/
/
קורס תכנות לילדים בכיתה ג

קורס תכנות לילדים בכיתה ג

ברוכים הבאים למכללת שחקים ללימודי קוד לילדים ונוער. לילדים וילדות בכיתות ג’ שזה עתה התחילו ללמוד אנגלית, קוד ותכנות עלולים להיתפש כקשים ומאתגרים במיוחד.

לא רק שהם אינם יודעים לקרוא היטב מילים באנגלית, הרי שרק בכיתה ג’ מתחילים ללמוד את האותיות של השפה!

בדיוק מן הסיבה הזו, יצרנו מסלול לימודי שפונה במיוחד לתלמידי ותלמידות כיתה ג’, מסלול שנועד להקנות יכולות מחשב בסיסיות, היכרות עם פונקציות מחשב בסיסיות ועד ללימודי קוד הנוגעים בעקרונות התכנות, סייבר וגיימינג.

שיטת הלימוד שלנו

אנחנו מאמינים דגולים בקפיצה אל המים, וזהו הקו שמנחה אותנו בכל מסלול לימודי המופיע באתר המכללה.

כאנשי מחשבים וקוד, כבעלי תארים במדעי המחשב וכיוצאי יחידות טכנולוגיות, אנו כאן לומר בפה מלא – ללמוד קוד ומחשבים יכול להיות אתגר, אך יותר מזה – זה תחום מרתק שלרוב מועבר בצורה משעממת. ממש כך.

אם אנחנו כאנשים בוגרים מוצאים את עצמנו משתעממים, אז מה יגידו ילדים וילדות?

המטרה שלנו היא לשמר את הניצוץ בעיניים עמו התלמידים שלנו מגיעים אל המפגש הראשון. ניצוץ שנשאר לכל אורך הקורס.

איך אנחנו עושים זאת? זה פשוט! ‘מישחקנו’ את הקורסים שלנו.

כל מסלולי הלימוד, כל הנושאים הלימודיים, מועברים על דרך של משחק, על דרך של טורנירים מותחים ומלאים באדרנלין ועל דרך של כיף והנאה.

איך זה בא לידי ביטוי בקורס?

התכנית ללימודי קוד לכיתות ג’, נבנתה באופן שחושף את המשתתפים והמשתתפות אל עולמות המחשב בצורה הדרגתית ופשוטה.

תלמידים ותלמידות שבתחילת הקורס ילמדו מיומנויות מחשב בסיסיות ומתקדמות, בהמשך הדרך ידעו גם כיצד לבצע טכניקות האקינג בסיסיות, כיצד להטמיע קוד ולשנות את האופן שבו משחקי מחשב עובדים ויבינו את העקרונות הבסיסיים והחשובים ביותר לתכנות באמצעות טכנולוגיות קוד שונות.

תכנית הלימודים מבוססת על טעימות חווייתיות מעולמות התכנות, עם מגוון עשיר ורחב של משימות ותרגולים כיתתיים:

  • מיומנויות המחשב – נלמד להכיר כיצד המחשב עובד החל מפתיחת תיקיות, דרך קיצורי דרך הנעזרים במקלדת ועד לשימוש יעיל במחשב. המפגשים העוסקים במיומנויות המחשב יגעו הן בנושאים בסיסיים וחשובים והן בנושאים מתקדמים יותר כגון מתן פקודות מחשב על-ידי קבצי טקסט ב-CMD, מעבר בין תיקיות, התקנת תוכנות ויישומים בצורה יעילה, תפעול ושימוש בווינדוסף שימושים וטריקים יעילים בדפדפנים ועוד.
  • לימודי האקינג – בשחקים אנו שמחים להציע מסלול לימודי מקיף העוסק בתחומי אבטחת המידע והסייבר. במסגרת קורס תכנות לילדים בכיתה ג’ אנו מציעים טעימה מתוך העולמות הללו, ובמסגרת הקורס נתרגל מגוון טכניקות פריצה בסיסיות בהן משתמשים האקרים מקצועיים. מן העבר השני, נלמד גם כיצד לוחמי הסייבר המיומנים מתמגנים כנגד אותן פריצות.
    אנו לוקחים את לימודי ההאקינג אל תוך אלמנט חינוכי חשוב, ומלמדים כיצד להישמר מפני טכניקות בהן האקרים משתמשים כדי להערים על ילדים (למשל משחק מחשב חינמי שלמעשה טומן בתוכו קבצים זדוניים נסתרים).
  • לימודי גיימינג – בשחקים אנו שמחים להציע מגוון מסלולים ללימודי בניית משחקי מחשב לילדים. לימודים אלו לא פוסחים גם על קורס זה, ובמסגרתו ניגע במגוון נושאים בסיסיים אך מרתקים בעולמות הגיימינג ובניית ועיצוב משחקי המחשב.

התייחסות פרטנית ללימודי קוד

4 מפגשים שלמים מוקדשים אך ורק ללימודי שפת סקראצ’, שפת תכנות וויזואלית שמאפשרת להקנות לילדים וילדות את עקרונות התכנות באופן קל ונגיש.

את תוכנת הסקראצ’ ניתן לתפעל גם בשפה העברית, נתון אותו אנו מנצלים גם לטובת הקורס ולטובת הילדים והילדות שאינם בקיאים דיו בשפה האנגלית.

התכנות הוויזואלי בא לידי ביטוי בבלוקים אותם אנחנו מחברים זה לזה. כל בלוק מסמל לנו פקודת קוד.

כך בלוק אחד יגדיר כי אם תנאי X יתקיים, אז יתרחש Y. לצד בלוק זה, נגדיר בלוק נוסף שימשיך את רצף הפקודות ויאמר כך: אם התרחש Y, אז התוצאה הסופית תהיה Z. וכן הלאה.

רצף הפקודות הללו, מדמות באופן מוחשי מאוד את הדרך שבה מתכנתים חושבים. המטרה שלשמן טכנולוגיות קוד נכתבות.

שפת הסקראצ’ ידועה ברחבי העולם כדרך נגישה מאוד וקלה מאוד להיכרות עם טכנולוגיות קוד, ובאמצעותה ילמדו התלמידים בקורס מהן לולאות, מהו תנאי ועוד.

היכן הקורס נלמד?

המסלול ללימודי תכנות לכיתות ג’ נלמד באופן מקוון או פרונטלי.

נציין כי מכללת שחקים מלמדת בלמעלה מ-40 מוסדות לימוד באופן פרונטלי, אך מחזורי הלימוד שלנו נלמדים באופן רציף במרחב המקוון.

הלימודים מתקיימים בתוכנת ה-ZOOM ומועברים בשידור חי יחד עם המדריכים והמדריכות של המכללה.

תנאי קבלה

הקורס איננו מצריך את ידיעת השפה האנגלית למעט היכרות בסיסית עם האותיות. ויתרה מזאת: בוגרי ובוגרות הקורס משפרים את האנגלית באופן ניכר בזכות המסלול.

אין צורך ברקע קודם במחשבים, זאת לעומת מסלולי לימוד מקבילים המועברים אצלנו במכללה. אנו מקנים למשתתפים והמשתתפות את כל היסודות משלב בסיסי ועד למתקדם.

ראיון קבלה אישי – זהו תנאי חשוב לקבלה ללימודים. מפגש בינינו לבינכם, הן ההורים והן התלמיד/ה. נערוך תיאום ציפיות, נשוחח, נכיר ונבין אם המטרות והיעדים של כולנו תואמים 🙂 ישנן גם פעמים בהן ראיון הקבלה מאפשר לנו להציע מסלולים חלופיים שיוכלו להתאים באופן ניכר יותר לרצונותיכם ורצון ילדכם / ילדתכם.

התייעצו איתנו בנושא קורס תכנות לילדים בכיתה ג'

במכללת שחקים סייבר אנו שמחים להציע ייעוץ לימודים ללא עלות או התחייבות.

באפשרותכם לשוחח עם נציג/ה מטעם המכללה וליצור קשר טלפוני ישיר / לשלוח הודעת וואטסאפ או להשאיר פניה לקבלת שיחה חוזרת.

השאירו פרטים

השאירו פרטים ויועץ לימודים ישוב אליכם בהקדם.

תפריט:

סושיאל: