/
/
איזה תפקידים טכנולוגיים יש בצה”ל?

איזה תפקידים טכנולוגיים יש בצה”ל?

קהילת המודיעין הישראלית, ובאופן ממוקד יותר הצה”לית, זוכה לשבחים רבים מצד גורמי ביון עולמיים, תוך שהיא נסמכת על הון אנושי מובחר המצויד במיטב הטכנולוגיה (ושבזכות אותו ההון האנושי, הטכנולוגיה רק הולכת ומתפתחת בהתמדה).

אמינותו של חיל המודיעין הישראלי ויכולתו להגיע כמעט לכל פינה, הפכה אותו גם לאחד מן הגופים הצבאיים הנחשקים ביותר בקרב חברות הייטק וטכנולוגיה, המבקשות לשים את ידיהן על יוצאי היחידות הטכנולוגיות. לומר כי יוצאי היחידות ‘נחטפים’ משוק העבודה, לא יהיה תלוש מן המציאות, ואף בלשון המעטה.

כתוצאה מכך, הורים רבים וכן נערים ונערות פונים אלינו למכללת שחקים ומבקשים לדעת על התפקידים הטכנולוגיים הקיימים, אילו מהם נחשבים לטובים ביותר, ומה צריך לעשות על מנת שסיכויי הקבלה יעלו ויתאימו לרף הנוקשה והקפדני של שלבי המיונים.

במאמר שלפניכם, צוות מכללת שחקים ללימודי סייבר וקוד לילדים ונוער ריכז עבורכם מידע המציג בקצרה את התפקידים הטכנולוגיים הנחשקים בצה”ל, ונשמח לעמוד לשירותכם ולייעץ לכם בכל שאלה.

תוכנית תלפיות

תוכנית תלפיות נחשבת למסלול עילית שייעודו הוא להכשיר מתגייסים ומתגייסות אל עבר תפקידי מחקר ופיתוח ביטחוניים טכנולוגיים.

התוכנית כוללת לימודי תואר ראשון באוניברסיטה העברית בירושלים בנושאים לרבות מדעי המחשב ופיזיקה, ומטרתה לסלול את דרכם של מנהיגים ומנהיגות טכנולוגיים עתידיים במערכי המחקר והפיתוח של צה”ל ושל התעשיות הבטחוניות.

לצד לימודי תואר ראשון, התוכנית כוללת הכשרות והסמכות טכנולוגיות צה”ליות למערכי הסייבר הצבאיים ומערכים מודיעיניים טכנולוגיים מתקדמים.

התפקידים הטכנולוגיים עצמם חסויים וזאת מפאת רגישותם, ועל-כן המעוניינים להתמיין לתוכנית זו, עושים זאת מתוך רוח ערכית, שליחות וסקרנות עם זיקה טכנולוגית ואנליטית ברורה.

תוכנית גאמ"א סייבר

תוכנית גאמ”א סייבר נחשבת לחוד החנית בהכשרות המלשב”ים אל תפקידי פיתוח, קוד, מחקר, פיתוח, סייבר ותוכנה.

במקום מסוים, הרי שצמד המילים גאמא סייבר משמעו עברו רבים – סלילת הדרך אל עבר היחידות הטכנולוגיות המובחרות ומהן אל עבר עתיד נחשק בחברות הטכנולוגיה, המחשבים וההייטק המובילות בארץ ובעולם.

בוגרי התוכנית רוכשים ידע וניסיון בשטח בהכשרות טכנולוגיות לתכנות בטכנולוגיות קוד, ניהול רשתות, סייבר, אבטחת מידע ומערכות הפעלה.

תוכנית ארזים

מסלול הכשרה נוסף לתפקידים טכנולוגיים בצה”ל הינו תוכנית ארזים שנועדה לאתר את חוד החנית המנהיגותית של אגפי ותחומי המחקר של חיל המודיעין.

בוגרי התוכנית מוצאים עצמם בתפקידי מפתח משמעותיים בחיל התקשוב, חיל המודיעין ובאופן פרטני יותר באגף אבטחת המידע והסייבר.

מדינת ישראל המוקפת באויבים רבים הנלחמים בה גם ברחבי הרשת, הפכה במרוצת הזמן למוקד הכשרה ייחודי עבור לוחמי סייבר מובילים.

בדומה לתוכנית תלפיות, גם תוכנית ארזים מקנה לבוגריה דיפלומת תואר ראשון מטעם אוניברסיטת תל אביב. על בוגרי התוכנית לסיים בהצלחה תואר ראשון דו-חוגי במתמטיקה ומדעי המחשב.

תוכנית שחקים

בחרנו להתייחס למסלול שחקים כחלק מן המסלולים המכשירים לתפקידים טכנולוגיים בצה”ל, זאת כיוון שזהו אחד מייעודיו.

כלומר, מסלול שחקים למעשה בנוי על בסיסם של 7 מסלולים ו-2 תוכניות לימוד ללימודי תואר ראשון.

מטרת מסלול שחקים היא לשלב את המתגייסים והמתגייסות לתפקידי מפתח משמעותיים בעיבוד המידע המודיעיני ובביצוע תפקידי מחקר מודיעניים השלובים בטכנולוגיות מתקדמות.

מסלול זה יש לציין, נחשב כיום ליוקרתי והנחשק ביותר בצה”ל וכל שכן עבור מי המבקשים להתגייס לתפקידים טכנולוגיים ו/או מודיעיניים בצבא.

אם כן, לאן הגעתם?

ברוכים וברוכות הבאים והבאות למכללת שחקים סייבר, מכללה ללימודי קוד וסייבר לילדים ונוער.

מהקמתה בשנת 2016 ועד היום, צוות מכללת שחקים סייבר בנה ויצר תוכניות הכשרה מתקדמות ומקיפות, תוך ששיטת הלימוד נסמכת על ‘משחוק’ החומר הנלמד. דרך משחק, חוויה, טורנירים ושורת רגעים מותחים ומלאי אדרנלין, רוכשים המשתתפים והמשתתפות ידע מעשי פרקטי בשטח במיומנויות קוד, תכנות וסייבר הנדרשות גם בענף ההייטק וכן בתפקידים הטכנולוגיים השונים הקיימים בצה”ל.

הקורסים הנלמדים במכללת שחקים סייבר כוללים:

לימודי סייבר ואבטחת מידע

קורס האקר פרו לנוער וקורס סייבר קידס לילדים (רמות הקושי משתנות בהתאם לגיל).

קורס מעמיק המכשיר מן היסוד ועד לרמה המתקדמת ביותר בעולמות הסייבר ובטחת המידע.

מטרת ההכשרה היא להעניק למשתתפים והמשתתפות את כל הכלים הנדרשים והידע הפרקטי בשטח לצורך השתלבות בעולמות טכנולוגיים מרתקים אלו.

ההכשרה כוללת מבואות למחשבים, רשתות ומערכות הפעלה, לימודי רשתות תקשורת וגולת הכותרת – קוד, סייבר ואבטחת מידע.

אנו תמיד נוהגים לתאר זאת (ואיננו מגזימים), שילדיכם ידעו אף כיצד לשבת בבית קפה, להתחבר לרשת המקומית ולגלות סיסמאות של יושבים ויושבות המשתמשים באותה הרשת. וכמובן שנלמד מדוע אסור ליישם זאת 🙂

למידע נוסף על הקורס

לימודי פיית'ון סייבר

הקורס היחידי בישראל המלמד הן את שפת התכנות הפופולרית והמבוקשת ביותר בעולם שפת ה-Python ושמשלב אותה יחד עם לימודי סייבר ואבטחת מידע.

הקורס פונה לבני ובנות נוער בלבד, ומכשיר מן היסוד ועד לרמה המתקדמת ביותר על שימושיה של שפת הפיית’ון לרבות בניית שרתים, סריקת רשתות והגנה אקטיבית.

למידע נוסף על הקורס

לימודי תכנות באמצעות מיינקראפט

קורס תכנות במיינקראפט המכשיר את משתתפיו לשתי שפות קוד פופולריות וחשובות: פיית’ון וג’אווה סקריפט.

פיית’ון נחשבת לשפה ורסטילית ושימושית העומדת לרשותם של מפתחים רבים בתחומי בניית האתרים והאפליקציות, דרך הגיימינג ועד לטכנולוגיות מבוססות AI.

שפת הג’אווה סקריפט אף היא נחשבת למהותית וחיונית וכל שכן בעולמות פיתוח ה-WEB.

למידע נוסף על הקורס

קורסים טכנולוגיים נוספים

לצד כל אלו, אנו בשחקים סייבר שמחים להציע עוד מגוון רחב של תוכניות העולות ומתעדכנות מעת לעת, וזאת בהתאם לדינמיקה שכה מאפיינת את הנוף הטכנולוגי.

לימודי בינה מלאכותית לילדים ונוער המכשירה על הכלים הג’נרטיביים המתקדמים והשימושיים ביותר בעולם, לימודי פיתוח משחקים בפלטפורמות תלת ממדיות ועוד.

האם הקורסים של מכללת שחקים סייבר מכינים לתפקידים טכנולוגיים בצה"ל?

כשם שחלק מן התוכניות והמסלולים הצה”ליים מצריכים 5 יחידות במדעי המחשב, כך כל ידע ופרקטיקה אותם רוכשים התלמידים והתלמידות, מקנים נק’ פתיחה חשובה ומשמעתית בעת המיומנים ליחידות הטכנולוגיות בצה”ל.

בכל שאלה והתייעצות, יועצי הלימודים של שחקים ישמחו לעמוד לשירותכם. ניתן ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר.

עשוי לעניין אתכם:

מה צריך כדי להגדיל את הסיכויים לקבלה ליחידות הטכנולוגיות בצה”ל

השאירו פרטים

השאירו פרטים ויועץ לימודים ישוב אליכם בהקדם.

תפריט:

סושיאל: