/
/
לימוד אותיות אל”ף בי”ת לילדים

לימוד אותיות אל”ף בי”ת לילדים

במכללת שחקים אנו שמחים ללמד וללוות פעוטות וילדים מגילאים צעירים ועד לגילאי התיכון.

לצד קורסי הסייבר, התכנות והגיימינג שלנו המיועדים לכיתות ג’ ועד י”ב, אנו מציעים שורה של מסלולי לימוד הפונים להורים לילדים בגילאי טרום כיתה א’ המעוניינים להעשיר את ילדיהם ולהעניק להם את ההכנה המקיפה ביותר בטרם כניסתם לבית הספר.

הורים רבים הפונים אלינו, מציפים את ההתלבטות: מתי נכון יהיה להתחיל וללמד את ילדכם את האל”ף בית וכל שכן קריאה? האם להותיר את המלאכה בידי המורים והמורות? או שאולי לסייע ולדרבן את המיומנויות מבעוד מועד?

בקורס הקריאה לילדים של מכללת שחקים, תפגשו בתוכנית לימודים הדרגתית ומהנה, תכנית שתאפשר לכם ולילדכם לצאת למסע שכולו חוויה לימודית מעשירה, וחשוב מכך – יעילה. 

המסלול מיועד עבור ילדים מגילאי 4 וחצי ומעלה.

אודות הקורס

הקורס הינו תכנית לימוד מקוונת הכוללת לומדות והפעלות. 

כאשר כל מה שצריך הוא 20 דקות ביום מול המחשב.

אנו מבינים 🙂 וברור לנו לגמרי מדוע לחלק מן ההורים זה כמעט ולא נתפס כיצד 20 דקות ביום יובילו לתהליך שבסיומו ילדם ילמד את האל”ף – בי”ת ויידע אף לקרוא.

השיטה שבה השתמשנו מבוססת על סרטונים חווייתיים מן הצד האחד, ופשוטים וקלים מן הצד השני. מטרת הסרטונים היא להסביר את הרציונל שמאחורי הדברים. למשל: ההיגיון שמאחורי חיבור אות לתנועה.

במקום ‘סתם’ להסביר שניקוד מסוים גורם לנו להגות אות בתנועה מסוימת, המורה המלווה את הסרטונים, מספרת סיפור על האות. הניקוד הופך לפתע למעין סיפור ילדים סוחף ומעניין.

דוגמה נוספת, היא שבהפקת הצליל והתנועה, הסרטונים צובעים את האותיות, וכל תנועה מקבלת צבע מוסכם. כך למשל, אל”ף ורודה מסמלת או ואילו אל”ף צהובה מסמלת אי.

על שיטת הלימוד

אחד מן האתגרים הגדולים בהם פוגשים ילדים בעת לימוד הקריאה ואותיות האל”ף – בי”ת, הוא לזכור את הסימון / הניקוד ולהבין אותו. 

במכללת שחקים, בכל תכנית לימוד ועבור כל גיל, אנו נוקטים בשיטת לימוד שאומרת כך: לימודים מהנים ויעילים מועברים על דרך החוויה, ולא על דרך השינון.

כאשר החומר הנלמד ‘משוחק’ ועוטה על עצמו אופי חווייתי והרפתקני יותר, כך הוא גם מתבסס בקלות רבה הרבה יותר.

זוהי לא המצאה או מוטו שיצרנו לעצמנו; מחקרים מראים כי גם אם המסר הלימודי הוא זהה, הרי שמוחנו ‘יבנה חיבורים’ שונים כאשר שיטת הלימוד היא שונה.

זוהי הסיבה למשל מדוע שינון טקסט הופך ליעיל יותר כאשר אנחנו קוראים את התוכן, מקריאים אותו בקול רם ומסמנים את נקודותיו החשובות עם מרקר.

לימוד חווייתי וזמן איכות משפחתי

תכנית הלימודים היא צבעונית מאוד, מתובלת בשלל תמונות ועזרים וויזואליים ומספקת חוויה נפלאה לקטנטנים.

הקורס מיועד לילדים החל מגן חובה בגילאי 4 וחצי, ולומדים בה גם בנים ובנות בגילאים 7-9 וחלקם עד בגילאי 10 המבקשים לקבל חיזוק נוסף.

זהו יכול להיות זמן לימוד נהדר שלכם יחד עם ילדכם, ואם יש אח או אחות גדולים יותר, אז זו דרך נפלאה להושיב את שניהם, לגבש ולייצר חוויה משותפת.

כל מה שנדרש זה 20 דקות בלבד המחולקות ל:

  • 8 דקות צפייה בסרטון
  • 3 דקות המוקדשות לסרטון תרגול
  • 10 נוספות למשחק לימודי

התייעצו איתנו בכל שאלה

רוצים לדעת עוד על לימוד אותיות אל”ף בית לילדים ולימוד קריאה לגילאי גן?

בכל שאלה והתייעצות, צוות יועצי הלימודים של מכללת שחקים ישמח לענות.

ניתן להשאיר לנו פניה באתר או ליצור עמנו קשר טלפוני.

השאירו פרטים

השאירו פרטים ויועץ לימודים ישוב אליכם בהקדם.

תפריט:

סושיאל: