/
/
קורס תכנות למתחילים לילדים

קורס תכנות למתחילים לילדים

במכללת שחקים אנו מציעים מגוון מסלולי לימוד לתכנות המותאמים לילדים וילדות, בני ובנות נוער מגילאי היסודי ועד לתיכון כולל. לצד מסלולים המצריכים את היכולת לקרוא מעט אנגלית ולו ברמה בסיסית, החלטנו להקים קורס המותאם לאלו שרק החלו להיחשף לשפה, ללא שום רקע או זיקה קודמת למחשבים – קורס שמקנה את היסודות ובקצב נוח.

אז במה בדיוק מדובר?

קורס תכנות למתחילים לילדים מיועד לחבר’ה צעירים בכיתות ג’ ומעלה, שאין להם היכרות קודמת עם השפה האנגלית או המחשבים. ממש כך 🙂

כן יש צורך בהיכרות עם אותיות באנגלית, אבל מכאן? כאן נספר על היתרון הראשון של הקורס: לצד לימודי תכנות, ילדיכם גם ילמדו אנגלית. בלי שישימו לב, ‘על הדרך’, האנגלית שלהם תשתפר דרמטית ותהווה נקודת זינוק משמעותית ללימודי השפה הבית-ספריים.

מהקניית יסודות המחשב ועד לתכנות

בשחקים סייבר אנחנו מציעים לימודי סייבר לילדים, לימודי גיימינג ועד ללימודי האקינג ואבטחת מידע מתקדמים; בתוך התהליך, הבנו שישנם ילדים שנחושים ללמוד, אך מגיעים עם יסודות מועטים יותר מאשר חבריהם לכיתה.

ילד בכיתה ד’ שכבר רכש מעט ידע בשפה האנגלית, לא ישתווה לילד בכיתה ג’ שזה עתה נחשף אל השפה בפעם הראשונה. בנוסף, לכל ילד וילדה יש את החוש הטכני שלהם. יש מי שהתנסה במחשבים קודם לכן, והזיקה הבסיסית שלו היא לא הזיקה הבסיסית של חברו לכיתה.

החלטנו לעשות צעד ולבנות תכנית לימודית המיועדת לכיתות ג’ (בעיקר), תכנית ששמה דגש חזק מאוד על האנגלית ועל השימוש במחשב. וזאת? זאת רק נקודת ההתחלה הראשונית.

הקורס משלב טעימות פרקטיות (שהרי רק דרך עשייה לומדים 🙂 ), מנושאים כגון מיומנויות מחשב ולימוד קיצורי דרך ושימוש יעיל במחשב, דרך אבטחת מידע, האקינג ולוחמת סייבר ועד ללימודי גיימינג!

מדהים לחשוב על כך, אך ילד או ילדה ללא ידע קודם, יתנסו בתוך מספר מפגשים בטכניקות פריצה והאקינג. בתוך מספר מפגשים הם ידעו כיצד לשנות קוד במשחק מחשב ולהפוך אותו לדבר מה אחר לחלוטין. 

לימודי שפת סקראצ'

4 מפגשים מתוך המסלול, מוקדשים באופן ממוקד ללימוד שפת סקראצ’.

שפת הסקראצ’ היא טכנולוגיית קוד נהדרת לילדים שפותחת צוהר להיכרות עם עקרונות התכנות והאופן שבו מתכנתים ומתכנתות עובדים. אפשר לקרוא לה מעין הכנה לתכנות האמיתי.

אז מהי אותה שפה?

שפת סקראצ’ היא תוכנה שמאפשרת למשתמש/ת לתכנת פעולות שונות באופן וויזואלי. 

התכנות הוויזואלי בא לידי ביטוי עם בלוקים שמתחברים זה לזה ויוצרים יחד ולחוד פקודות קוד שונות. 

לדוגמה: בלוק ראשון מוגדר תנאי שאם יקרה X אז יתרחש Y. ולאחר מכן, נחבר בלוק שני של אם באמת התרחש Y אז התוצאה תהיה Z.

כלומר, יצרנו פקודות שונות שמדמות את האופן שבו מתכנתים עובדים – הם יוצרים שורות קוד שמבוססות על תרחישים שונים. זה מה שנקרא – הסבר על תכנות ממש על קצה המזלג.

יתרון נהדר לשפה זו הוא שהיא מאפשרת לנו להשתמש בה ברמות קושי משתנות, וכן ניתן לעבוד בה בשפה העברית.

זוהי דרך סופר מהנה וקלה להגיש את עולמות התכנות לילדים: מה זו לולאה? מה זה תנאי? מה זה בכלל תכנות? אין צורך להסביר במילים – פשוט מתנסים ורואים את התוצאה באופן מוחשי.

הגישה שלנו - ללמוד תוך כדי תנועה

זה יכול להיות קורס תכנות לילדים למתחילים ואלו יכולים גם להיות לימודי האקינג המצריכים מעט רקע קודם – בכל מסלולי הלימוד שלנו בלי יוצא מן הכלל, אנו נוקטים תמיד בגישה של ‘לימוד תוך כדי תנועה’.

רק דרך חוויות, רק דרך תרגולים, טורנירים מלאי אדרנלין ושלל הפעלות שמשאירות את הניצוץ בעיניים בין מפגש למפגש, ניתן ללמוד קוד וליישם אותו בשטח.

מטרתנו היא שאף תלמיד או תלמידה לא ישננו קוד. שאף אחד ואחת מן המשתתפים לא יישם רק את מה שלמדו בשיעור. אנו רוצים שבוגרי הקורס יצאו עם ידע אותו יוכלו לרתום למגוון אתגרים שונים דרך חשיבה עצמאית ויצירתית. בדיוק כמו כל מתכנת ומתכנתת בוגרים העובדים בחברות הייטק או שמשרתים ביחידות הטכנולוגיות.

מה הם תנאי הקבלה?

אנגלית ברמה בסיסית – היכרות עם האותיות באנגלית (ומשם הלימודים גם יאפשרו למשתתפים והמשתתפות לשפר משמעותית את ידיעת השפה).

אין צורך ברקע קודם במחשבים כלל. אנו מקנים את כל היסודות לשימוש במחשב.

מעבר ראיון קבלה אישי – הדרך שלנו לבחון יחד אתכם אם זהו הקורס המתאים לכם. מפגש שנועד לתיאום ציפיות.

היכן הקורס נערך?

כל מסלולי הלימוד של שחקים נערכים באופן מקוון דרך תוכנת ה-ZOOM.

אנו עורכים מפגשים פרונטליים בלמעלה מ-40 מוסדות לימוד שונים ברחבי הארץ. עם זאת, המחזורים הרציפים של מסלולי הלימוד הם במרחב המקוון.

רוצים להתייעץ על קורס תכנות למתחילים לילדים?

במכללת שחקים סייבר נשמח לעמוד לשירותכם עם יועצי ויועצות לימודים שיספרו לכם הכל מהכל על מסלולי הלימוד.

ניתן לפנות אלינו בוואטסאפ, ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר.

השאירו פרטים

השאירו פרטים ויועץ לימודים ישוב אליכם בהקדם.

תפריט:

סושיאל: