/
/
דרכים ללמד את הילד אנגלית

דרכים ללמד את הילד אנגלית

כהורים, רבים מאתנו מסתכלים אחורה אל הפעם הראשונה שבה התחלנו ללמוד אנגלית בכיתה ג’, ונזכרים בקושי הרב ובתסכול שנבעו מן השוני הניכר אל מול העברית. ההיגיון לא אותו היגיון, האותיות אינן חוברות יחדיו למילה. עולם שלם של ‘היגיון חדש’.

עתה, כאשר ברור לנו כי גם ילדינו הקטנטנים יהיו צפויים לפגוש באתגר שכזה, טבעי יהיה שנחפש אחר טכניקות למידה שונות להקניית השפה. הרי חשיבותה של השפה האנגלית ברורה לכולנו, כל שכן בעידן האינטרנט שהפך את הכפר הגלובלי לקיבוץ קטנטן. 

אך כיצד מלמדים פעוטות בני 3 אנגלית? והאם ישנה דרך נכונה יותר או נכונה פחות להקנות את השפה לגילאי טרום כיתה א’? וכל שכן רגע לפני שהילד עולה לכיתה ג’?

אם סוגיה זו מטרידה את מנוחתכם, דעו כי ישנו הבדל עצום בין התקופה בה אתם למדתם אנגלית בילדותכם, אל מול תקופתנו אנו. הדבר ניכר איך לא בטכנולוגיות וביכולת שלנו לחשוף את ילדינו לשפה האנגלית.

אז מהי מטרת המאמר?

למאמר שלנו ישנן שתי מטרות:

  • האחת – לספר לכם על טכניקות לימוד שונות שיאפשרו לכם להקל על ילדיכם בקליטת השפה האנגלית, וברכישת בסיס קל ונוח יותר לקראת כיתה ג’.
  • השנייה – לספר לכם על הקורס שאנו במכללת שחקים מציעים 🙂 ושמאפשר למידה חווייתית שעם סיומה ילדכם ירכשו לא פחות מאשר כ-500 מילים חדשות.

טכניקות לימוד אנגלית לילדים

יוטיוב

בשונה מן הילדות הזכורה לנו, ילדינו יכולים ליהנות משפע של סרטונים וסדרות, הן בערוצים השונים של יס, הוט, סלקום TV וכיוצא בזאת, והן באמצעות Youtube השייך לענקית החיפוש Google.

אל תניחו לילדיכם לצפות בסרטוני יוטיוב בשפה האנגלית סתם כך. היו חלק מזה, צפו בהם יחד איתם ודברו על מה שרואים בסרטון.

אם ילדכם מתעניין במכוניות, נסו לשים סרטון ילדים שסוקר מגוון סוגי משאיות כמו כבאית, משאית זבל ומשאית בטון. הקריין בסרטון אמר Firetruck? חזרו אחריו ואמרו להם שבעברית אומרים כבאית.

השילוב שבין קריין המכריז באנגלית Firetruck לבין סרטון המציג ויזואלית את הכבאית לביניכם שמסבירים כי אומרים ‘כבאית’ באנגלית, יוצר חיבורים חדשים במוחו של הילד, ומאפשרים לו להבין את המילה העברית ומקבילתה באנגלית בקלות רבה יותר.

קריאת סיפור לפני השינה

סיפור לפני השינה הוא מסורת נהדרת עם הקטנטנים.

מעבר לעובדה שמדובר בזמן גיבוש וחיבור נפלא ביניכם לבין ילדכם, הרי שזוהי עת נהדרת גם לשלב מעט ‘שיעורי אנגלית’ בין עמוד לעמוד.

אינכם צריכים להתחיל ולקרוא סיפורים שלמים באנגלית, והמטרה היא שבסופו של יום הקטנטנים גם ילמדו עברית! אך תוכלו לשאול את ילדכם בין עמוד לעמוד, כיצד אומרים מילה מסוימת שזה עתה סופרה בסיפור.

אם מדובר בסיפור אליעזר והגזר, הרי שאפשר לשאול כיצד אומרים גזר באנגלית, ולשתף את הילד. אתם יכולים גם לשאול את ילדיכם באיזה צבע הגזר, ואז לגלות להם כי באנגלית לכתום קוראים Orange.

התייחסות לפריטים בעת הליכה ברחוב

כל הורה לפעוטות יודע עד כמה החבר’ה הקטנטנים ניחנו בסקרנות בריאה. כמעט שאין פריט אחד לאורך הליכה במדרכה תמימה, שאיננו מושך את תשומת הלב ומוביל לעצירה אחרי עצירה אחרי עצירה.

נצלו את הזמן הזה לטובתכם, הפכו אותו לדרך ללמד ילדים אנגלית כאשר אתם מתייחסים לפריטים השונים. כיצד אומרים מדרכה, וכיצד אומרים מסטיק (מה לעשות… ישראל ‘ניחנה’ במדרכות עתירות במסטיקים שהושלכו), כיצד אומרים שמיים ובאיזה צבע הם.

עבורכם זאת אולי שיחה שולית וקצרצרה, אך היו סמוכים ובטוחים כי ילדיכם צוברים ידע רב, בכיף ובהדרגה.

קורס אנגלית לילדים

לצד שלל הדרכים ללמד ילדים אנגלית באופן ספונטני או חצי-יזום, אנו במכללת שחקים שמחים גם להציע קורס לימודי אנגלית לילדים מגיל 3וחצי ועד לגיל 7; הגיל בו ילדכם עולה לכיתה ג’ ומתחיל ללמוד את השפה באופן יזום.

הקורס בנוי מ-14 נושאים שונים מעולמם של הילדים, והוא כולל כלי תחבורה, רהיטים בבית, צעצועים, משפחה, פירות וירקות, טבע, בעלי חיים ועוד.

כל שיעור ושיעור מלווה עם סרטון ובו דמות סופר-חתול חביבה שפונה אל הילדים, ומספרת מה נלמד היום. כך למשל, באחד מן המפגשים הראשונים מוצגים צבעים בתמונה, ולאחריהם הדמות אומרת אותם בקול רם ומבקשת לחזור עליהם.

לכל סרטון מתלווים תרגולים שונים המבוססים על רמות קושי הדרגתיות.

הרעיון הוא לתת לילדכם אתה יכולת לצבור אוצר מילים עשיר ורב עד לבואם לכיתה ג’.

חשוב לציין כי הקורס נועד להעשיר את אוצר המילים, והוא מקנה עד 500 מילים שונות. 

התייעצו איתנו בכל שאלה

מעוניינים לקבל פרטים על קורס אנגלית לילדים? חיפשתם דרכים ללמד ילדים אנגלית והתגבשה בכם הסקרנות? בדיוק לשם כך יועצי הלימודים שלנו כאן.

בכל נושא והתייעצות, ניתן לפנות אלינו טלפונית או להשאיר פניה באתר. יחד, נכיר לכם את הקורס המקוון, ונענה על כל שאלה.

השאירו פרטים

השאירו פרטים ויועץ לימודים ישוב אליכם בהקדם.

תפריט:

סושיאל: