/
/
באיזה גיל לומדים מספרים?

באיזה גיל לומדים מספרים?

ההרגל של מרביתנו הוא ללמד את ילדינו לזהות מספרים בטווח של בין גיל 3 ל-3.5. בטווח הגילאים הזה, מתחוור לנו לפתע כי אותו פעוט כבר הופך ממש לילד גדול לכל דבר ועניין. מרגש בהחלט 🙂

אך האם ידעתם כי פעוטות בני שנה בלבד יכולים להתחיל לזהות מספרים? אנחנו לא מדברים על להצביע על מספר ולצעוק בקול גדול “1!”. אבל מדובר בצורה, וכמוה כמו צורות רבות אחרות – הפעוט הקטנטן שלכם כבר מסוגל לזהות.

השאלה הגדולה היא לא אם, אלא איך – שאלת הביצוע. כיצד מלמדים את הילד כך שיידע לזהות את המספרים ולומר אותם (וזה כבר נכון לגיל 3) ויתרה מזאת, כיצד נוכל ללמדו לכתוב את המספרים בעצמו.

האם יש גיל יעיל יותר או יעיל פחות?

החל מגיל 12 חודשים ניתן להתחיל ולחשוף את הילד למספרים. אפשר וגם מומלץ להראות לו את המספר ולהכריז בקול גדול כי זהו 1, וכי הצורה הבאה היא הספרה 2 וכן הלאה.

מוחם של התינוקות והפעוטות צמא ללמוד את העולם, להבין את טבעו של העולם.

ככל שאנחנו נקפיד לחשוף אותם עוד ועוד למספרים דרך ציורים, דרך משחקים וספרי לימוד קשיחים המתאימים לגילם, כך אט אט המידע ‘ישקע’.

אז נכון שאין מדובר בתהליך לימודי מוצהר, אך כאשר נגיע לגיל 3 ובו נרצה ללמד את ילדינו באופן רשמי הרבה יותר, תהליך הלמידה יהיה מהיר הרבה יותר ויעיל.

איך ללמד ילדים מספרים?

שיטות ללימוד מספרים לילדים

ועתה, אחרי שהבנו באיזה גיל לומדים מספרים, כאן בתכנית שחקים ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיהפכו את תהליך הלמידה להרבה יותר יעיל ומהנה.

לצד שיטות הלימוד שמצורפות כאן, אנו בתכנית שחקים מפעילים לומדה אונליין להכנת פעוטות וילדים לקראת כיתה א’. הלומדות מבוססות על למידה עצמית ומלוות באיורים נפלאים, קריינות המסבירה כל שלב ושלב, סרטונים, תרגולים ומשחקים ללמידה חווייתית ומהנה. להיכרות עם הלומדה המקוונת של שחקים להכנה לכיתה א’ – לחצו כאן. או צרו עמנו קשר.

הפכו פעולות יומיומיות לתרגול המספרים

כחלק מרוטינת ההליכה עם הילד לגן או חזרה לביתכם, אתם צריכים להשתמש במעלית? אמרו יחד עם הילד את המספרים שרשומים על גבי הלחצנים.

אפשר לספור כמה פרוסות תפוח יש לנשנוש, או לספור יחד עם הילד בכמה מכוניות צעצוע הוא משחק על הרצפה.

אם רק ניתן לכך מעט תשומת לב, נגלה כי ישנן שפע של הזדמנויות שונות לתרגל ספירה וזיהוי מספרים.

שירו שירים שנוגעים למספרים

ככל שנרבה בחזיתות שונות שדרכן ילדינו ילמדו מספרים, כך מוחם יקלוט ויספוג טוב יותר את הידע הרב.

מה שאנחנו בעצם עושים כאן, אנו יוצרים קשרים עצביים חדשים במוחו של הילד. פעם הוא שר את המספרים, פעם הוא מצייר אותם, פעם אחרת הוא מזהה אותן על הלחצנים של המעלית, על שלטים ברחוב או על לוחית רכבכם הפרטי שבחניה.

אפשר למצוא מגוון של שירי מספרים ב-Youtube רק יעשירו את החוויה.

קראו ביחד ספרי ילדים על מספרים

ספרי ילדים היו ותמיד יהיו דרך מצוינת להקניית מידע לילדים, להנחלתם של ערכים שונים ולהעברת מסרים לימודיים וחינוכיים.

מומלץ לחפש אחר ספרי ילדים המיועדים באופן פרטני ללימוד מספרים.

ניתן למצוא ספרים ייעודיים ללימוד המספרים בשיטות של צביעה, קריאה, זיהוי וכיוצא בזאת. אפשר גם למצוא ספרים עלילתיים הנוגעים למספרים ושיכולים להפוך את כל החוויה הלימודים להרבה יותר מהנה ויעילה.

צרו עזרים ויזואליים משלכם

לא חייבים להיצמד אך ורק אל מה שקיים בחוץ. אפשר ואפילו מומלץ להיכנס ל’מוד’ של יצירה!

למשל, אפשר לקנות כדורי פלסטיק ולצייר עליהם את הספרות של 1 עד 10. משם לשחק יחד עם הילד בזיהוי של הכדורים, במסירת הכדור שעליו רשומה ספרה שתבקשוו עוד.

אפשר גם פשוט להדפיס פוסטר שקיים ברשת ובו כל המספרים עם עיצוב שמותאם לילדים. הדבקת הפוסטר על הקיר שבחדרו של הילד, תחשוף אותו לצורות המספרים בכל רגע ורגע.ד

לומדה מקוונת ללימוד מהנה וחווייתי

אנו בתכנית שחקים נשמח להזמינכם להכיר את הלומדה המקוונת שלנו להכנה לכיתה א’.

הלומדה כוללת תכנים ללימוד המספרים, דרך חשבון, עברית ועד להרחבת אוצר המילים באנגלית.

הלומדה מתאימה לילדים החל מגיל 3, והיא מאפשרת לימוד עצמאי לחלוטין, וחוויה לימודית מהנה ויעילה.

בכל שאלה והתייעצות, הינכם מוזמנים ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר לנו פניה באתר.

השאירו פרטים

השאירו פרטים ויועץ לימודים ישוב אליכם בהקדם.

תפריט:

סושיאל: