/
/
יתרונות לימוד פיתוח משחקים לילדים

יתרונות לימוד פיתוח משחקים לילדים

מחקרים רבים מצביעים על כך שכאשר משלבים למידה פעילה עם נושא שמרתק את התלמידים, ישנה השפעה חיובית על התקשורת ביניהם ועל מידת המעורבות בינם לבין עצמם ולבין בית הספר והחברה בה הם חיים.

עיצוב ופיתוח משחקים הוא הזדמנות נהדרת ליהנות משפע של יתרונות, תוך שהוא משלב בין התעניינותם של התלמידים בתחום הגיימינג הקרוב ללבם, יחד עם מיומנויות מפתח משמעותיות שהולכות ונרקמות משיעור לשיעור.

מהו פיתוח משחקים?

בעיקרון מפתחי משחקים הופכים מושגי משחק למציאות שניתן לשחק בהם, באמצעות תכנות, קידוד רכיבים ויזואליים ובדיקת מודלים עד שהמשחק מוכן.

פיתוח משחקים הוא תחום הכרוך ביצירת סיפורים, דמויות, מטרות, תפאורה חוקים וכללים, אתגרים מרתקים וחידות שונות המניעים יחסי גומלין בין הדמויות לבין השחקנים או בין הדמויות לבין עצמן או לבין אובייקטים שונים במשחק.

בימינו, מבלים הילדים שעות רבות מול המסכים בין אם צג המחשב ובין אם צג הנייד. רוב הזמן הם משחקים ובחלקו לומדים. כלומר, מדובר בתחום שהם אוהבים. 

אם כך הדבר, במכללת שחקים אנו תמיד אומרים – מדוע לא לגייס את האהבה הזו על מנת שנוכל לתת להם כלים ומיומנויות לעתיד?

יתרונות לימוד פיתוח המשחקים לילדים

1. מסייע בלימודי מתמטיקה ופיזיקה

כמעט בלי שיהיו מודעים לכך, תוך כדי יצירת המשחק משפרים הילדים את יכולתם להבין מושגים במתמטיקה ובפיזיקה. 

מושגים כמו, כיוון, מהירות, זוויות ומסלולים, כשהם משתמשים במושגים אלה על מנת שיוכלו להפיח רוח חיים בדמויות או בעולם הווירטואלי שיצרו ולהביא אותן ללכת, לרוץ לקפוץ או לשיר.

2. מפתח ומעצב חשיבה לוגית

תוך כדי פיתוח המשחק, משתתפי החוג ללימודי גיימינג לומדים כיצד לפרק את הרכיבים השונים לרכיבים קטנים יותר ויותר. עיצוב של כל אזור ואזור, הדמות, השלבים שבמשחק, רגעי האתגר של השחקן אל מול הדמויות בעולם הווירטואלי ועוד. 

כל אלו אלה מפתחים את החשיבה הלוגית, מחזקים את יכולת הסקת המסקנות, וזאת כיוון שהתלמידים יבחנו כיצד ניתן לשפר ולהגיע לתוצאה המקווה.

3. מחדד מיקוד וריכוז

הילדים מתלהבים מעיסוק בתחום תוך שהם ממוקדי מטרה. 

הם אינם עוסקים בקושי שבלמידה או במחשבה אם כן או לא החומר מאתגר. 

במכללת שחקים אנו דוגלים ב’מישחוק’ הלימודים, וביצירת הווי כיתתי של טורנירים, משימות, משחקי תפקידים ורגעים של המון כיף והנאה. 

באופן הזה, נתמקד בהשגת המטרה עצמה, ונלמד כיצד להניח לרעשי הרקע להישאר מסביב.

4. מפתח מיומנויות של פתרון בעיות

קידוד מצריך חשיבה על איך אמורות הדמויות לפעול, מה יהיו המכשולים אותם יעברו הדמויות, יש ליצור מפה שתספר על המסע אותו הן אמורות לעבור. 

התלמידים עוסקים בפתרון בעיות, התגברות על מחסומים, חיפוש אחר דרכים יצירתיות כדי ליישם תכונות חדשות במשחק, ותוך כדי כך מפתחים נחישות שתסייע להם בהמשך דרכם בחיים.

5. מפתח עבודת צוות

לעתים, תוך כדי עבודה על פיתוח המשחק, מתעוררות בעיות שחשיבה שיתופית עשויות לפתור. 

פיתוח המשחק עוזר לחדד את התקשורת ואת היכולת ליהנות מההצלחה המשותפת.

6. מפתח ומעודד יצירתיות

עוד לפני פתרון הבעיות בעצם תכנון המשחק, נדרשת חשיבה מראש אודות תרחישים שונים, מכשולים עתידיים, איך מתקיימת התקשורת בין  הדמויות. בינן לבין עצמן ובינן לבין המקומות במסע שהן עוברות. יש לתכנן את ההיסטוריה של כל דמות, החסרונות, היתרונות, התלבושות.

כאן נדרש דמיון, יכולת לספר סיפור ולדמיין את התפאורה הנלוות לו – על מנת לגרום למשחק להיות מוצלח ומושך.

7. הערכה עצמית

תחושת ההישג והגאווה שחשים ילדים שמצליחים לא רק לשחק במשחקים שיצרו אחרים, אלא להביא לידי הגשמה את הדמיון שלהם לכדי משחק מוחשי שהם עצמם יוצרים, מגבירה את ההערכה העצמית והביטחון העצמי.

ביטחון והערכה שכאלה יסייעו להם גם בקשרי החברה שלהם, אך גם בהמשך הדרך בבגרותם.

לסיכום

לימוד פיתוח משחקים מקנה לילדים מיומנויות אישיות שונות וחשובות, אותם יוכלו לנצל גם בבגרותם ובהם:- הגברת המודעות המרחבית, דמיון ויצירתיות, ריכוז, פתרון בעיות, התמודדות עם כישלונות לצד גאווה בהצלחות, שיתוף פעולה, פתרון בעיות ועוד.

רוצים שגם ילדיכם ייהנו מיתרונות אלו? נשמח לשוחח ולספר לכם יותר על תכניות הלימוד שלנו לפיתוח משחקי מחשב.

בכל שאלה והתייעצות עם יועצי הלימודים של מכללת שחקים, ניתן ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר.

השאירו פרטים

השאירו פרטים ויועץ לימודים ישוב אליכם בהקדם.

תפריט:

סושיאל: