/
/
תכניות העשרה טכנולוגיות לבתי ספר

תכניות העשרה טכנולוגיות לבתי ספר

מכללת שחקים מאושרת מטעם משרד החינוך להעברת תכניות תל”ן לבתי ספר. מספרנו 7722 ואנו מופיעים ברשומות תחת השם ‘ניצני סייבר – תכנית שחקים’.

ולאחר שהצגנו את המסמכים הרשמיים 🙂 זה הזמן להכיר קצת יותר לעומק, ולהסביר מי אנחנו ומה אנחנו מציעים.

המכללה מתמחה בהעברת חוגים ומסלולי לימוד בתחומי התכנות, המחשבים והסייבר. כיוצאי יחידות טכנולוגיות, בוגרי תארים רלוונטיים וכעוסקים בתעשייה, נרשה לעצמנו להכפיש את התחום ולומר כי מדובר בנושא סבוך ומורכב. כן, ממש כך! אז מה עשינו? שקדנו על הדרך שתאפשר לנו לפצח את השיטה; הדרך שתאפשר לנו להקנות את הידע הפרקטי לתלמידים והתלמידות, מבלי שנכבה להם את הניצוץ בעיניים. ולהפך! כדי שהם יגיעו לכל מפגש ומפגש מחדש עם מוטיבציה בשמיים.

לימודי מחשבים חווייתיים

הגישה שלנו פשוטה: לימודי קוד לשם לימודי הקוד לא ישיגו את המטרה. אפשר לשנן עד מחר, אך כאשר הילד או הילדה ירצו לתכנת בעצמם, הרי שהם ינסו ליישם את מה שראו בלבד, ולא יחשבו על הצעד הנדרש. והרי איך אפשר להאשים אותם? הם למדו לשנן קוד ולהבין כיצד הוא פועל, אך לא את העקרונות שבאמצעותם אנשי מחשבים חושבים.

אנו נוקטים בגישת לימוד קוד לשם החוויה, ועושים זאת בכל חוג וחוג תל”ן אותו אנו מציעים.

תכניות ההעשרה הטכנולוגיות שלנו

במכללת שחקים סייבר נשמח לעניין אתכם ואתכן, צוות המנהלים והמנהלות, במגוון תכניות העשרה לבתי ספר המביאות עמן שילוב שבין לימודי מחשבים מתקדמים לבין חוויה ומשחק:

1. חוג מיינקראפט

משחק המחשב ה-משוחק ביותר בהיסטוריה. לא פחות ולא יותר.

מיינקראפט מבוסס על עולם וירטואלי שהמעניין בו, הוא שהילדים והילדות יכולים פשוט להיות בו עם דמות וירטואלית מבלי שהם נדרשים למשימות כאלו ואחרות.

הקונספט הזה, על אף הגרפיקה הלא מי יודע מה של המשחק, הפכה אותו להצלחה מסחררת, עד שיוצריו החליטו להקים את הגרסה המקבילה – מיינקראפט Education, ובה ניתן לתכנת את המשחק ממש תוך כדי תנועה.

זוהי הגרסה בה אנו מתמקדים בקורס ובמהלכה, תוך כדי משחק, המשתתפים והמשתתפות לומדים את שפות הקוד הבאות: 

  • Python – שפת קוד המשמשת בוני אתרים ואפליקציות, דרך לוחמי סייבר ועד להאקרים.
  • Java Script – שפה נוספת ופופולרית מאוד. נפוצה בקרב בוני אתרים לבניית אתרים מתקדמים ופונקציונליים.
  • ושפת סקראצ’ – שפה ויזואלית, סופר פשוטה. שפה המאפשרת להקנות עקרונות בתכנות בקלות ובפשטות לילדים.

המשתתפים והמשתתפות בקורס מיינקראפט ילמדו כיצד לתכנת את המשחק, לייצר דמויות וירטואליות חדשות, ישפיעו וישנו את העולם הווירטואלי באופן מדהים המתאפשר רק עם יכולות גבוהות והבנה מעמיקה בשפות התכנות השונות.

לצד זאת, החוג מביא עמו מגוון מיומנויות חשובות לא פחות:

  • קואורדינציית המחשב וקשר עכבר-מקלדת ומסך מהיר
  • השפה האנגלית תשתפר באופן ניכר לאור העובדה שכל הפקודות הן בשפה זו
  • הילדים יגבשו ידע רב במגוון תחומים מדעיים כגון פיזיקה, וזאת דרך ההשפעה על העולם הווירטואלי

חוג סייבר קידס

קורס סייבר קידס יהפוך את המשתתפים והמשתתפות להאקרים ולוחמי סייבר לכל דבר ועניין.

בעוד שמיינקראפט פונה לילדים בגילאי יסודי ועד לחטיבה (כולל), הרי שמסלול זה פונה לגילאי היסודי, ויש לנו מסלול נוסף הפונה לגלאי חטיבה ותיכונים.

מסלול סייבר קידס לגילאי היסודי מחולק ל-3 חלקים:

  • מבואות במחשבים – הילדים ילמדו ממש להיות טכנאי מחשבים שיודעים לטפל בתקלות מחשב, תקלות בחומרה ובתוכנה, ב-WIFI, בראוטר ועוד. נלמד כיצד האינטרנט עובד, מהו אחסון ועוד.
  • טכנולוגיות קוד – HTML, CSS ו-JavaScript, אלו הן 3 טכנולוגיות קוד שלא רק נלמד אותן, אלא ניישם אותן עם פרויקט לבניית אתר. ממש אתר אותו יבנו הילדים.
  • לוחמת סייבר והאקינג – את האתר היפהפה שבנינו עכשיו נהרוס! כן, ממש כך. זה השלב של האקשן ובו ניכנס לנעליהם של ההאקרים וכן לנעליהם של לוחמי הסייבר. ננצל את חולשות הקוד ונייצא מתקפות סייבר להפלת האתר.
לצד אלו, הילדים והילדות לומדים עוד מגוון עשיר של מתקפות סייבר וכן את היכולת של האינטרנט לנצל לרעה את החולשה האנושית (כמו למשל להוריד משחק חינמי שהוא למעשה משחק עם קוד זדוני בתוכו).
זהו קורס חשוב המקנה למשתתפיו ומשתתפותיו ערך מוסף בדמות זהירות ברשת.

האקר פרו (גרסת סייבר קידס לבני ובנות נוער)

קורס האקר פרו מלמד עוד 2 שפות קוד נוספות PHP ושפת SQL.

בדומה לקורס סייבר קידס, גם כאן נלמד את מבואות המחשב, רק שבמקום ללמוד לבנות אתר אינטרנט, נבנה רשת חברתית כמו פייסבוק. בני ובנות נוער ‘עפים על זה’ מה שנקרא 🙂

כמיטב המסורת, למה לנו לבנות אתר אם לא כדי להרוס אותו, ונלמד כיצד לייצא מתקפות סייבר ולהפיל את האתר באמצעות חולשות קוד שונות.

זהו קורס מאוד חווייתי, המעניק ידע מעמיק בתחומי הסייבר וההאקינג. כך למשל, המשתתפים והמשתתפות ילמדו כיצד המידע אודות כל אחד ואחת בבית הקפה, חשוף כאשר הם משתמשים בלפטופ שלהם עם WIFI ציבורי.

חוג פיית'ון

קורס Python של מכללת שחקים סייבר הוא למעשה היחיד כיום המקנה ידע מעמיק הן בתכנות והן בסייבר.

אנו משלבים בין הנושאים, כאשר הקורס בתחילה מקנה את העקרונות והמתודות הנדרשות לתכנות באמצעות השפה. השלב השני מעמיק בביצוע מתקפות סייבר ואנו אף נכין פאנל לייצוא מתקפות. 

זהו קורס מרתק הכולל שפע של הפעלות ותרגולים. כבר בשלב הראשון נלמד כיצד לייצר ולתכנת מפצח סיסמאות אוטומטי עם אחוזי הצלחה מרשימים ביותר.

שפת הפיית’ון נחשבת לפופולרית לאור היותה קלה מאוד, וורסטילית ונוחה לשימוש. היא משמשת בוני אתרים, לוחמי סייבר והאקרים.

קורס בניית משחקי מחשב 3D

קורס רובולוקס, פלטפורמה חברתית מרשימה ופופולרית בה המשתמשים משחקים במשחקי המחשב שבה וכן הם גם אלו שבונים את משחקי המחשב.

הקורס מתמקד בלימודי תכנות מנוחה עצמים בשפת LUA, כאשר המשתתפים והמשתתפות יגיעו לרמה גבוהה בתכנות משחקי מחשב בגרפיקה 3D מרשימה.

למי שאיננו מכיר את התחום, הרי שמדובר בפלטפורמה חברתית כמו פייסבוק, רק שבה, במקום לראות תמונות או לקרוא סטטוסים, אנו משחקים במשחקי מחשב שונים או יוצרים אותם. ישנם רבים המתפרנסים מכך, וישנן חברות רבות המחפשות בנרות אחר מתכנתי רובלוקס.

פרויקט הסיום של המשתתפים והמשתתפות יכול בהחלט להיות המשחק הוויראלי הבא 🙂

משך תכניות הלימודים

בחיפושכם אחר תכניות העשרה טכנולוגיות לבתי ספר, נשמח להציע לכם את המסלולים שלנו האורכים כשנה, כל מפגש בן 75 דקות.

התייעצו איתנו

מנהלים ומנהלות יקרים ויקרות, אנו במכללת שחקים נשמח להציע לכם מגוון תוכניות תל”ן טכנולוגיות אשר יותאמו במדויק למטרותיכם ויעדיכם.

אנו מזמינים אתכם ואתכן להתייעץ עמנו, ולהשאיר לנו פניה בוואטסאפ או בטופס יצירת הקשר. כמו-כן, אנו זמינים עבורכם/ן טלפונית בכל שאלה והתייעצות.

השאירו פרטים

השאירו פרטים ויועץ לימודים ישוב אליכם בהקדם.

תפריט:

סושיאל: