/
/
סדנאות בינה מלאכותית למורים

סדנאות בינה מלאכותית למורים

במכללת שחקים סייבר עיקר פעילותנו התמקדה בילדים ובנוער. מסיבה זו, המכללה רשומה במשרד החינוך ומפעילה את תוכניותיה בתוכניות גפ”ן ותל”ן

כשבנינו את הקורס ללימודי בינה מלאכותית לילדים ונוער, היה זה טבעי עבורנו לבנות מסלול מקביל, מעין סדנה שילמד את צוותי החינוך של בתי הספר כיצד לתעל את יכולות ה-AI לטובת סביבה לימודית פורייה ושמשיקה לתמורות של תקופתנו.

בסדנאות אלו נלמד כי אין מדובר בכלי מאיים כי אם בפיתוח טכנולוגי (שנמצא רק בראשיתו) אותו ניתן להפוך לכלי עזר מדהים בסביבה הבית ספרית.

מטרת סדנת AI למורים

סדנת בינה מלאכותית למורים מטעם שחקים אורכת בין 3 ל-4 שעות, כשהדבר משתנה בהתאם לצורך העולה בכיתה וכן בהתאם לתכנים בהם נבקש להתמקד.

את הסדנה ניתן לערוך בבית הספר, תוך שנקפיד לומר כי חשוב שהיא תתקיים בכיתת מחשבים. 

הסדנה נערכת יחד עם מדריך המאפשר לכל המורים והמורות להתנסות בבינה המלאכותית. זהו המקום לציין ולהדגיש כי מדובר בדנה פרקטית – Hands On המאפשרת להבין כיצד להשתמש בכלי הבינה המלאכותית ולייעל את העבודה ואת סדר היום.

נלמד כיצד להשתמש בכלים הללו למען החומר הנלמד בכיתה, נלמד כיצד להשתמש בכלים אלו למען קיצור התנהלותם של המורים מאחורי הקלעים עם משימות השואבות את מרבית הזמן (ומיד נדגים).

כששואלים אותנו מהו המאפיין הבולט והעיקרי של בינה מלאכותית, אנו עונים מיד: קיצור זמנים. כלי מדהים שכיום יכולותיו הן עודן בראשיתן.

באילו אופנים נלמד להשתמש ב-AI לחינוך?

להלן ההיבטים המרכזיים שבאמצעותם נשתמש ב-AI לחינוך ונרתום אותו למען הסביבה הבית ספרית:

בינה מלאכותית יוצרת

מה שנקרא Generative AI, מגוון של כלים בהם אנחנו יכולים להשתמש כדי ליצור כלים להקניית ידע, מידענים, או עזרים שאותם ננצל לטובת תהליכי הלימוד שלנו.

למשל, נלמד ליצור מערכי שיעור מאפס. לדוגמה, אם מורה מחליף נדרש במפתיע להחליף את המורה הקבוע/ה, הרי שאיננו מוכרחים להפוך את השיעור לשעת פנאי. ניתן ליצור מערך שיעור בתוך שניות בודדות עם תוכן לימודי, משימות, שאלות ואפילו מצגת.

מדובר בכלי שיכול לייעל את היערכותם של המורים לקראת כל שיעור, לקבל רעיונות חדשים ומעוררי השראה, ולתבל את הסביבה החינוכית עם קונספטים נוספים להטמעת החומר הנלמד.

חיסכון זמן באמצעות AI

נלמד כיצד להתגבר על משימות חשובות אך ששואבות זמן בלתי מבוטל, ולהטמיע בהן תהליכי אוטומציה כמעט מלאים.

דוגמה לכך היא מילוי משוב לתלמידים. אנחנו יודעים ומיד נענה על הסוגיה: משובים הם אישיים, והמטרה שלנו היא לא להסיט את ההתייחסות האישית מן התלמיד. אך באמצעות בינה מלאכותית נוכל ללמד אותה פילוח של תלמידים על-ידי פרמטרים שונים, ובכך להפחית את משך הזמן הנדרש למילוי המשוב במקומות שבהם הדבר ניתן ומתאפשר.

בדיקת עבודות ומטלות

נדגיש כי מדובר בעבודות ומטלות דיגיטליות ולא עבודות בכתב יד.

נלמד כיצד לאפשר לבינה המלאכותית לסרוק את העבודות, לזהות טעויות קבועות ש-AI יידע להבין אותן ולהצבע עליהן, ואפילו כיצד לזהות בשאלות פתוחות כאשר התשובה היא חלקית.

מדובר בדרך מתקדמת מאוד אותה ניתן לשלב בבדיקת העבודות, וכן נלמד כיצד לעשות זאת בזהירות והדרגתיות, למען בדיקה נכונה וקפדנית ושוב – מבלי להוציא את המגע האישי מן הבדיקה.

זיהוי עבודות שנכתבו עם AI

ל-AI יש יתרונות רבים, אך הוא גם יכול להפוך לכלי באמצעותו תלמידים ינסו לכתוב עבודות ומבלי שירכשו את הידע הנדרש.

כאן נלמד כיצד לבדוק אם עבודה נכתבה על-ידי בינה מלאכותית. כיצד לזהות מאפיינים עיקריים, ומתי ניתן להבין כי אכן העבודה נכתבה ידנית או לפחות תוקנה ושוכללה בשילוב שבין AI לבין כתיבה אנושית.

שילוב הבינה המלאכותית בלימוד הכיתתי

נלמד כיצד הבינה המלאכותית מאפשרת לנו להפוך להרבה יותר פרודוקטיביים, והרבה יותר יצירתיים.

נבין כיצד משפרים את יכולות המחקר, את יכולות איסוף המידע. נבין כיצד מתנסים בבינה מלאכותית למען טכניקות לימוד יעילות יותר. מתי ואיך להשתמש ב-AI ללימודים באופן זהיר ונכון.

האם ניתן לרכוש את הסדנה אונליין?

כל הקורסים והסדנאות הנלמדים מטעם מכללת שחקים מועברים הן פרונטלית והן באמצעות תוכנת ה-ZOOM.

בחיפושכם אחר סדנאות בינה מלאכותית למורים, הרי שנוכל להציע את שירותינו הן בלימוד מרחוק והן בלימוד המגיע עד לבית הספר.

התייעצו איתנו

בכל שאלה והתייעצות בנושא סדנת בינה מלאכותית AI למורים ולצוותים חינוכיים, אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר.

צוות מכללת שחקים ישוב אליכם בהקדם האפשרי.

השאירו פרטים

השאירו פרטים ויועץ לימודים ישוב אליכם בהקדם.

תפריט:

סושיאל: