/
/
מה זה מנוע קונסטרקט?

מה זה מנוע קונסטרקט?

במכללת שחקים ללימודי סייבר וגיימינג, אנחנו שמחים להציע 3 קורסי בניית משחקי מחשב, כל אחד מתמקד במנוע משחקים אחר: UNITY לבניית משחקי מחשב דו ותלת-ממדיים, Roblox שמשמש גם לבניית משחקים דו ותלת, וקורס חדש שזה עתה הצטרף אל שורותינו ללימודי פלטפורמת Construct.

בשונה משתי הפלטפורמות הראשונות שנחשבות ליותר מורכבות, קונסטרקט בראש ובראשונה מיועדת רק למשחקים דו-ממדיים, וכן היא מביאה עמה ממשק פשוט יותר וקצב לימודים קליל הרבה יותר.

חושבים שזה מוריד מיכולתו של מנוע משחקים זה? אל תטעו לרגע שאנו מורידים מערכו.

מדובר למעשה במנוע משחקי מחשב סופר נגיש, שלא דורש ולו שורת קוד אחת כדי לתכנת באמצעותו משחקים מורכבים (וגם ממש אבל ממש ממכרים).

כאן נבקש לענות על השאלה הבסיסית משו… מה זה בעצם מנוע Construct? 

בניית משחקים מדהימים, וללא שום רקע קודם

קונסטרקט הוא מנוע משחקים נגיש מאוד, דבר שמוביל לתפיסה מוטעית ונפוצה כאילו והיה מדובר במנוע חלש.

אל תטעו! נכתבים באמצעות משחקים לטלפונים הניידים (אנדרואיד ו-iOS), למחשבים ואפילו אפילו לאקס בוקס. ניתן להעלות איתו משחקים לאינטרנט, ואם אתם חובבי משחקים אונליין, ייתכן מאוד שכבר פגשתם באינספור יישומים שנכתבו ונבנו דרכו.

Construct מיועד לבניית כל משחק דו ממדי שעליו תחשבו ושאותו תדמיינו, והיופי האמיתי שגלום בו, הוא בכך שאתם יכולים להעניק ליצירתיות שלכם את מלוא הבמה, ולייצר משחקים שקודם לכן הייתם בטוחים כי הם שמורים לטובי המתכנתים.

אפילו נפרסם מעין אזהרת מסע קטנה ונספר לכם ההורים, שייתכן מאוד וגם אתם ‘תילכדו ברשת’ ותרצו לבנות משחקים שהם כולם ככולם פרי הדמיון שלכם בלבד.

איך זה עובד?

כדי להתחיל ולהישאב לעולם הגיימינג של קונסטרקט, עליכם להיכנס לאתר הרשמי של הפלטפורמה: https://www.construct.net/en, לפתוח חשבון בחינם ו… פשוט להתחיל במסע.

הממשק של קונסטרקט מזכיר מעין דף לבן שעליו אנו מציירים את המשחק. ממש כך. ניתן לייבא עצמים וויזואליים שונים אל המשחק, וניתן לצייר ישירות בתוכו.

הממשק מבוסס על תכנות וויזואלי, כלומר כל פעולה שאנו עושים, איננה דורשת כתיבת שורות קוד שלאחריהן מתקבלת תוצאה – הכל קורה ‘כאן ועכשיו’ לנגד עינינו, בצורה ויזואלית וחווייתית.

בכל הנוגע לעולמות הגיימינג הדו-ממדיים, זוהי נקודת פתיחה מהנה ומומלצת לכל הגילאים. אין שום צורך בכתיבת קוד כדי להפיק מן המנוע את המירב (אם כי ניתן ללמוד קוד ולשדרג את היכולות).

במכללת שחקים החלטנו לפתוח את הקורס גם אצלנו, וזאת כדי שתחום הגיימינג יהיה נגיש גם לאלו המבקשים לעשות צעד ראשון ומדוד יותר; זאת לעומת רובלוקס ויוניטי, פלטפורמות שבהן אנו מלמדים גם כתיבת קוד.

השמיים הם הגבול

אנחנו יודעים.. אנחנו קצת זורקים פה קלישאות לאוויר, אבל זה פשוט נכון.

קונסטרקט אם תשאלו אותנו ועוד מיליוני בוני משחקים ברחבי העולם, הוא אחד ממנועי המשחקים היותר מגניבים שיצאו לשוק.

זאת פלטפורמה שמאפשרת ליצור משחקים פשוטים ועד למורכבים, לבנות משחקים משלב העלילה, דרך העולם הווירטואלי והתפאורה ועד לדמויות ואביזרים פרטניים שהופכים את כל המשחק לכזה שהוא כל כולו שלכם.

הקורס מאפשר לילדים והילדות המשתתפים פה, לתת לדמיון לעוף למחוזות שונים, ופשוטו כמשמעו להעניק ליצירה את קדמת הבמה.

כמה פרטים על הקורס

אורך הקורס הינו 15 מפגשים שבועיים, כל מפגש בן 90 דקות.

הלימודים מתקיימים באופן מקוון בתוכנת ה-ZOOM.

הקבלה לקורס מותנית באנגלית בסיסית בלבד, זיקה בסיסית למחשבים ומעבר ראיון קבלה לתיאום ציפיות.

התייעצו איתנו בכל שאלה

רוצים לדעת יותר על קורס קונסטרקט? בכל שאלה ובכל פרט שעורר את סקרנותכם, צוות יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורכם.

ניתן לפנות אלינו טלפונית או להשאיר פניה באתר ואנו נשוב אליכם בהקדם.

השאירו פרטים

השאירו פרטים ויועץ לימודים ישוב אליכם בהקדם.

תפריט:

סושיאל: