/
/
חיפשתם קורס סקראץ’ לילדים? בואו ללמוד הרבה מעבר

חיפשתם קורס סקראץ’ לילדים? בואו ללמוד הרבה מעבר

לימודה של כל שפת קוד הוא לימוד שפה לכל דבר ועניין. לשפות הקוד ישנו תחביר באמצעותו אנו מרכיבים משפט שמשמעותו היא לבנות פקודה.

הכרת התחביר והפקודות השונות, יכול להוות אתגר עבור ילדים ובדגש על גילאים צעירים. 

מטרת שפת הסקראצ’ היא להפוך את הקוד לוויזואלי מאוד, כאשר היא מבוססת על שיטת דראג אנד דרופ במהלכה ‘גוררים’ קוביות עם פקודות קוד, אל משטח הפעילות ויוצרים פקודות דרך הצבת קוביה ליד קוביה.

באופן הוויזואלי הזה, הילדים לומדים קוד בצורה פשוטה ומהנה. אין כל צורך ברקע קודם בתנות או היכרות עם תכנות. מטרת השפה היא להקנות את המושגים המורכבים והחשיבה המאפיינת את עולמות התכנות בשיטת לימוד אינטראקטיבית ופשוטה.

אולם כאן במכללת שחקים ללימודי קוד לילדים ונוער, אנו שמחים להציע קורס שחוצה את קווי הסקראצ’ ושמלמד את ילדיכם עוד 2 שפות קוד נוספות. והכול מהכול על דרך של כיף, חוויה ומשחק.

הכירו את קורס תכנות במיינקראפט

קורס מיינקראפט מלמד קוד על גבי משחק המיינקראפט הנחשב לפופולרי ביותר בעולם (ואנו מתכוונים לכך שהוא זכה בתואר המשחק המשוחק ביותר בהיסטוריה).

הקורס נערך על גבי פלטפורמה שנקראת מיינקראפט Education ובה ניתן לערוך פקודות קוד במשחק ולתכנת אותו מחדש. למעשה ניתן ממש לשנות את עולמו הווירטואלי של מיינקראפט מן הקצה אל הקצה.

השפות הנלמדות במהלך הקורס הן: 

  • JavaScript – שפה שנמצאת בשימוש רב בבניית אתרים. ניתן לתאר אותה בתור השפה שהופכת כל אתר פשוט לאתר אינטראקטיבי.
  • Python – שפה נוספת שנמצאת בשימוש בקרב בוני אתרים, אך גם בקרב בוני אפליקציות, גיימינג, בניית יישומים ותוכנות וגם בתחומי הסייבר (בנושא זה יש לנו קורס שלם של סייבר פיית’ון).
  • סקראצ’ – השפה הוויזואלית החביבה שאיתה ניתן להקנות את היסודות הראשוניים בתכנות עבור המשתתפים והמשתתפות.

כיצד אנחנו משלבים בין השפות?

הקורס משלב בין מיינקראפט לבין הפלטפורמה החינמית של סקראץ’.

אנו ניצור סביבת יצירה ובה נגרור את קוביות התכנות וניצור ממש מיצגים וויזואליים שלמים שהם תוצר של תכנות דוגמת אנימציות, משחקים ועוד.

אין כאן הדגמות וצפייה בלבד; כל הילדים והילדות המשתתפים בקורס לוקחים חלק בתרגול מעשי ממושך, תוך שאנו מכינים אותם לקראת התרגול הפרקטי שיתבצע ממש בתוך העולם הווירטואלי של מיינקראפט.

לאחר מכן, נעבור אל המשחק, ובמהלכו נלמד את התחביר והפקודות של שפות התכנות ג’אווה סקריפט ופיית’ון. השילוב שבין שפות הקוד והעבודה על השפות תוך כדי המשחק, יקנו לתלמידים והתלמידות ידע מעשי שימושי, וכן את ההיגיון של המתכנתים, היגיון שבאמצעותו יודעים להשתמש בשפות הקוד מתוך צורך ויצירתיות, ולא על-בסיס תבניות קיימות בלבד.

מה נעשה במהלך הקורס?

השילוב של קורס סקראץ’ יחד עם לימודי JavaScript ו-Python פותח בפנינו צוהר לעריכת פעולות קוד ותכנות יוצאות מגדר הרגיל.

נלמד כיצד לבנות דמויות ווירטואליות חדשות (אווטרים), כיצד להשפיע על הכוחות הפיזיקליים של העולם הווירטואלי, לשנות את העולמות מן הקצה אל הקצה ולערוך אינספור שינויים תוך כדי שאנו משחקים במשחק.

נלמד באופן מעמיק כיצד לערוך מודינג במייקנראפט, ובו יוצרים עולמות חדשים לחלוטין. ניתן ממש לשנות את המשחק מן הקצה אל הקצה, את מטרתו ויעדיו והכול באמצעות פקודות קוד ותכנות מתקדם.

מטרתנו היא להביא את ילדיכם אל הרמה המתקדמת ביותר ואף לסלול את הדרך אל עבר תחומי עניין נוספים בעולמות התכנות כגון בניית משחקי מחשב, בדיקת תוכנה QA, בניית אתרים ואפליקציות ועוד.

תנאי הקבלה

בדיוק כפי שקורס סקראץ’ איננו מציב תנאי קבלה, כך גם קורס מיינקראפט פתוח לרישום עבור כל מתעניין ומתעניינת.

הלימודים מותנים באנגלית בסיסית בלבד (ולכן הרישום הוא החל מכיתה ג’ בה מתחילים הילדים ללמוד אנגלית), זיקה בסיסית למחשבים (שום צורך ברקע קודם) ומעבר ראיון קבלה אישי.

מטרת ראיון הקבלה היא לערוך תיאום ציפיות ולוודא שאכן הקורס עונה על רצונות הנרשמ/ת וכן על הרושם שנוצר אצל ההורים. 

במעמד הראיון נוכל גם להציע תוכניות לימוד נוספות שעשויות להיות מתאימות יותר או לעניין יותר את התלמיד/ה.

שיטת הלימוד

כל מסלולי הלימוד של מכללת שחקים מועברים על דרך של משחק.

אנו מאמינים שפרקטיקה ועניין הנוצר ממפגש למפגש, הם אלו שמניעים את הילדים והילדות להגיע עם סקרנות ועניין בכל שיעור.

את הלימודים ניתן לערוך פרונטלית, אך נציין שהדבר תלוי במספר המשתתפים שכן הלימודים נערכים במוסדות לימוד שונים ברחבי הארץ.

פעילותה של מכללת שחקים עם מחזורי לימוד קבועים נערכת במרחב המקוון, כאשר אנו מציעים את כל מסלולי הלימוד עם לימודים אונליין ב-ZOOM.

הלימודים מלווים על-ידי מדריכים ומדריכות מקצועיים, וכוללים גם קהילה ענפה של שחקים אונליין עם טורנירים, הגרלות ושלל שיעורי בונוס חינמיים.

התייעצו איתנו

חיפשתם קורס סקראץ’ ומצאתם משהו מעט שונה? אנו מניחים שיש לכם עוד כמה וכמה שאלות 🙂

בכל שאלה והתייעצות אנו במכללת שחקים מזמינים אתכם להשאיר לנו פניה באתר או ליצור עמנו קשר טלפוני.

השאירו פרטים

השאירו פרטים ויועץ לימודים ישוב אליכם בהקדם.

תפריט:

סושיאל: