/
/
תכנות מחשבים לילדים

תכנות מחשבים לילדים

כאזרחי מדינת ישראל, כולנו מודעים למצב הבטחוני הרגיש המתרחש על גבולותינו. אך מה לגבי המלחמה השקטה שמתקיימת מתחת לפני השטח? זו שהחליפה את שדה הקרב בזירה האינטרנטית? לעתים אנו פוגשים בה כאשר אתרים רבים נופלים ו’זוכים’ להערה מתחכמת כלשהי מצד האקרים ממדינות אויב. ובמרבית הפעמים איננו שומעים עליה כלל.

כיצד כל זה חולף לנו מעל הראש מבלי שנהיה מודעים לכך? בישראל כמו שבישראל, יש לנו המון במה להשתפר, אבל בטכנולוגיה וסייבר? אנחנו יכולים לומר לכם ללא כל צל של ספק – אנחנו מעצמה ענקית.

אז איפה כל הפתיח המרשים הזה שיצרנו פוגש אותנו כאשר אנחנו מדברים על לימודי תכנות מחשבים לילדים?

בקורסים שאנחנו מציעים, ילדיכם ייכנסו לנעליהם של אותם האקרים בדיוק; הם יחשבו כמוהם, יפעלו כמוהם. הם יחזיקו לא רק בידע טכני מעמיק בעולמות המחשבים והסייבר, אלא גם ביכולת החשיבה לניצול החולשות האנושיות שלנו, ההיבט הפסיכולוגי.

מן העבר השני, ילדיכם ייכנסו לנעליהם של אנשי לוחמת הסייבר שעומדים על המשמר יום וליל. להכיר היכן נמצאות הפרצות, כיצד להגיב למצבים בזמן אמת.

מיד נקפוץ אל המים ונציג לכם את קורסי הסייבר וההאקינג.

לאלו מכם שרוצים להכיר לילדיהם את עולמות התכנות באופן יותר קליל (אך מלמד לא פחות!), נציג לכם גם את קורס מיינקראפט, ובו לומדים תכנות ‘על הדרך’. פלטפורמת משחק נהדרת, מלמדת ועמוסה בחוויות.

קצת על הגישה שלנו ומיד על הקורסים

אם יצא לכם להסתובב קצת באתר שלנו, ייתכן שכבר פגשתם בקו שמנחה אותנו. אם לא, אז רק בקצרה, ממש על קצה המזלג.

אנו מאמינים שלימודים, מעניינים ככל שיהיו, עלולים להיות משעממים. וזו הסכנה האמיתית. זה כמו לפספס פרט חשוב בסדרה שאנחנו צופים בה, ורק בגלל שהעלילה שעממה אותנו עד לרגע המכונן. דעתנו הוסחה, וכל האפקטיביות ירדה לטמיון.

במכללת שחקים אנחנו לא מלמדים קוד לשם לימוד קוד, אלא לומדים על הדרך. דרך הרפתקאות, חוויות, תרגולים ומשחקי תפקידים. מגוון משימות והפעלות, טורנירים של כתיבת קוד. הכל מלא אדרנלין ומתאים בול לילדים ובני נוער.

אם תשאלו אותנו, זו צריכה גם להיות הדרך עבורנו המבוגרים. אבל זה כבר סיפור אחר.

ללמוד קוד בכיף והנאה עם מיינקראפט

קורס סייבר קידס לילדים וקורס האקר פרו לבני נוער, אלו הן תכניות הלימוד שלנו שמשלבות בין לימודי קוד ותכנות מחשבים לבין האקינג וסייבר.

קורס מיינקראפט מביא איתו משב רוח קליל יותר, אך מבלי להתפשר על לימודי קוד מעמיקים.

עד כמה מעמיקים, אתם וודאי שואלים?

עם תום תכנית הלימודים, המשתתפים והמשתתפות יכירו וידעו להשתמש ב-3 טכנולוגיות קוד: ג’אווה סקריפט, פייתון וסקראצ’ שהיא שפת תכנות קלה ונגישה לילדים.

רק כדי לסבר את האוזן, הן ג’אווה סקריפט והן פייתון, הן שפות תכנות פופולריות וחשובות בעולמות עיצוב ובניית האתרים. פייתון אף משמשת לפיתוחי יישומים ותוכנות, גיימינג ובינה מלאכותית.

מה זה מיינקראפט?

אם הגעתם לכאן ייתכן מאוד שאתם ההורים, כבר יודעים. אבל רק כדי שנהיה מיושרים – מדובר במשחק המחשב ה-משוחק ביותר בהיסטוריה. לא פחות ולא יותר.

הגרפיקה של המשחק לא בשמיים (אבל זה כבר עניין של טעם וריח), אולם מדובר במשחק חברתי מאוד עם מיליוני ילדים מכל רחבי העולם הלוקחים בו חלק.

כיצד לומדים קוד ממיינקראפט?

יוצרי המשחק הקימו ממשק שלם שנקרא מיינקראפט Education  ובו ניתן להזריק את הקוד פנימה, וממש להשפיע על המשחק תוך כדי תכנות.

זה בונוס מדהים לסביבה לימודית. ללמוד הכל מתוך חוויה, מתוך הנאה צרופה ועניין.

עם מה ילדיכם יצאו עם תום הלימודים?

יכולת מעשית אמיתית להשתמש בשפות קוד, ולא רק!

היופי של הקורס טמון בכך שהוא גם מספק אינספור מיומנויות רכות חשובות דוגמת: קואורדינציית מחשב, פיתוח השפה האנגלית (כל שורות הקוד והפקודות הן באנגלית) ואפילו ידע כללי רחב במדעי החשמל ובפיזיקה.

לאורך הקורס אנחנו ממש שולטים בעולם של המיינקראפט ומערערים את היסודות הפיזיקליים. 

האם יש לימודי המשך?

בהחלט. הקורס הזה משאיר טעם של עוד. בהתחייבות.

יש אפשרות להמשיך לשנה שנייה במיינקראפט, ובה לוקחים את יכולות התכנות כמה וכמה צעדים קדימה עם תכנות מונחה עצמים.

קשה להסביר בלי שיישמע ג’יבריש אבל מדובר בנושאים מתקדמים שמגיעים הישר מעולמות מדעי המחשב דוגמת: אובייקטים, הורשה, פונקציות, לולאות, מחלקות ועוד.

לימודי סייבר לילדים ונוער

לימודי סייבר נחלקים אצלנו לשני מסלולים לילדים ולבני נוער.

הקונספט לכשעצמו מאוד דומה, ושני הקורסים מכירים למשתתפים ולמשתתפות את עולמות הסייבר והתכנות משני צדי המתרס: הן כלוחמי סייבר והן כהאקרים.

המסלול לבני נוער כולל גם תכני עומק מורכבים יותר המותאמים לפי שכבות הגיל.

סייבר קידס

בחיפושכם אחר קורס תכנות מחשבים לילדים המשלב בתוכו סייבר נרגיע מראש: אין צורך בידע קודם. יש צורך באנגלית בסיסית לחלוטין וגישה בריאה וסקרנית למחשבים. מכאן אנחנו כבר נדע לקחת את המושכות.

אם תשאלו אותנו, ואנחנו יודעים שאנו קצת משוחדים, מדובר בקורס מטורף לחלוטין. כל עולמות המחשב בתוך תכנית לימודים שהיא סופר חווייתית ומאתגרת: מכירים את עולמות המחשב, את עולמות האינטרנט, גם סייבר, וגם קוד. המון כלים שנבנים בהדרגה ובונים באופן הדרגתי ידע פרקטי מדהים.

ילדיכם ילמדו לפתור תקלות מחשב, יפתחו מומחיות בהתמודדות עם סיטואציות שונות ואפילו יהיו אנשי התמיכה הטכנית הקטנים שלכם בבית. הם יוכלו לדבר עם הטכנאי של ספק התקשורת שלכם ולפתור בעיות בראוטר. בלי למצמץ.

הקורס מתחלק ל-3 חלקים: 

מבואות במחשבים הכוללים את מבנה המחשב, תקלות מחשב נפוצות, איך האיטנרנט עובד, מה זה שרת אחסון, מה זה ראוטר, ואיך כל הקסם הזה שקוראים לו אינטרנט בעצם עובד.

בחלק השני הילדים לומדים ומתנסים ב-3 טכנולוגיות קוד: Html, Css ו-JavaScript הנחשבות לנפוצות ביותר בעולמות הווב. לא סתם מתנסים, אלא ממש מקבלים פרויקט לבניית אתר אינטרנט. הכל במו ידיהם.

השלב השלישי הכי כיף אם תשאלו אותנו. אותו אתר שבנינו? זה הזמן להיכנס לנעליו של ההאקר ולהבין היכן הפריצות טמונות, איך מבצעים הפלת אתרים, מה זה אומר לפרוץ חשבון ואיך מתגוננים.

ערך מוסף ענק הוא שילדיכם יבינו עד כמה האינטרנט הוא מקום שבו צריכים להיות שקולים ונבונים. דוגמה נפוצה היא משחקי מחשב ‘חינמיים’ בהם האקרים מטמיעים קוד זדוני. ילדים שמורידים משחקים פרוצים בחינם למעשה מתקינים וירוס. בוגרי הקורס כבר לא יסתכלו על הדברים באותה הזווית.

האקר פרו

הגרסה הרחבה יותר המותאמת לבני נוער. דומה אך שונה מסייבר קידס.

גם תכנית זו אנחנו נלמד את 3 טכנולוגיות הקוד: HTML, Css ו-JavaScript, רק שהפעם נוסיף עוד 2 שפות חשובות שהן PHP שפה שבאמצעותה מנהלים שרתים (וכן גם השפה שבאמצעותה בנו את הרשת החברתית פייסבוק) ושפת ה-SQL המשמשת עבור יצירת מאגרי נתונים.

בעוד שבקורס סייבר קידס אנו בונים אתר בסיסי, כאן נבנה רשת חברתית! מתחרה לפייסבוק מה שנקרא .

נבין כיצד כל השפות הללו מתקשרות אחת עם השנייה, וגם היכן טמונות הפירצות. ומדוע? כיוון שכיאה למסורת בשחקים, אנו ניכנס גם לנעליהם של ההאקרים ונתקוף את את האתר.

נבצע מגוון מתקפות סייבר נפוצות, נלמד איך מתגוננים מפניהן, וזה רק על קצה המזלג.

רק כדי לסבר את האוזן: המשתתפים והמשתתפות יצאו מן הקורס הזה עם ידע שיאפשר להם לשבת בבית קפה (אתם כבר באווירת המוסד?), לפתוח את הלפטופ, ולדעת בדיוק מה עושים כל יושבי בית הקפה כאשר הם משתמשים ברשת ה-WIFI הציבורית.

מדובר בפתיחת צוהר אל עבר תפקידים מקצועיים שנים קדימה, אליהם בוגרי ובוגרות הקורס יוכלו לפלס את הדרך.

קורס פייתון

אם הגעתם עד הלום, אנו משערים שכבר הספקתם להבין כי אנו לא רק מכללה ללימודי קוד, אלא גם סייבר. קורס תכנות מחשבים לילדים העוסק בפייתון הוא למעשה היחיד בישראל שמשלב בין לימודי שפת פייתון לבין סייבר.

מדובר בשפת התכנות הנפוצה ביותר כיום, וזאת בשל היותה קלה מאוד. גם בוני אתרים, אפליקציות ויישומים משתמשים בה, וגם… כן לא טעיתם – גם האקרים מעדיפים אותה.

קשה להסביר נושא כל כך טכני על רגל אחת, אך דוגמה שאנו נוהגים להשתמש בה היא שנניח פקודה שבשפה אחרת תיקח 10 שורות, בשפת הפייתון תדרוש 3 שורות לכל היותר.

הקורס חולש על פני יסודות השפה, מתודות מקצועיות לתכנות, ושזורים בו פרויקטים מעשיים החל ממערכות הצפנה ועד לבניית משחק מחשב.

בין היתר נלמד לרתום את הידע בפייתון כדי לייא מתקפות סייבר דוגמת גניבת סיסמת WIFI, השתלת וירוסים מרחוק, השגת שליטה על המחשב, הזרקת קוד זדוני ועוד.

האם יש תנאי קבלה?

כל ילד וילדה וכל נער ונערה שרוצים ללמוד תכנות מחשבים, מוזמנים אלינו למכללה.

נדרשת ידיעת השפה האנגלית ברמה בסיסית מאוד: להכיר את האותיות ולהבין מילים בסיסיות.

זיקה למחשבים. אין צורך ברקע קודם בתכנות, קוד או סייבר.

משך הלימודים

כל תכניות הלימודים אורכות כשנה.

מתפרשות על גבי 30 מפגשים, כל מפגש בן 75 דקות.

היכן הלימודים מתקיימים?

אנחנו מפעילים הן קורסים פרונטליים המתקיימים כיום בלמעלה מ-40 מוסדות לימוד ברחבי הארץ.

לצד זאת, המתכונת הפופולרית ביותר אצלנו היא הלימוד המקוון דרך תוכנת הזום.

עד 10 משתתפים בכיתה, ולכל כיתה משובצים תלמידים על-פי גילאים.

התייעצו איתנו

עוררנו את סקרנותכם? לא תאמינו אבל כל זה היה רק על קצה המזלג.

נשמח לענות על כל שאלה ולייעץ בכול. פנו אלינו דרך טופס יצירת הקשר או צרו עמנו קשר טלפוני.


השאירו פרטים

השאירו פרטים ויועץ לימודים ישוב אליכם בהקדם.

תפריט:

סושיאל: