/
/
מהי הדרך הנכונה ללמוד אנגלית בגיל צעיר?

מהי הדרך הנכונה ללמוד אנגלית בגיל צעיר?

כאשר הילדים והילדות ‘נוחתים’ על כיתה ג’, לפתע הם לומדים להכיר שפה חדשה. אמנם הם שמעו עליה, שמעו אותה, אבל עוד טרם חוו אותה או ניסו לדבר אותה. השפה האנגלית נלמדת באופן פורמלי בבתי הספר היסודיים על דרך של שינון, על דרך של הקניית חוקים ותרגולים. האם יש בכך פסול? וודאי שלא, אך לצד חלקה של מערכת החינוך הפורמלית, הרי שגם אנו כהורים יכולים לקחת חלק בהקניית יסודות השפה.

ומדוע זה חשוב? ראשית כל זה מאפשר לילדים נחיתה רכה. כך פתאום ביום בהיר אחד, הם יכירו בשפה שמנפצת את כל מה שהכירו עד כה בעברית. ושנית, כיוון שכאשר אנחנו נחשפים לשפה בשלבים מוקדמים יותר, הרי שאנו למדים מהר יותר. ילד שמכיר את השפה האנגלית עוד שבטרם עלה לכיתה ג’, יוכל להפגין יכולות למידה מהירות יותר ולחוש בנוח עם החומר הנלמד.

ילדים לומדים מחוויות

מחקרים רבים שנערכו בתחום החינוך וכן בטכניקות לייעוץ הורי, מראים כי למידה על דרך של התנסות, משפיעה לטובה בפיתוח מיומנויות ודפוסי למידה.

עבור ילדים וכל שכן בגילאים צעירים מאוד, גירויים סביבתיים המלבים את הסקרנות הטבעית, מעודדים למידה על-בסיס התנסות והסקת מסקנות.

בשלבים המוקדמים ביותר, קרי תינוקות צעירים, אנו המבוגרים נתקשה להבחין בכך, אך ילדינו לומדים ומיקים מסקנות על סמך התבוננות וחיקוי הדפוסים שהם מזהים מן הסביבה.

על סמך גישה זו, כל הקורסים והחוגים הנלמדים בשחקים מבוססים על דרך של משחק, של חוויה ותרגול. הילדים לומדים ‘כבדרך אגב’ ולא באופן ישיר.

איך ניתן ליישם זאת בפועל?

ישנן מגוון שיטות נהדרות ללימוד אנגלית בגיל צעיר ושאותן תוכלו ליישם כבר לאחר קריאת מאמר זה 🙂

  • השתמשו במשחקים – ניתן למצוא שפע של משחקים ייעודיים וספרי לימוד הכוללים בהם משימות צביעה והפעלות שונות, כאשר מטרתם היא ללמד אנגלית. 
  • השתמשו בדוגמאות מהחיים האמיתיים – הילד אוהב משאיות ומכוניות? או אולי בעלי חיים? התחילו בנושאים שקרובים ללבו, ומשם יצר הסקרנות רק ילך ויתגבר.
  • הפכו את ההליכה ברחוב לשיעור קצרצר – נציין כי חשוב גם שלא להפוך כל רגע נתון ל’שיעור אנגלית’. וודאי שלא נרצה להמאיס זאת על ילדינו. מפעם לפעם, ספרו לילדכם כי אותו עץ שעל פניו זה עתה חלפתם, נקרא tree באנגלית, וכך גם לגבי פריטים נוספים בהם תפגשו בזמן ההליכה.
  • חזרה – למרות שלמידה על דרך של חוויה מביאה עמה תועלות רבות, הרי שאי אפשר להוציא מן המשוואה את הצורך לשנן מעט את החומר הנלמד. חזרו על המילים מפעם לפעם. אפשר ואפילו חשוב לשלב ‘בחינות’ ובהן אתם שואלים את ילדיכם על פשרן של מילים כאלו ואחרות. 

אנו חיים בדור האינטרנט - נצלו זאת

שתי דרכים נוספות ונהדרות שדרכן ילדים יכולים ללמוד אנגלית הן: שירה והאזנה.

את שתי שיטות הלימוד הללו תוכלו ליישם בצפייה בסרטונים שונים העולים ל-YouTube.

ישנם סרטונים שבאופן ייעודי נועדו ללמד את השפה האנגלית, וישנם סרטונים שפשוט נועדו לבידור טוב עבור פעוטות וילדים.

בשני המקרים, הילדים צופים בסרטונים, נחשפים לשפה האנגלית וגם יודעים אט-אט לעשות את ההקשר שבין מה שהם רואים בסרטון לבין מה שהדמויות אומרות.

כך למשל, אם הם יראו כבאית וישמעו שוב ושוב את המילה FireTruck הרי שלבסוף הם יבינו כי זהו תרגומה של המילה. 

ואם באינטרנט עסקנו - הכירו את הקורס שלנו

את השיטה האחרונה לא נתאר כ’מומלצת’ שכן אנחנו משוחדים לגביה 🙂

במכללת שחקים נשמח להציע לכם להתרשם מן החוג המקוון שלנו ללימודי אנגלית בגיל צעיר.

החוג הוא אונליין עם קורס מקוון. כל מפגש כולל סרטון המלווה על-ידי דמויות מצוירות ואיורים הממחישים הכול באופן צבעוני ומרתק, סרטון לתרגול ולאחר מכן משחקים והפעלות לתרגול שהוא על דרך של חוויה וכיף.

כל שיעור הוא בן 20 דקות בלבד!

השיעורים אינם מצריכים את מעורבות ההורים, אם כי אתם בהחלט יכולים להשגיח מן הצד. הלומדה נועדה להוות משחק נהדר לילדים, והיא מתאימה החל מגילאי 4.5 והלאה.

כל שיעור בנוי מ:

7 דקות סרטון הקניית מידע

3 דקות סרטון תרגול

10 דקות של הפעלות ומשחקים.

החוג מקנה למשתתפים והמשתתפות 500 מילים שונות באנגלית, ומאפשר נחיתה רכה ובטוחה הרבה יותר בכיתה ג’.

התייעצו איתנו בכל שאלה

שוקלים ללמד את ילדיכם אנגלית בגיל צעיר ולא בטוחים כיצד לעשות זאת?

בשחקים נשמח לספר לכם עוד על החוג ללימודי אנגלית לילדים ופעוטות. ניתן ליצור איתנו קשר טלפוני, לכתוב לנו בוואטסאפ או להשאיר פניה באתר.

השאירו פרטים

השאירו פרטים ויועץ לימודים ישוב אליכם בהקדם.

תפריט:

סושיאל: