/
/
האתגרים הבולטים בלימודי תכנות לילדים (וכך נתגבר עליהם)

האתגרים הבולטים בלימודי תכנות לילדים (וכך נתגבר עליהם)

לימודי תכנות לילדים יכולים להביא עמם לא מעט אתגרים, אך כמו שבתכנות עלינו למצוא פתרונות מחוץ לקופסה, כך גם עשינו בבניית תוכניות הלימודים של מכללת שחקים 🙂

לימודים תכנות לילדים פותחים בפני החבר’ה הצעירים עולם ומלואו: עולם שבו הם יכולים להקים ולבנות משחקי מחשב בגרפיקות מדהימות, לערוך מתקפות סייבר, להגן ולקחת חלק באבטחת מידע, לשנות עולמות ווירטואליים שלמים, והכל באמצעות הידע העצום שהם יכולים לצבור.

ועם זאת, כמכללה ללימודי קוד, אנו יכולים גם להעיד שפגשנו בלא מעט אתגרים בדרך. אף על פי שהתכנות מציע יתרונות רבים הוא גם מלווה מטבעו באתגרים ייחודיים. כך צוות שחקים פיצח את הנוסחה.

מורכבות המושגים

תכנות כולל בתוכו מושגים אבסטרקטיים ומגוונים כמו לולאות, משתנים ופקודות תנאי, שיכולים להיות מורכבים להבנת ילדים.

לא רק אנחנו פגשנו באתגר זה, וגם בעולם פיתחו שפות תכנות חזותיות כמו Scratch או Blockly בהן משתמשים בבלוקים חזותיים שילדים יכולים לגרור ולשחרר כדי ליצור פקודות קוד שלמות. כלים אלה עוזרים להבין מושגים מורכבים באמצעות ממשקים מעניינים ואינטואיטיביים למדי.

בשחקים אנו מלמדים באמצעות תוכנת הסקראצ’, ולצד זאת אנו משתמשים במגוון תרגולים כיתתיים וטורנירים שבמהלכם הילדים משתתפים באופן פעיל בתכנות, ורואים כיצד הקידוד שהם לומדים משפיע הלכה למעשה על התוצאה הסופית.

מוטיבציה ועניין

תכנות יכול להיתפש כתחום קשה ומאתגר עבור חלק מן הילדים. גם ילדים שימצאו בו עניין עלולים לאט לאט להישחק.

והאמת? זה נכון גם לגבינו המבוגרים. כמתכנתים ואנשי מחשבים בשחקים, אנחנו יכולים להעיד בפניכם שגם לנו לעתים היה קשה ללמוד לתואר הראשון או השני.

מה שעשינו היה להגשים את החלום האישי שלנו בתוך מסלולי הלימודים: גיימיפיקציה! משחוק הקורסים השונים.

על-ידי הטמעת אלמנטים של משחקים בשיעורי תכנות מצאנו שניתן להגביר באופן דרמטי את מעורבות הילדים. 

בשחקים סייבר כללנו בכל קורס וקורס, אתגרי תכנות בסביבה דמוית משחק שבה המשתתפים והמשתתפות יכולים ללמוד בזמן שהם משחקים. למעשה הם לומדים ‘על הדרך’ ולא באופן ישיר.

בנוסף לכך, אנו נעזרים בלמידה מבוססת פרויקטים עם אפשרות לילדים לעבוד על פרויקטים סופר מגניבים כמו יצירת משחק פשוט או אתר אינטרנט (שאחר כך גם מפילים אותו עם פריצת סייבר!), והאמת? כל האקשן הזה פשוט שומר את החבר’ה הצעירים בעניינים. 

תחביר ומיומנויות הקלדה

שפות תכנות לעיתים קרובות דורשות תחביר מדויק ומיומנויות הקלדה טובות, שיכולות להוות אתגר לילדים צעירים שאינם מיומנים בכך.

האמת? אין כאן אסטרטגיה מסוימת, אלא פשוט מיומנות חשובה והכרחית שצוברים אותה במהלך הקורס.

היום כל מעסיק ומעסיקה, ואפילו בבית הספר, מצופה שהילדים יחזיקו ביכולות הקלדה מרשימות. באמצעות תרגול כיתתי, ופשוט ‘קפיצה אל המים העמוקים’, הילדים שלכם ירכשו אצלנו במכללה מיומנויות הקלדה נהדרות ומהירות.

באשר לתחביר ולשפה האנגלית, גם כאן נמנה יתרון עצום שכלול בקורסים שלנו: באמצעות לימודי תכנות, הילדים נחשפים לשפה האנגלית, לאותיות ולמילים, ומבלי שהם שמים לב, הם מפתחים את השפה האנגלית באופן משמעותי.

מעין פלוס שאנחנו תמיד אוהבים לציין 🙂

התייעצו איתנו בכל שאלה

אנו במכללת שחקים שמחים להציע שורה של לימודי תכנות לילדים במגוון נושאים לרבות גיימינג, האקינג ואבטחת מידע, לימודי Python ועד ללימודי תכנות במשחקי מחשב (מיינקראפט ופורטנייט).

אנו מאמינים בלב שלם שיצרנו קורסי תכנות נהדרים לילדים שיודעים להתגבר על כל מכשול ולהכשיר את דור העתיד של ישראל בתחום הטכנולוגי.

בכל שאלה והתייעצות עם יועצי הלימודים שלנו, צרו עמנו קשר טלפוני או השאירו פניה ונשוב אליכם בהקדם.

השאירו פרטים

השאירו פרטים ויועץ לימודים ישוב אליכם בהקדם.

תפריט:

סושיאל:

קיץ תכנות וגיימינג 2024!

לומדים הייטק בחופש הגדול

מיינקראפט | פיי’תון | סייבר | בינה מלאכותית | תכנות

או