/
/
איך ללמד סימני ניקוד לילדים

איך ללמד סימני ניקוד לילדים

ההתמצאות של ילדינו בסימני הניקוד של השפה העברית היא בהחלט חשובה, וכל שכן בשלבי הקריאה הראשונים.

הניקוד הוא זה המאפשר לנו לקרוא את הכתוב מולנו ולהפיק את הגייתה של המילה בצורה נכונה, והוא גם זה שאט-אט מחלחל ומטמיע קריאה אינטסיטקטיבית שאיננה תלויה או נסמכת על הניקוד כלל וכלל.

אם ניכנס לרגע אל תוך נעליהם של ילדינו, הרי שהם נחשפים עתה לנדבך לימודי חדש ושונה לחלוטין. סימני ניקוד שונים כאשר כל סימון וסימון משנה את אופן הקריאה לחלוטין.

אם החלטתם להירתם לצדו של בית הספר ולהוות ‘שחקן חיזוק’ עבור ילדיכם, כאן בתכנית שחקים נשמח להכיר לכם את הלומדה האינטרנטית שלנו שמבוססת על דרך של חוויה וכיף. לימוד ‘תוך כדי תנועה’.

אודות הלומדה

הלומדה שלנו בתכנית שחקים מותאמת לגילאי גן חובה החל מגיל 4.5 ומעלה, וכל מה שהיא מצריכה זה…. 20 דקות בלבד.

תוך שהיא מלווה בשפע של סרטונים שונים, פעילויות, תרגולים ואיורים צבעוניים – הלומדה המקוונת מקנה מיומנויות יסוד חשובות להעשרת שפת הילדים, לפיתוח מודעות פונולוגית, וללימוד נכון ויעיל של צורות הניקוד על-מנת שהקריאה תחולק נכונה להברות.

את הלומדה מלווה דמות מצוירת שמקריינת את כל שלבי השיעור, ומאותיות, עוברים הילדים ללימוד הניקוד ועד לכתיבתם של משפטים מלאים.

“20 דקות בלבד, זה כל מה שנדרש?”

הורים רבים תוהים איתנו לגבי משך הלימוד – ואנחנו אומרים כך: ילדים כמו ילדים יכולים לאבד את הריכוז דיי מהר. גם כאשר מדובר במשחק חווייתי. 

ריכזנו את החומר ופיזרנו אותו בלומדה על דרך הדרגתית ונוחה, כזו שב-20 דקות מקנה את החומר הנדרש וסוללת את הדרך אל עבר המפגש הבא. כל מפגש ומפגש הוא חווייתי ומהנה, וכך גם מותיר טעם של עוד.

שיטת הלימוד

בכל קורס ובכל לומדה מטעם שחקים, גישתנו היא שלימודים יעילים מתבססים על חוויה. 

שינון הוא אולי יעיל, אך הוא לא מוריד אסימונים, הוא לא מקנה יסודות שעליהם אפשר לבנות מבנים יציבים ואיתנים.

מחקרים לאינספור מראים כי ילדים ופעוטות לומדים בכל עת, גם כשאיננו שמים לב לכך. המוח סופח וסופג דרך חוויות, דרך היקשים בין אירועים שונים, דרך חיקוי הנעשה מסביב. הכול משפיע ולו הפרט הקטן ביותר.

הלומדה מחקה את דרך הלימוד הטבעית של ילדינו, כאשר היא מלמדת ניקוד ומגוון נושאים נוספים בשפה העברית, באמצעות תרגולים שונים המתחברים זה לזה. 

סימון הניקוד באמצעות צבעים מזהים, תרגולים מתוך שירת ילדים ועד להפעלות אשר בונות קשרים עצביים חדשים במוחם של הילדים. חוויה מכאן וחוויה משם, חוויה נוספת ועוד חוויה – כל לימוד ותרגול יוצר בסיס איתן ללימוד סימני ניקוד אפקטיבי המתבסס על מנגנוני הזיכרון.

האם נדרשת מעורבות מטעם ההורה?

כל עוד ילדיכם בגילאים כגון 4.5, עובדים על המחשב שלכם שיקר לליבכם, הרי שאנו ממליצים שכן להיות לצידם בתהליך הלמידה, על תקן משגיח.

אולם חשוב להדגיש כי אין כל צורך במעורבות מטעם ההורה במהלך המפגש. 

הסרטונים שבכל מפגש ומפגש מפעילים את הילדים, מנחים אותם, ומקנים להם את כל היסודות הנדרשים כדי שבגילאים גדולים יותר, הם ייהנו מיכולות למידה עצמאיות לחלוטין.

מהו מבנה המפגשים?

כיצד אפשר לחלק 20 דקות ולהפכן לדקות לימוד יעילות באופן מקסימלי? כך נראה כל מפגש ומפגש:

  • 8 דקות לסרטון הקניה
  • 3 דקות המיועדות לסרטון תרגול
  • 10 דקות אחרונות המיועדות למגוון הפעלות ותרגולים

הילד שלי כבר בכיתה א' - האם הלומדה מתאימה לו?

יש לנו תלמידים מקשת רחבה של גילאים, וכן ניתן להתייעץ איתנו טלפונית.

הרישום הוא החל מגיל 4.5, ובלומדה משתמשים ילדים וילדות בני 6 ו-7 וכן הלומדה נהנית ממספר עולה של נרשמים בגילאי 9 ו-10. 

התייעצו איתנו בכל שאלה

חיפשתם לימוד סימני ניקוד לילדים ומצאתם את הלומדה שלנו בתכנית שחקים? 

בכל שאלה והתייעצות, אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו ליועצי הלימודים על-מנת שתוכלו לקבל מידע נוסף. לצד זאת, הינכם מוזמנים להכיר את הלומדה המקוונת ולהקליק כאן.

השאירו פרטים

השאירו פרטים ויועץ לימודים ישוב אליכם בהקדם.

תפריט:

סושיאל: