/
/
קורס לינוקס לילדים

קורס לינוקס לילדים

חיפשתם קורס לינוקס לילדים ונוער? בשחקים סייבר נשמח להציע לכם משהו ‘מעט’ שונה, ושכולל בתוכו לימודי לינוקס לצעירים וצעירות – קורס הדגל של המכללה ‘האקר פרו’ להכשרת מומחי אבטחת מידע, סייבר והאקינג.

לינוקס היא מערכת הפעלה ממש כמו ווינדוס, רק בעוד שווינדוס מיועדת לשימוש הפרטי, הרי שלינוקס מיועדת לשימוש התעשייתי. 

זוהי מערכת ההפעלה בה משתמשים לחוות שרתים (או במילים אחרות: המחשבים שבזכותם יש לנו אינטרנט!), וזוהי גם מערכת ההפעלה שהיא בגדר חובה עבור כל מומחה ומומחית סייבר ואבטחת מידע.

למה אנחנו מלמדים לינוקס במסגרת קורס האקינג, סייבר ואבטחת מידע לילדים?

לאור העובדה זוהי מערכת הפעלה הנמצאת בשימוש ניכר בקרב מחשבי השרתים הגדולים בעולם ושאחראים על רוב תעבורת האינטרנט ברחבי הגלובוס, לינוקס משמשת האקרים רבים, והיא כלי חשוב ואפילו חיוני עבור מי שמבקש לפרוץ אל תוך המערכות הממוחשבות המתקדמות בעולם.

נכון להיום, הרוב המוחלט של אנשי הסייבר עובדים ובקיאים במערכת לינוקס. מתכנתים עובדים עם מערכות לינוקס וסביר להניח שכמעט בכל אתר שבו אתם גולשים, וגם באתרנו זה – הוא מאוחסן על גבי מחשב שפועל על לינוקס.

מהי לינוקס?

מדובר במערכת ההפעלה הפופולרית ביותר בתחום הפיתוח והשרתים. 

בשונה מווינדוס, הלינוקס מבוססת על קוד פתוח וזמינה להורדה ושימוש על-ידי כולם. היותה בקוד פתוח, מאפשר למפתחים לשפר ולהתאים אותה לצרכיהם. כיום ישנו ארגון עולמי ‘Lynux Foundation’ שמתחזק ומשפר אותה, אך היא חינמית לגמרי.

היא ידועה כמערכת הפעלה יציבה ומאובטחת המציעה מגוון רחב של תוכנות ויישומים.

אנשי מחשוב המיומנים בה, יכולים ‘לקסטם’ אותה ולשנות אותה עבור צרכיהם הייחודיים, וממש לייצר גרסה פרסונלית משלהם. מערכת ההפעלה של אייפון לעומת אנדרואיד היא דוגמה נהדרת להשוואה בין ווינדוס לבין לינוקס, כאשר באייפון זוהי מערכת iOS שאיננה ניתנת לשינוי, ואילו מערכת אנדרואיד היא שונה בין טלפונים של LG לבין טלפוני של סמסונג וכיוצא בזאת.

במהלך הקורס אנחנו מתנסים בלינוקס אנחנו לומדים פקודות בוא נקרא לזה פקודות טרמינל בלינוקס ( אלו הן פקודות שמקבילות ל-CMD בווינדוס) אתה יכול לרשום שאנחנו לומדים על ניהול זיכרון, ניהול תהליכים על גבי לינוקס, ניהול הרשאות ואבטחת מידע על מערכת לינוקס, כל תת נושא כזה יכול להיותב אמת מילת חיפוש.

במהלך הלימודים נתנסה בתקיפות סייבר והגנות סייבר ונלמד איך המערכת משתלבת ביום יום בתעשיהונרחיב את הלימודים שלנו עליה.

כיצד זה בא לידי ביטוי בקורס? ומה נלמד בהאקר פרו?

במהלך הקורס נתנסה ב-Lynux, נלמד להכיר את בסיסה של מערכת ההפעלה, פקודות טרמינל (פקודות שמקבילות ל-CMD בווינדוס), ניהול זיכרון, ניהול תהליכים על גבי לינוקס, ניהול הרשאות ואבטחת מידע.

במהלך הלימודים נתנסה בתקיפות סייבר ומהלכי סייבר הגנתי, ונבין כיצד מערכת לינוקס משתלבת ביום-יום בתעשייה ובמגננה מפני מתקפות זדוניות.

אודות קורס האקר פרו

בחיפושכם אחר קורס לינוקס לילדים הצגנו בתחילת המאמר כי מדובר בחלק מתוך מסלול לימודי נרחב יותר – המסלול ללימודי האקר פרו.

מדובר במסלול הדגל שלנו במכללת שחקים סייבר, ובו המשתתפים והמשתתפות הצעירים ילמדו משלב הבסיס ועד למתקדם כיצד להיות מומחי אבטחת מידע מן השורה הראשונה.

הקורס תוחם בתוכו מגוון עשיר ורחב של נושאים מתחום אבטחת המידע, סייבר והאקינג כאשר התלמידים והתלמידות נכנסים הן לנעליהם של לוחמי הסייבר והן לנעליהם של ההאקרים (שהרי אין דרך יעילה יותר ללמוד מאשר להבין את נקודת מבטו של הצד השני).

בין הנושאים הנלמדים ניתן למנות:

  • לימודי מבוא – לימודי מבואות על עולמות האינטרנט והרשת בכללותה. כיצד ראוטר עובד? ומה גורם לאתר להיות באוויר? מהו שרת אחסון? וכיצד כל זה מתקשר לאבטחת מידע ולהאקרינג? במהלך שלב המבואות נלמד להכיר את המחשב על מרכיביו השונים וכיצד פותרים בעיות חומרה ותוכנה שונות. עם סיום שלב זה, ילדיכם יהיו טכנאי מחשבים צעירים ומיומנים!
  • טכנולוגיות קוד ל-WEB – המשתתפים בשלב זה ילמדו לבנות במו-ידיהם אתר אינטרנט מן היסוד. ולא ‘סתם’ אתר אינטרנט כי אם רשת חברתית. מדובר בתצורה המורכבת יותר של בניית האתרים, ולשם כך נלמד את טכנולוגיות הקוד: Html, Css ו-JavaScript כמו גם טכנולוגיות הקוד PHP ו-SQL.
  • האקינג ואבטחת מידע – כאן נלמד כיצד להפיל את האתר שבנינו ולנצל חולשות המתקיימות בתקשורת שבין שפות הקוד השונות. נלמד גם לייצא מתקפות סייבר נוספות, את הפסיכולוגיה שמאחורי ההאקינג ועוד מגוון עשיר ורחב של נושאים אשר יחדיו מכשירים את המשתתפים והמשתתפות הצעירים אל אחד מן המקצועות הנדרשים והמבוקשים בתחום ההייטק.

לאילו גילאים הקורס מתאים?

קורס האקר פרו פונה לבני ובנות נוער.

במידה ואתם מחפשים אחר לימודי סייבר המתאימים לילדים, אנו שמחים להציע את לימודי סייבר קידס – חשוב לציין כי הם אינם כוללים את לימודי לינוקס הנחשבים למורכבים. מבנה הלימודים הוא זהה, ומתאפיין ברמה לימודית המותאמת לשכבת הגיל הצעירה של בתי הספר היסודיים.

מה הם תנאי הקבלה?

אנגלית בסיסית וזיקה בסיסית למחשבים.

מלבד זאת, אנו מתנים את הרישום במעבר ראיון קבלה אישי, והוא זה שמאפשר לנו ולכם לתאם ציפיות ולהחליט אם זהו הקורס שאכן יענה על הציפיות. 

אנו יכולים לומר כי גם אם יתברר שהקורס איננו מתאים או עונה על הציפיות, הרי שיש לנו עוד מגוון מסלולים נוספים ומרתקים (כגון גיימינג ולימודי פיית’ון).

למידע נוסף תנאי הקבלה >>>

התייעצו איתנו

רוצים לקבל פרטים נוספים? מתלבטים בין קורס לינוקס לילדים לבין תכנית לימודים נרחבת יותר?

יועצי הלימודים של מכללת שחקים סייבר כאן לצידכם, ונשמח לעמוד לשירותכם בכל שאלה והתייעצות.

השאירו פרטים

השאירו פרטים ויועץ לימודים ישוב אליכם בהקדם.

תפריט:

סושיאל: