגרירה והשחרור הופכים את הממשק לנוח, ונגיש.

Blockly – ניתן להתאמה אישית והרחבה עם מחוללי קוד חדשים, ונמצא בשימוש בכלים חינוכיים רבים, משחקי קידוד ויישומים רבים נוספים. נחשב כבסיס איתן וטוב למעבר מתכנות חזותי לקידוד מבוסס המלל.

LightBot

אפליקציה. משחק שנועד ללמד מושגי תכנות בסיסיים וכישורי חשיבה חישובית לילדים, בצורה מרתקת ואינטראקטיבית. פאזל שבו על השחקנים להנחות רובוט קטן להאיר אריחים ברמות שונות על ידי מתן הוראות באמצעות קידוד.

ערמות של קוביות קוד מייצגות פקודות שונות. יש למשחק רמות שונות החל מהפשוטות ביותר, אך המורכבות עולה ככל שהשחקן מתקדם בידע. ואז הוא יהיה חייב להשתמש במושגי תכנות אותן למד כמו נהלים, לולאות, תנאים וכו. 

לסיכום

יש כמובן עוד שפע רב של אפליקציות, תכניות ואתרי לימוד קידוד מעולות לילדים. 

אנחנו הבאנו לפניכם רק כמה מהן. אנו מקווים מאד שתיהנו מהן ואתם וילדכם תפיקו מהם הנאה ותועלת.

השאירו פרטים

השאירו פרטים ויועץ לימודים ישוב אליכם בהקדם.

תפריט:

סושיאל: