/
/
5 דרכים להכין את ילדכם לכיתה א’

5 דרכים להכין את ילדכם לכיתה א’

חינוך הוא היבט מכריע בהתפתחות הילד ומציב את הבסיס להצלחתו העתידית.
חינוך בגיל הרך הינו קריטי לעיצוב ההתפתחות האינטלקטואלית, הרגשית והחברתית של הילד.
עם הדגש הגובר על חינוך לגיל הרך, הורים רבים מחפשים יותר ויותר דרכים לחנך את ילדיהם בגיל הרך לפני שנת הלימודים הראשונה שלהם. להלן שש דרכים יעילות לחנך את ילדכם לפני שנתו הראשונה בבית הספר:

שחקו איתם:

פעילות משחקית עם ילדיכם מעודדת אותם לחשוב, להסתקרן ולאתגר את עצמם בקריאה ובהבנה של סיטואציית המשחק.

למידה מבוססת משחק היא כלי רב ערך שהורים יכולים להשתמש בו כדי לחנך את ילדיהם בגיל הרך. משחק מספק לילדים דרך מהנה ומרתקת ללמוד מיומנויות חדשות ולפתח את יכולות פתרון בעיות וחשיבה ביקורתית שלהם. זה גם עוזר לטפח יצירתיות, דמיון וביטוי עצמי. עודדו את ילדכם לשחק עם צעצועים המאתגרים את החשיבה שלהם, כמו אבני בניין, פאזלים ומשחקים חינוכיים.

קראו ספרים ביחד:

קריאת ספרים עם ילדכם היא פעילות מהנה וחינוכית שניתן לעשות בכל מקום ובכל זמן. קריאה משותפת של ספרים יכולה לעזור לפתח את כישורי השפה והאוריינות של ילדכם, כמו גם לבנות את הידע וההבנה שלו לגבי העולם הסובב אותם. עודדו את ילדכם לשאול שאלות על הספרים שקראתם ולהשתתף בשיחות על הדמויות והאירועים בסיפורים.

השתמשו באפליקציות ומשחקים חינוכיים:

השימוש באפליקציות ומשחקים חינוכיים הוא מגמה גוברת בחינוך לגיל הרך. יש מגוון רחב של אפליקציות חינוכיות ומשחקים זמינים המיועדים במיוחד לילדים בגיל הרך. אפליקציות ומשחקים אלו יכולים לעזור לפתח את מיומנויות האוריינות, החשבון והחשיבה הביקורתית של ילדכם, כמו גם לספק להם דרך מהנה ומרתקת ללמוד.
(דוגמא לקידום מוצר מפורש:) שחקים מציעה את פלטפורמת הלימוד הדיגיטלית להכנה לכיתה א’ המתקדמת והמשכילה ביותר בישראל. מוזמנים לבדוק אותה כאן 

עשו פעילויות יצירתיות יחד:

עודדו את ילדכם להשתתף בפעילויות יצירתיות כמו ציור, ציור ומשחק עם בצק משחק. פעילויות אלו יכולות לסייע בפיתוח המוטוריקה העדינה והיצירתיות שלהם, כמו גם לספק להם מוצא לביטוי עצמי. לדוגמא:

  • ציירו דמויות ביחד (מומלץ דמויות ריקות עם קווי מתאר מוכנים שנדרש רק למלא אותן בצבע)
  • שימו מולכם כלי עבודה/אביזרים שונים בבית ותרגלו את השמות שלהם
  • תרגלו הוראות יומיומיות מוכרות כגון “בואו לאכול” או “זמן מקלחת” באנגלית!

לימדו מיומנויות חברתיות:

מיומנויות חברתיות הן חלק חיוני בהתפתחות הילד, וחשוב לעודד את ילדכם לפתח מיומנויות אלו בגיל צעיר. למדו את ילדכם לשתף, להתחלף ולתקשר ביעילות עם אחרים. עודדו אותם להכיר חברים ולהשתתף בפעילויות קבוצתיות, כגון דייטים ואירועים חברתיים.

נסו גם אתם

אנו מזמינים אתכם להתנסות בפלטפורמת הלימוד הדיגיטלית של שחקים להכנה לכיתה א’.
שחקים מפעילה את פלטפורמת הלימוד המתקדמת ביותר להכנה לכיתה א’ עבור קטנטנטים – נסו אותה כאן.

השאירו פרטים

השאירו פרטים ויועץ לימודים ישוב אליכם בהקדם.

תפריט:

סושיאל: