/
/
טיפים ללימוד אנגלית לילדים

טיפים ללימוד אנגלית לילדים

בשחקים ריכזנו לכם מספר טיפים ללימוד אנגלית לילדים, מעין רשימת ‘עשה ואל תעשה’, אפשר לקרוא לזה ככה :). הטיפים פונים הן עבור הורים המלמדים את ילדיהם כיצד לדבר אנגלית באופן עצמאי, והן עבור הורים לילדים הרשומים בחוגי האנגלית למיניהם.

קצת עלינו ממש רגע לפני שנתחיל,

מכללת שחקים התחילה במקורה כמכללה ללימודי סייבר, גיימינג וקוד לילדים מכיתות ג’ ועד לבני ובנות נוער בתיכון (כולל התיכון). את הקורסים שלנו ייעדנו לכיתות ג’ כיוון שזהו המועד שבו מתחילים ללמוד אנגלית באופן מסודר בבתי הספר. 

שאלנו את עצמנו: למה שלא אנחנו נהיה גם אלו שמכינים את החבר’ה הקטנים יותר עם אנגלית מבוססת ואיתנה? אנחנו לא יוצאים מנקודת הנחה שלאחר מכן ילדיכם ימשיכו אל קורסי המחשבים שלנו (אם כי תמיד נשמח לענות לכם על כל שאלה ולהרחיב). אך במקום מסוים, זהו גם מתפקידנו לשפר את מיומנויות האנגלית.

בנימה פטריוטית זו 🙂 בואו נקפוץ אל המאמר!

אין גיל ללימודי אנגלית

לפחות באופן עצמאי! כי הקורס שלנו מתחיל מגיל 3.5 ומעלה.

אם אתם מלמדים את ילדיכם עצמאית, למשל מספרים להם כיצד אומרים מילים מסוימות באנגלית מתוך ספר שאתם מקריאים לפני השינה – הרי שאתם יכולים לעשות זאת גם בגיל שנה וחצי.

ברגע שבו אתם מרגישים בנוח לנסות ולהקנות לילדיכם שפה נוספת – עשו זאת.

זכרו שתינוקות ופעוטות להורים ישראלים שחיים בארה”ב, נחשפים לשפה מדי יום ויום. וזה משפיע, זה מחלחל. אל תמנעו זאת מעצמכם ומהם.

אם בכל זאת אתם שואלים ‘אז מדוע אתם לא מציעים את הקורס לגילאים צעירים מ-3.5 שנים’, נסביר כי יש הבדל משמעותי בין סביבה לימודית ייעודית כפי שאנחנו מציעים, לבין ‘לימוד על הדרך’, חשיפה לשפה כבדרך אגב.

אל תדגישו את הטעויות, שבחו על ההצלחות

שאלתם את הילד איך אומרים ירוק באנגלית והוא ענה RED? אוקיי, זה חשוב לתקן, אבל גם לא צריך להתעכב יותר מדי או לנסות שוב ושוב.

מנגד, מומלץ מאוד לשבח ולהפגין תשומת לב על הצלחה. אם הילד אמר את המילה האנגלית בצורה נכונה, אפשר לשבח, אפשר אפילו להעניק מדבקה. זה כיף גדול, עבורם זה עולם ומלואו, והחיוך שלהם כשהם יקבלו את המדבקה? הרווח כאן הוא כולו שלנו – ההורים.

אפשר גם לעשות תחרות במעגלים מצומצמים

אם למשל לילדכם יש חבר ממש טוב מהגן, תוכלו לשתף פעולה יחד עם ההורים ולעשות משחק שבו שואלים איך אומרים מילים שונות באנגלית.

מומלץ כמובן לערוך תחרות שכזו כאשר ישנו בסיס מצומצם של מילים.

התחרות לא רק שתיצור חוויה מהנה, אלא גם שאם ילדכם לא יידע לענות על השאלה, אך הילד השני כן, הרי שהוא יישמע את התשובה; אלמנט שיסייע לנו לזכור אותה להבא.

מוחנו בונה בכל רגע נתון את הידע הטמון בו, והוא עושה זאת באמצעות יצירת חיבורים עצביים שונים. כאשר ילדכם ישמע מכם ש-RED זה אדום באנגלית זהו אמצעי לימוד אחד. אך כאשר הוא יראה את הצבע האדום, ותגידו בקול רם RED, הרי שייווצרו חיבורים עצביים חדשים, מעין ‘חזית’ נוספת שתגבש את הידע באשר לצבע האדום. ועתה בתחרות, אם הילד השני יצעק RED, הרי שזהו אמצעי נוסף שיאפשר חיבורים עצביים חדשים.

התרכזו בתחומי העניין של ילדיכם

אל תמהרו ללמד אותם מילים באשר הן, ומומלץ קודם כל להתמקד במילים שנוגעות לעולמם של ילדיכם ולתחומי העניין שלהם.

אם הילד אוהב משאיות, תדברו איתו על משאיות ועל מכוניות בכלל. אם הילדה שלכם אוהבת למשל חיות, דברו איתה על שמות של חיות.

כאשר אנחנו מתעקשים ללמד מילים שלא נוגעות לתחומי העניין של ילדינו, אנו שוכחים נתון חשוב: הם עדיין קטנים מדי כדי למקד את תשומת הלב רק בדבר אחד. הם עוד לא מוכנים ל’למידה תבניתית’. הפכו את היום-יום ללמידה, כזו המתרחשת כבדרך אגב, תוך כדי תנועה.

השאירו פרטים

השאירו פרטים ויועץ לימודים ישוב אליכם בהקדם.

תפריט:

סושיאל: