/
/
לימוד אנגלית לפעוטות – האם זה אפשרי?

לימוד אנגלית לפעוטות – האם זה אפשרי?

כהורים אנו וודאי יכולים להיזכר בשיעורי האנגלית הראשונים שלנו. את החוויה המאתגרת כיצד כל ה’היגיון’ שנבנה אצלנו עם השפה העברית, מתערער אל מול ה’היגיון’ החדש של השפה האנגלית.

זיכרון שכזה, מדרבן הורים רבים להעניק לילדיהם את האפשרות ללמוד אנגלית עוד מגילאים מוקדמים, ולהבטיח ‘נחיתה רכה’ לקראת תחילת לימודי השפה בכיתה ג’.

לצד רצוננו למנוע מילדינו את אותו מפח נפש שנצרב מתקופת הילדות, הרי שישנם מחקרים רבים ומדרבנים לא פחות. כולם ככולם מאוששים את הגישה הפוסקת כי השפה הזרה מוטמעת בקלות רבה יותר בגילאים הרכים. 

יתרה מזאת, הוכח כי לימוד שפה בגילאים מוקדמים, מסייע להתפתחותו הקוגניטיבית של הילד. בבחירתכם בלימודי אנגלית לתינוקות ופעוטות לשם הדוגמה, אינכם רק עוזרים ומקלים על ילדכם בשיעורי האנגלית העתידיים של כיתה ג’; מדובר בדרך נפלאה לחיזוק כושר ההסתגלות של הילדים, יכולת החשיבה והלימוד.

מאיזה גיל מומלץ ללמד פעוטות אנגלית?

חשוב לציין כי אין גיל ממשי שבו מומלץ או לא מומלץ ללמד ילדים שפה זרה. כך למשל, אם הייתם גרים בארה”ב, הרי שילדיכם היו נחשפים הן לעברית והן לאנגלית עוד מגיל ינקות. הם היו ‘לומדים’ את השפה, בין אם במכוון ובין אם לא.

עם זאת, ישנו הבדל משמעותי בין מתכונת לימודים המצריכה משמעת או קשב מסוים, לבין ‘לימוד על הדרך’ כזה שאיננו נעשה בצורה מכוונת או שמצריך מן הילד להתמקד אך ורק בעשייה ולימוד.

בשחקים אנו שמחים להציע קורס אנגלית לפעוטות ועד לגילאי היסודי הנלמד מקוון עם הדרכות מסודרות, צבעוניות וסוחפות 🙂 הקורס מתאים לגילאי 3.5 ומעלה.

את המאמר שלפניכם נחלק ל-2:

  • נחלוק אתכם טיפים ללימוד אנגלית לתינוקות ופעוטות בשיטת ‘דרך אגב’, כלומר לא באמצעות פלטפורמה לימודית (מתאים לבני 3.5 ומטה)
  • ובפסקה שלאחר מכן נספר לכם על תכנית הלימודים שבנינו
 
קריאה נעימה!

טכניקות עצמאיות ללימוד אנגלית לתינוקות פעוטות

אז כיצד משפרים את האנגלית? עושים זאת כבדרך אגב, על הדרך, תוך כדי עשייה אחרת. 

בגילאים מוקדמים, ילדינו אינם יכולים להיות קשובים אך ורק לדבר אחד. וודאי שכל הורה יזדהה עמנו וייזכר בשעת הסיפור שלפני השינה. כיצד הילד קשוב מן הצד האחד, אך מאבד עניין די מהר, או שתשומת לבו מוסבת לפרט אחר בסיפור, עוד לפני שהמשפט באותו העמוד הושלם.

ריכזנו עבורכם מספר דרכים פרקטיות שיאפשרו לכם ללמד פעוטות אנגלית, והכל מבלי שהם אפילו ישימו לב:

  • התרכזו בתחומי העניין של ילדיכם: בגילאי ינקות ובקרב פעוטות, מדובר במכוניות, מדובר בצבעים, בבעלי חיים. כל ילד וילדה הם עולם ומלואו, והמלצתנו הראשונה היא למקד את אוצר המילים בתחומים שבלאו הכי מעניינים אותם.
  • ‘למדו’ אותם אנגלית תוך כדי קריאת סיפור לפני השינה: אין כמו מסורת קריאת סיפור לפני השינה. רגע של גיבוש, של עניין, של זיכרון ילדות מתוק. וודאי שישנם סיפורים המועדפים על ילדיכם יותר וישנם שפחות. בחרו את הסיפורים האהובים, ותוך כדי הקראה, ספרו להם שישנה שפה נוספת ובה אותו הכלב שבסיפור נקרא Dog, ואת העץ שראינו באיור אומרים באנגלית כ-Tree. 
    בתחילה, הדבר ייראה לכם מעט תמוה, או כלא-יעיל. תופתעו לגלות אך הדברים הללו נכנסים מאוזן אחת, ונשארים שם (בשונה מאתנו המבוגרים!).
  • היעזרו בדרכים וויזואליות – לספר שכלב זה Dog באנגלית זה נפלא, אך מומלץ לייעל את תהליך הלמידה ולגבות אותו בחזית לימודית נוספת. אמצעים וויזואליים הם דרך נפלאה להשיג את המטרה. אפשר למשל לשים סרטונים ייעודיים, וניתן למצוא כאלו בשפע בפלטפורמות דוגמת youtube. אם ילדיכם אוהב כבאית, הרי שתוכלו למצוא סרטונים המציגים רכבים שונים וביניהם כבאית ובהם הקריין מכריז בקול רם על שמו של הרכב.
    אל תמהרו לחפש סרטונים באנגלית, ותוכלו למצוא שפע של סרטוני לימוד בעברית שיקריינו את שם הפריטים הן בעברית והן באנגלית.
  • הפכו הליכה ברחוב להרפתקה מלמדת: הגשם פסק מלרדת ובבוקר למחרת בדרך אל הגן הופיע חלזונות? איזו חוויה כיפית 🙂 וניתן לנצל אותה ולספר שחילזון באנגלית זהו snail, ושלגשם שירד כל הלילה קוראים באנגלית rain.

לימודי אנגלית לפעוטות וילדים בשחקים

מעוניינים לשפר ולפתח את שפת האנגלית של ילדיכם באופן שיטתי יותר? אם כן,ו ילדיכם בני 3.5 ומעלה, הרי שנשמח לצרף אתכם לחוג אנגלית מקוון המבוסס על חוויה קלילה ומהנה.

עד שילדיכם יגיעו לכיתה ג’ ובה מתחילים ללמוד אנגלית באופן מסודר, הם יגדילו את אוצר המילים שלהם בלא פחות מ-500 מילים שונות.

וכל מה שצריך? אלה 20 דקות בלבד ביום (או בכל יום שבו תוכלו לפנות 20 דקות בלבד).

מטרתנו היא שהתלמידים והתלמידות הצעירים יתחילו ללמוד אנגלית עם אוצר מילים עשיר מתוך עולמם.

הקורס מבוסס על 14 נושאים שכאלו, החל מכלי תחבורה, דרך רהיטים בבית, צעצועים ומשפחה, ועד לאלמנטים שונים כגון פירות, ירקות, טבע, בעלי חיים ועוד.

את החוג מלווה דמות צבעונית ומהנה שמדברת עם הילדים, מציגה את החומר הנלמד של היום, ומלמדת אותם לכל אורך המפגש.

כך למשל, בשיעור הצבעים, נפגוש בצבע, במילה המתארת אותו, ונחזור עליו.

לאחר שנעבור מספר צבעים, תעבור לסביבת תרגול ובה מגוון משימות מהנות, וויזואליות וקוליות.

התייעצו איתנו

הצוות הלימודי של מכללת שחקים שמח לעמוד לשירותכם בכל שאלה והתייעצות.

בחיפושכם אחר לימודי אנגלית לתינוקות ופעוטות, נציג לכם את מסלול הלימוד, את אופי התכנים והפלטפורמה שדרכה ילדיכם ילמדו אנגלית ויגדילו את אוצר המילים.

באפשרותכם לפנות אלינו טלפונית, דרך טופס יצירת הקשר או באמצעות השארת הודעה בוואטסאפ.

השאירו פרטים

השאירו פרטים ויועץ לימודים ישוב אליכם בהקדם.

תפריט:

סושיאל: