/
/
מה זה יוניטי (Unity)?

מה זה יוניטי (Unity)?

אם יש לכם עניין מסוים בפיתוח משחקי מחשב או ילדיכם רוצים ללמוד פיתוח גיימינג, Unity בהחלט צריכה להיות בראש סדר העדיפויות שלכם.

מהי יוניטי? בקצרה מדובר באחד מן הכלים העוצמתיים והפופולריים ביותר בעולם כיום לפיתוח משחקים. המנוע הגרפי של יוניטי עוצמתי מצד אחד, וקל לשימוש מן הצד השני. עוד בקצרה – מדובר בפלטפורמה שמאפשרת לבנות משחקי מחשב מדהימים ומבלי לדעת ולו פיסת קוד אחת!

מה המלכוד? אז כן.. יש קצת מלכוד.

יוניטי יכולה לעשות הרבה מעבר, והשמיים הם הגבול, רק שכדי למתוח את הגבולות שלה ולהפיק ממנה את המירב, צריך לדעת את שפת הקוד המובילה בה – שפת C#, אותה אנחנו גם מלמדים בקורס שלנו (רק מרמזים אהממ אהמממ, אבל המאמר נועד לתת מידע על יוניטי בראש ובראשונה 🙂 ).

מה ברזומה של יוניטי?

אם אתם הורים שקוראים על יוניטי מתוך עניין בקורס פיתוח משחקי מחשב לילדיכם, אז וודאי שתשמחו לדעת כי מדובר באותה הפלטפורמה שבה באנו את המשחק טמפל ראן (מי מאתנו לא התמכר ללרוץ בין מכשולים?), וגם ANGRY BIRDS!! כן כן.

כאן עוד הדגמנו משחקים שמתבססים על גרפיקות דו ממדיות מדליקות או תלת ממדיות אך עם רזולוציה סבירה.

לרזומה של המשחק עומדים עוד מגוון משחקים מדהימים כמו Deus Ex: The Fall עם תלת ממד מדהים, Subnautica שנחשב גם הוא למשחק אהוב על גיימרים ברחבי העולם ועוד ועוד.

את כל אלו, אבל באמת באמת – את כל אלו! בוגרי ובוגרות קורס יוניטי יכולים לעשות בכוחות עצמם.

היופי בפלטפורמת יוניטי הוא בכך שהיא מאפשרת למפתחי משחקים לחסוך לעצמם זמן יקר (חודשים ואפילו שנים של עבודת פיתוח) וזאת בזכות השימוש במנוע הגרפי שמוכן מראש.

נפרט קצת מעבר

כמנוע גרפי למשחקי מחשב, יוניטי מסוגלת לספק רבות מן התכונות המובנות החשובות והקריטיות ביותר גורמות למשחק להיראות טוב, וגם להציג ביצועים מרשימים.

משמעות הדבר היא ש-Unity מאפשרת לפתח משחקים שעומדים בחוקי הפיזיקה למשל. מפתח משחק לא צריך ‘להמציא את הגלגל מחדש’ ולהתחיל את הפרויקט גם על-ידי יצירת מנוע פיזיקה חדש ומאפס. מנוע שמחשב כל תנועה, שמבין מה קורה כאשר שני עצמים מתנגשים זה בזה, או כשקרן אור עוברת דרך זכוכית או פוגעת במים.

כל אלו נמצאים כבר במערכת עצמה.

מה שהופך את יוניטי לאפילו יותר אטרקטיבית, הוא בכך שהיא כוללת ‘חנות’ בתוכה, חנות סופר פופולרית שבה מפתחים יכולים להעלות את התוצרים שלהם ולהפוך אותם לזמינים עבור כל קהילת המפתחים.

רוצים אפקט אש מדהים ומשכנע ואין לכם זמן לבנות אחד כזה מן היסוד? בקרו בחנות הנכסים של יוניטי והיו סמוכים ובטוחים שתמצאו שם את המענה.

רוצים אפילו להוסיף פקדי תנועה והטיה למשחק מבלי שתצרכו לעבור הרים וגבעות כדי לכוונן את המשחק בול לפי נוחיות המשתמש? כרנאה שגם לזה תמצאו מענה בחנות!

ומכאן שהמפתחים והמפתחות חופשיים להתמקד במה שחשוב באמת: יצירת עלילה, יצירת משחק ייחודי, חוויה ייחודית ומהנה של עולם וירטואלי, דמויות וסיפור סוחף.

האם חובה לדעת תכנות ב-C#?

החדשות הטובות הן שיוניטי מאפשרת לעשות המון, אבל המון פיתוחים למשחקי מחשב מבלי לדעת ולו שורת קוד אחת. עם זאת, במידה ואת או אתה רוצים להקנות לעצמכם מגוון רחב של אפשרויות נוספות, הרי ששפת הקוד סי שארפ הופכת את כל מלאכת הפיתוח לגמישה, או במילים אחרות – אתם תוכלו לעשות בה הכל!

עוד חדשות טובות (כי למה בכלל שנבשר חדשות רעות?) שפת C# גם נחשבת לאחת משפות התכנות הידידותיות ביותר למתחילים.

היא מתאפיינת בתחביר קל וברור, וניתן ללמוד אותה משלב הבסיס ועד לרמה מתקדמת, מבלי להגיע עם רקע כלל וכלל.

אודות מכללת שחקים

אזזזזזז לאן הגעתם?

ברוכים וברוכות הבאים והבאות למכללת שחקים.

אנו מכללה ללימודי קוד ותכנות לילדים ונוער, שמתמחה בתחום הסייבר והגיימינג.

המטרה שלנו – להפוך את לימודי התכנות להרבה מעבר ל’לימוד קוד לשם לימוד הקוד’. אנו מלמדים את הקוד תוך כדי משחק, תוך כדי תנועה. עם המון חוויות, תרגולים, טורנירים ושפע של פרויקטים מדהימים ומרתקים.

כשלומדים בכיף, לומדים באמת. זה המוטו שלנו ועם זה אנחנו צועדים משנת 2016.

בכל שאלה והתייעצות בנושא קורס יוניטי, נשמח לסייע ולענות. ניתן לפנות אלינו בטופס יצירת הקשר, לכתוב לנו בוואטסאפ או ליצור קשר טלפוני ישיר.

השאירו פרטים

השאירו פרטים ויועץ לימודים ישוב אליכם בהקדם.

תפריט:

סושיאל: