/
/
תנאי הקבלה לקורסי תכנות לילדים

תנאי הקבלה לקורסי תכנות לילדים

ברוכים הבאים למכללת שחקים סייבר, מכללת בוטיק המתמחה בלימודי סייבר ותכנות לילדים ונוער.

הרושם הראשוני והמוטעה שנוצר לעתים, הוא כי לימודי מחשבים יכולים להיות מאתגרים למדי, ולכן הם מציבים תנאי קבלה נוקשים. אז נכון, הלימודים הם בהחלט אתגר, בטח לבטח לימודים טכנולוגיים. אולם הסוד להצלחה טמון ביכולת ליהנות מן התהליך. ליהנות מן החוויה הלימודית. 

לאורך זמן, אנו הסגל הלימודי של שחקים, ישבנו כדי לפצח את הנוסחה ולבנות שורה של מסלולי לימוד המלמדים את המשתתפים והמשתתפות הצעירים תוך כדי משחקי תפקידים ותוך כדי עלילה.

כאשר הנוסחה היא לימודים לשם החוויה, ולא לימודים לשם הלימודים בלבד, כל תהליך ההבנה של החומר והיכולת ליישם אותו באופן עצמאי, הוא הרבה יותר מהיר, והרבה יותר יעיל.

בדיוק מן הסיבה הזו, איננו מציבים תנאי קבלה נוקשים כלל. אך כן שואפים ורוצים להכיר את המועמדים והמועמדות לפני שריקת הפתיחה.

נתחיל בתנאי הקבלה היבשים

ישנם שני תנאי קבלה שאיננו יכולים להתפשר עליהם:

  • אנגלית בסיסית – אין כאן כל צורך באנגלית ברמה גבוהה, אולם אנחנו כן מוכרחים להתנות את הקבלה ביכולת של המועמדים והמועמדות לדעת לקרוא מילים בסיסיות ולהכיר את כל האותיות באנגלית. הסיבה לכך היא שכל טכנולוגיות הקוד נכתבות בשפה האנגלית, וכל הפקודות מתבססות על מילים באנגלית.
    כהערת אגב נציין, כי כל מסלולי הלימוד מאפשרים להעשיר ולהרחיב את אוצר המילים של הילדים. מעין בונוס שמרוויחים בזמן שלומדים תכנות.
  • זיקה בסיסית למחשבים – ושוב, אין כל צורך להיות מדען מחשבים מלידה. נטו מדובר בגישה בסיסית למחשבים ולרוב היא קיימת כיוון שהילד או הילדה בין כה וכה מבלים זמן רב מול המחשב.
וזהו, ממש כך. אלו הם תנאי הקבלה הפורמליים שלהם אנו זקוקים כדי להתחיל במסלול, וזה תקף הן לתכניות הלימוד לילדים והן לתכניות הלימוד לנוער.

ונמשיך בראיון הקבלה האישי

זהו כבר חלק הרבה יותר קריטי והרבה יותר משמעותי עבורנו, ועבור ההצלחה וההנאה של ילדיכם בקורס. חשוב נורא נורא ליהנות מן המסלול.

מדוע אנו מקפידים על ראיון קבלה?

אנו פוגשים בלא מעט מועמדים שבשיח הראשון עמם או עם הוריהם, נאמר לנו באופן חד וברור ‘אנחנו רוצים ללמוד פיית’ון’ או ‘אנחנו רוצים ללמוד סייבר’. יש ניצוץ בעיניים,  ברור לכול כי הילד או הילדה ממש רוצים ללמוד את התחום.

אך במהלך הזמן, גם נוכחנו לגלות כי חלק מן הילדים דווקא גילו עניין בתחום אחר במחשבים. העדיפו יותר גיימינג מאשר סייבר, אך לא ידעו להניח את האצבע באופן מדויק על מה שרצו. או ילדים (ואנו מתנצלים מראש בפני קהל ההורים) שהוריהם שעובדים בהייטק או ששמעו על נושא מסוים, דרבנו אותם ללמוד אותו. היה זה משהו שההורים נורא רצו ושאפו אליו, אך הוא לא בהכרח שיקף את רצון הילדים.

הראיון האישי מתנהל יחד עם ההורים, אך בראש וראשונה מול הילד/ה.

מה מטרת הראיון?

חשוב לנו נורא שלא לקבל מועמד או מועמדת רק על סמך רצון ההורים, אלא גם לשוחח עם הילדים עצמם.

הורים, חלילה אין כאן כל ספק בבחירות שאתם עושים, אולם שיחה שכזו יכולה לאפשר לנו להציע מסלולים נוספים, כאלו שיתאימו יותר לרצונותיו של הילד, ושיעשירו אותו בשפע של תכנים טכנולוגיים מתוך הפלטפורמות שמוצאות חן בעיניו.

מטרתנו היא למנוע מצב ובו הילד יתחיל את הקורס כיוון שאבטחת מידע היה נשמע כנושא נוצץ, ומנגד ירגיש שהוא איננו במקום הנכון לו. אולי הוא רוצה יותר לתכנת, או אולי הוא רוצה לבנות אתרים.

בראיון אנו לומדים להכיר את ילדיכם, לערוך איתם שיחה קלילה אודותיהם, מי הם ומה הם שואפים לדעת.

מה הראיון כולל?

כיאה לתנאי קבלה לקורסי תכנות לילדים, אי אפשר שלא לערוך מספר מבדקים קצרים שיתנו לנו ולילדיכם את ההכוונה המדויקת יותר.

לצד שיחה ערה וקולחת, אנחנו בוחנים את הרמה הטכנית, בודקים את מידת הידע הקיים.

מטרת המבדקים לא לשלול את הקבלה לקורס מסוים, אלא לשבץ את הילד או הילדה אל קורס התכנות לילדים שיתאים לרמתו.

אלו קורסים אנו מציעים?

אנו במכללת שחקים שמחים להציע מגוון של מסלולי לימוד שונים ומרתקים ובראשם:

קורס מיינקראפט

תכנית לימודים סופר מהנה, ובה הילדים לומדים לתכנת דרך משחק המיינקראפט – המשחק המשוחק ביותר בהיסטוריה.

מיינקראפט מציע עולם וירטואלי ודמויות וירטואליות עצמאיות, ומשחקים בו מיליוני ילדים מכל רחבי העום.

דרך גרסת ה-Education של המשחק, ניתן לבצע תכנות ולהזריק פקודות קוד ישירות לתוך המשחק, כך שכל השינויים ממש יתרחשו לנגד עיני הילדים.

במהלך הלימודים לומדים המשתתפים כיצד לבנות לעצמם דמויות וירטואליות, כיצד לבצע שינויים (מה שנקרא ‘מודינג’) בתוך העולם הווירטואלי ועוד.

הקורס כולל 3 טכנולוגיות קוד:

  • שפת פיית’ון
  • שפת JavaScript
  • ושפת סקראצ’ הנחשבת לקלה ומהנה לילדים
אגב, 2 השפות הראשונות הן מבין השפות הפופולריות ביותר כיום לתכנות WEB ואפליקציות.

קורס Cyber Kids

בעוד שלימודי מיינקראפט עוסקים יותר בגיימינג ובתכנות, קורס סייבר קידס כולל היכרות מעמיקה עם אופן תפקודו של המחשב והאינטרנט, לימודי תכנות ובניית אתרים ולימודי לוחמת סייבר.

זהו קורס עמוס באקשן, אך גם דוגמה נהדרת למסלול לימודי שבו ראיון קבלה אישי ותיאום ציפיות מקדים הוא בגדר הכרח של ממש.

הקורס מורכב מ-3 שלבים מרכזיים:

  • לימודי מבואות המחשב – במהלכם המשתתפים ילמדו לפתור תקלות מחשב שגורות, יבינו כיצד האינטרנט עובד, מהו ראוטר, ומהי רשת WIFI. עם סיום שלב זה, הם ידעו לפתור תקלות מחשב שונות וממש לתפקד בתור אנשי המחשוב הפרטיים שלכם בבית 🙂
  • לימודי קוד – במהלכם לומדים הילדים 3 טכנולוגיות קוד: HTML, CSS ו-JavaScript. אלו הן טכנולוגיות קוד שימושיות ונפוצות לבניית אתרים, וגם ילדיכם ילמדו לבנות אתר לבדם, להעלות אותו לשרת אחסון, לחבר אותו לדומיין ולהפוך אותו ממש לאתר הנגיש לגולשים.
  • לימודי סייבר – ה-אקשן! אם תשאלו אותנו. כאן ילדיכם ילמדו גם לתפקד כלוחמי סייבר מיומנים וגם כהאקרים המנצלים את החולשות של טכנולוגיות הקוד השונות. אותו אתר שבנינו? גם נלמד איך לבצע את מתקפת הסייבר הנפוצה בעולם ונפיל אותו מן האוויר.

קורס האקר פרו

מדובר בגרסת הקורס הפונה לבני נוער.

זהו מסלול הדומה לסייבר קידס, אך שונה במידת המורכבות והעומק של התכנים השונים.

דוגמה מאוד בולטת לכך היא בלימודי הקוד, ובהם לומדים המשתתפים עוד 2 טכנולוגיות קוד נוספות: SQL ו-PHP. בשונה מקורס סייבר קידס, כאן המשתתפים יבנו רשת חברתית בדומה לפייסבוק.

גם כאן כדרכנו בקודש, ניכנס לנעליהם של ההאקרים ונלמד כיצד להפיל את אותה רשת ולפרוץ אותה.

לצד זאת, המשתתפים לומדים עוד מגוון מתקפות סייבר מעמיקות ומורכבות לפריצת סיסמאות, ניצול חולשות שונות דוגמת WIFI ציבורי במסעדה שלמעשה חושף את כל הסועדים המשתמשים בו לפריצות, ועוד.

למידע נוסף על הקורס >>>

קורס פיית'ון

לימודי פיית’ון מיועדים באופן נקודתי לבני ובנות נוער.

אלו הם לימודים שמשלבים בין לימודי שפת התכנות Python לבין שימושים שונים לה המשמשים האקרים.

גם בקורס זה אנו נכנסים הן לנעליהם של ההאקרים והן לנעליהם של לוחמי הסייבר.

אנו נכיר את שפת ה-Python מן הבסיס ועד לשלב מתקדם.  זוהי שפת תכנות פופולרית המשמשת לבניית אתרים, יישומי אפליקציות לניידים, תוכנות ועוד. היא נחשבת לקלה ופשוטה, ולכן היא מועדפת הן על מתכנתים והן על… לא טעיתם 🙂 הן על האקרים.

הקורס כולל 5 מתקפות סייבר שונות באמצעות פיית’ון לרבות יצירת מערכת לפיצוח אוטומטי של סיסמאות.

למידע נוסף על הקורס >>>

מבנה מסלולי הלימוד

כלל תכניות הלימוד של שחקים מתפרשות על גבי שנה, 30 מפגשים, כל מפגש בן 75 דקות.

התייעצו איתנו

לקורסי תכנות לילדים תנאי קבלה שאמנם אינם נוקשים מן הצד האחד, אך בהחלט מצריכים ומצדיקים תיאום ציפיות.

אחרי הכול – באנו ליהנות, לא רק ללמוד.

בכל שאלה והתייעצות, אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם יועצי הלימודים שלנו. ניתן להשאיר פניה באתר, או ליצור עמנו קשר טלפוני.

השאירו פרטים

השאירו פרטים ויועץ לימודים ישוב אליכם בהקדם.

תפריט:

סושיאל: