/
/
מאיזה גיל מומלץ להתחיל ללמוד אנגלית?

מאיזה גיל מומלץ להתחיל ללמוד אנגלית?

בשונה מן התפישה שהייתה נהוגה בימים ימימה, הרי שכיום אנחנו ההורים מבינים היטב את החשיבות שישנה לשפה האנגלית. שליטה בשפה בעל-פה וכן בקרוא וכתוב, פותחת בפנינו אינסוף אפשרויות מפעולות פשוטות כמו קבלת מידע מרשת האינטרנט, דרך טיולים בחו”ל ועד לאפשרויות תעסוקה ענפות בחברות המקיימות קשרים מעבר לים.

על החשיבות של השפה אין כל צל של ספק, אך על העיתוי הנכון שבו נתחיל להקנות אותה לילדינו? כאן הספקות מתחילים לבעבע. 

אנו בהחלט יכולים להבין זאת, וזה הזמן לצלול אל תוך השאלות המהותיות.

למידה עצמאית אל מול חוג

במכללת שחקים אנו מציעים חוג מקוון ללימודי אנגלית שמתאים מגילאי 4.5 ומעלה.

אולם לצד זאת, אנחנו מוכרחים להדגיש כי אין כל גיל שצריך להגביל אתכם ההורים, מלהקנות לילדים את השפה. גם אם מדובר בעצימות נמוכה.

הרי מה זה אומר ללמד? מה זה אומר לחנך? איננו יושבים עם ילדינו ומלמדים אותם את החוקים – אסור ללכת לכביש בלי לתת יד, או אסור לגעת בתקע חשמלי  – האם אנו מושיבים אותם ומסבירים להם זאת לפני שיוצאים לרחוב? 🙂

 

ילדים לומדים מתוך חוויה, מתוך התנסות, התבוננות וחיקוי.

כאשר אנחנו אומרים להם בקול רם שמוכרחים להביא לנו יד בטרם חוצים את הכביש, הם מבינים שצריך להיזהר. כאשר הם מנסים לחצות את הכביש לבדם ומיד נעצרים על-ידינו ההורים, הרי שהם למדים את חשיבות האיסור.

אותו הדבר מתקיים בלימוד השפה האנגלית בגיל צעיר, וכן בלימודה של כל שפה באשר היא – אל תעצרו את עצמכם מללמד את ילדיכם אנגלית. אל תעצרו את עצמכם מלחשוף אותם אל השפה.

אתם יכולים לדבר עם ילדיכם בעברית ולהסביר להם את תרגומן של חלק מן המילים לאנגלית. אתם יכולים לצפות איתם בסרטוני youtube בשפה האנגלית או אפילו סרטונים לימודיים שחציים בעברית וחציים באנגלית.

גם כשנדמה שהם אינם למדים, היו סמוכים ובטוחים כי שכלם שצמא לידע עושה שעות נוספות.

 

מדוע גיל 4 הוא גיל אידיאלי להתחיל וללמוד אנגלית בצורה מסודרת?

במידה ואתם הורים לילדים בגילאי 3 ומעלה, אנחנו בטוחים שגם אתם נוכחתם לגלות כיצד אותו פעוט קטן הפך בין רגע לילד לכל דבר ועניין.

זה מדהים לראות את ההתפתחות המהירה, ובגיל 4 הילד לחלוטין מוכן לתהליך למידה יזום יותר.

ראשית כל, החל מגילאי 4 ומעלה, זיכרונם של הילדים הוא טוב יותר, והם יכולים להתחיל ולזכור מילים חדשות אליהן הם נחשפים.

שנית, מגילאי 4, ילדינו כבר מגלים עצמאות וחשיבה בוגרת יותר המאפשרת להם להידרש לתהליך למידה, לשבת ולהתרכז. ושוב, זהו הבדל ניכר מאוד בין פעוט לבין ילד.

נקודה נוספת חשובה לא פחות היא התפתחותה הכללית של מערכת השפה של הילד. בגיל 3 כבר ניתן לראות כי הפעוט מחזיק באוצר מילים נכבד בשפה העברית, ובגיל 4 מדובר במערכת שפה מפותחת דיו כדי שהיא תוכל להתמודד עם הקניית שפה מקבילה באופן מסודר ו’מוצהר’ יותר.

לימוד אנגלית בשחקים

אם ילדיכם הגיעו לגיל 4 ואתם שוקלים ללמדם אנגלית באופן מסודר יותר, אנו במכללת שחקים נשמח להכיר לכם את החוג המלא להקניית השפה האנגלית.

החוג מועבר באופן מקוון, כאשר כל מפגש ומפגש אורך 20 דקות בלבד.

המפגשים אינם מצריכים את מעורבות ההורים (אם כי בהחלט ניתן להסתכל מן הצד, להשגיח ולסייע עם המחשב). על דרך של סרטונים מאויירים וצבעוניים, שירים ואלמנטים וויזואליים שמלווים את הילדים, בשחקים אנו שמחים להציע תכנית המאפשרת למידה עצמאית לחלוטין.

כל מפגש מחולק ל:

  • סרטון הקניית מידע האורך 7 דקות
  • סרטון תרגול האורך 3 דקות
  • הפעלות ותרגולים האורכים 10 דקות.

עם מה יוצאים בסיום החוג?

ממפגש למפגש, ילדיכם ילמדו להכיר את אותיות ה-ABC וירחיבו את אוצר המילים שלהם באופן ניכר ומשמעותי.

מטרתנו היא שעד סיום החוג, כל ילד וילדה ירכשו לא פחות מ-500 מילים שונות.

רבים שואלים אותנו באשר לדקדוק, וכאן חשוב לנו לציין כי מדובר בנושא מורכב הרבה יותר אשר מתאים לגילאים בוגרים יותר מגיל 4. לכן החוג מתייחס בעיקרו לאוצר מילים ואותיות; הקניית הבסיס האיתן ללימוד השפה האנגלית.

התייעצו איתנו בכל שאלה

מעוניינים לקבל פרטים נוספים על החוג?

בכל שאלה והתייעצות, אנו במכללת שחקים נשמח לעמוד לשירותכם. ניתן להשאיר לנו פניה באתר או ליצור עמנו קשר טלפוני.

השאירו פרטים

השאירו פרטים ויועץ לימודים ישוב אליכם בהקדם.

תפריט:

סושיאל: