/
/
כיצד לימודי פיתוח משחקים תורמים לילדיכם?

כיצד לימודי פיתוח משחקים תורמים לילדיכם?

לא נפתיע אתכם אם נאמר שכמכללה ללימודי מחשבים והייטק לילדים ונוער, אנחנו מתלהבים מכל ידיעה קטנה המבשרת על קדמה טכנולוגית חדשה.

בזכות הקדמה, אנו כולנו נושאים עמנו מחשב נייד קטנטן שמאפשר לנו לדבר עם מי שנרצה, ולדעת כל מה שנרצה. הכל נמצא אצלנו פשוט בכיס! מטורף לחשוב על כך במובנים של לפני 15 או 20 שנים לא?

הקדמה הטכנולוגית הפכה גם אלמנטים שבעבר היו נחלתם הבלעדית של אנשי מקצוע, לכאלו ששייכים לכלל – ובמקרה שלנו פיתוח משחקי מחשב 🙂

ראיתם משחק מחשב עם גרפיקת תלת ממד מדהימה? ייתכן מאוד שילד או ילדה, נער או נערה הם אלו שנמצאים מאחורי הפיתוח שלו. ממש ככה.

הן בזכות העובדה שהדור של היום חשוף לטכנולוגיה 24 שעות ביממה. איך אפשר שלא להיות יותר מפותחים טכנולוגית אל מול החבר’ה המבוגרים? והן בזכות הקדמה הטכנולוגית שכיום מאפשרת לבנות משחקי מחשב עם פלטפורמות מסודרות ועוצמתיות. במקרה שלנו בשחקים סייבר, מדובר בפלטפורמות לבניית משחקי מחשב שנקראות Roblox ו-Unity.

על שתי הפלטפורמות אנחנו מספרים רבות, ונשמח להפנות אתכם למאמר שמסביר עליהן באריכות. 

את המאמר הנוכחי, החלטנו לקחת למקום קצת שונה, ולהסביר כיצד לימודי פיתוח משחקים, לא רק שמלמדים קוד, אלא מביאים עמם עוד מגוון יתרונות ששווה להכיר.

פיתוח כישורים לפתרון בעיות

לימוד פיתוח משחקי מחשב משפר את המיומנות בקרב ילדים ונוער לפתרון בעיות ואתגרים.

הסיבה לכך טמונה בעובדה שפיתוח המשחקים מצריך מן המתכנת את היכולת לחשוב על תרחישים שונים, להתכונן מבעוד מועד למכשולים ומהמורות, להתגבר על תקלות לא צפויות, ולתכנן מסע שלם.

למעשה, כאשר ניגשים לבניית ותכנות משחק מחשב (וכן תכנות של כל יישום אחר), הדבר מצריך מן המתכנת ראיה רוחבית, אלמנט שהופך במרוצת הזמן לממש תגובה אינסטינקטיבית.

פיתוח היצירתיות

פיתוח משחקי מחשב לא עוסק רק בקוד עצמו, אלא בעלילה כולה, כיצד הדמויות ייראו, מה יהיה תפקידן, העלילה וכל העולם הווירטואלי שמסביב.

נכון שכאשר מדובר בחברות גיימינג מקצועיות הרי שהדבר מחולק בין מחלקות שונות, אך בלימודי גיימינג אנו נוגעים בכל העולמות ורוכשים ידע מקצועי בכל המחלקות.

הצעד הראשון לבניית משחק מחשב מצריך חשיבה יצירתית, מצריך יכולות ‘סטורי טלינג’. לכל דמות יש סיפור מאחוריה, חולשות וחוזקות, לעולם הווירטואלי יש מאפיינים, אווירה מסוימת ואלמנטים שונים שהופכים את המשחק לייחודי.

פיתוח הזיקה לפיזיקה ומתמטיקה

פיתוח משחקי מחשב עוזר לילדים ללמוד ולהבין טוב יותר מושגים ורעיונות הלקוחים ממדעי הפיזיקה והמתמטיקה.

משחקי מחשב מיישמים בפועל מספר עקרונות שונים. קחו כדוגמה את המשחק ‘אנגרי בירדס’ שבו משליכים את הציפורים עם רוגטקה. השחקנים צריכים להבין את המסלול ואת הזווית שתיצור את ההשפעה המקסימלית.

בעת בניית המשחק, המפתחים של אנגרי בירדס היו צריכים להיעזר במונחים הלקוחים מעולמות הגיאומטריה, חישוב מהירות, זוויות ועוד. 

כדי לתכנת דמות שרצה, קופצת, הולכת, הולכת מהר יותר או רוקדת, צריך לדעת ליישם מושגים מתמטיים.

משפר את הביטחון העצמי

פיתוח משחקי מחשב מצריך תהליך, מצריך להתגבר על מהמורות, ולעבור ממש סרגל מאמצים שמתחיל מידע בסיסי ועד להבנה תכנותית מתקדמת.

במקרה הנוכחי, פיתוח של משחק מחשב שלם, לא רק שמעביר את הילדים תהליך שלם, אלא גם מציג להם את התוצאה והיא כל כולה מעשה ידיהם – הם זוכים לשחק במשחק שהם יצרו.

תחושת ההישגיות בקרב משתתפי ומשתתפות הקורס לפיתוח משחקי מחשב, נותן פוש עצום לביטחון העצמי ולתחושת המסוגלות.

שיפור יכולות לעבודת צוות

עבודת צוות היא לא רק תכונה שיכולה לסייע לנו כסעיף בקורות החיים 🙂

אנו נדרשים לעבודת צוות לכל אורך חיינו – עבודת צוות היא בזוגיות, עבודת צוות נדרשת לעתים להצלחה בלימודים האקדמיים או המקצועיים, עבודת צוות מקנה לנו את היכולת לדעת לבקש עזרה, ללמוד מאחרים ולהשתפר.

תחום הגיימינג ופיתוח משחקי המחשב נהנה מקהילות ענפות של מפתחים ומפתחות המסייעים זה לזה. שפע של קהילות, פורומים מקצועיים ומרחבים מקוונים שבהם אנו יוצרים אינטרקאציה עם קולגות לתחום.

עבודת הצוות הזו ניכרת גם במסגרתן של תכניות הלימוד, וזוהי מיומנות חשובה בקרב כל בונה ובונת משחקי מחשב.

התייעצו איתנו

נשמע טוב? ועוד השתדלנו לקבץ רק את היתרונות הממש ממש בולטים!

אז אם התעורר בכם החשק, כאן במכללת שחקים תוכלו לשוחח עם יועץ לימודים שיספר לכם בהרחבה על מסלולי הלימוד שלנו לגיימינג (וכן ישנם עוד מגוון רחב של קורסים מרתקים נוספים).

בכל שאלה והתייעצות, ניתן להשאיר לנו פניה באתר, לכתוב לנו בוואטסאפ או ליצור עמנו קשר טלפוני.

השאירו פרטים

השאירו פרטים ויועץ לימודים ישוב אליכם בהקדם.

תפריט:

סושיאל: