/
/
קורס תכנות לנוער

קורס תכנות לנוער

הילד או הילדה מתעניינים בעולמות המחשוב? מבלים זמן רב מאחורי המסך? במכללת שחקים נשמח לעניין אתכם ואת ילדיכם במסלולי הלימוד שלנו להכשרת מתכנתים ולוחמי סייבר מיומנים. 

לימודים, איזו מילה כבדה לא? הם יכולים להתיש גם אותנו החבר’ה המבוגרים. בדיוק מן הסיבה הזו, אנו במכללה שקדנו רבות ויצרנו מסלולי לימוד חווייתיים, עמוסים באדרנלין, כיף גדול למשתתפות ולמשתתפים, והאמת? זכות וחסד ענק שנפל בחלקנו, צוות המרצות והמרצים.

סגל הלימוד כולו הינו יוצאי יחידות טכנולוגיות מובחרות, בעלי תארים רלוונטיים וכן עוסקים בתחום לכל דבר ועניין ומכירים את התעשייה על כל רבדיה השונים. את הידע הרב שצברנו, הן מבחינה לימודית והן מבחינה מעשית, תרגמנו לתכניות עליהן נספר לכן מיד כאן.

קורס מיינקראפט לנוער

קורס מיינקראפט מתרכז במשחק המחשב הנחשב לפופולרי ביותר בקרב ילדים ובני נוער. לא בארץ לא לא.. בעולם כולו. כן, זהו משחק שזכה לתואר המשחק המשוחק ביותר בעולם, עם מיליוני משתתפים.

לונג סטורי שורט, מדובר בעולם ווירטואלי דבר שהופך את מיינקראפט למאוד חברתי. הילדים ובני ובנות הנוער מתקשרים דרכו וממש יוצרים קשרים חברתיים.

יוצרי המשחק עמלו רבות ויצרו למען דור העתיד את הגרסה הלימודית של מיינקראפט שנקראת מיינקראפט Education. היופי שטמון בגרסה זו, הוא שניתן ‘להזריק’ לתוכה קוד, וממש לבצע פעולות תכנות שישפיעו על המשחק.

תכנית הלימודים פונה לגילאי כיתות ג’ ועד ט’.

בקורס לומדים המשתתפים והמשתתפות כיצד להשפיע על המשחק עם השפות: JavaScript, פיית’ון וסקראצ’.

היופי שטמון במסלול הוא בכך שכל פעולה שאנחנו מבצעים, יש לה ממש תוצאה ויזואלית.

המסלול מקנה לא רק ידע נרחב ופרקטי בטכנולוגיות קוד, אלא גם מפתח מוטוריקת מחשב מהירה, מיומנות רכה הנחשבת כמעט לבסיסית במאה ה-21.

בעוד שהקורס לילדים נוגע ב-3 טכנולוגיות הקוד שזה עתה מנינו, המסלול הפונה לנוער מעמיק בעקרונות תכנות מתקדמים יותר, וכן מלמד את שפת JSON.

למידע פרטני על הקורס: לחצו כאן

תנאי קבלה: לא נדרש ידע מקדים למעט הבנה בסיסית במחשבים, אנגלית בסיסית המאפשרת לקרוא אותיות ולהבין מילים בסיסיות.

קורס האקר פרו

שאגב, אם ילדיכם עוד טרם הגיעה לגיל בגרות, יש לו מענה מקביל עם קורס סייבר קידס.

מטרת תכנית הלימודים כאן להכשיר את לוחמי הסייבר של המחר. איך עושים זאת? עם שפע של משימות, משחקי תפקידים, עלילות מרתקות ופרויקטים מדהימים.

המשתתפים והמשתתפות ייכנסו בחלק מן המפגשים שבקורס לנעליהם של לוחמי הסייבר. הם אלו שיהיו אמונים על אבטחת המידע, על איתור פרצות בקוד. בחלק האחר של המפגשים, הם ייכנסו לנעליהם של ההאקרים; ילמדו כיצד האקרים חושבים, אילו חולשות אנושיות הם פועלים לנצל (למשל הורדת משחקי מחשב חינם עם קוד זדוני), וכיצד לעקוף טכניקות לאבטחת מידע כדי לפרוץ לחשבונות.

כמעט לא נתפס נכון? אך רק כדי לסבר את האוזן ולהבטיח לכם שהבנתם נכון – משתתפי ומשתתפות הקורס יהיו אפילו מסוגלים לשבת בבית קפה, ולאתר את הסיסמאות של הסועדים והסועדות המשתמשים ברשת ה-WIFI המקומית.

הקורס מתחלק ל-3 חלקים עיקריים:

  •  מבואות במחשבים – איך האינטרנט עובד? כיצד הראוטר עובד? מה גורם לאתרי אינטרנט לעלות כאשר אנחנו מקלידים את הדומיין? וכיצד מתפעלים תקלות מחשב ורשת שונות? למעשה, עם תום שלב זה, יהיה לכם איש עזר טכני בבית. ממש ככה.
  • לימודי קוד – נלמד 5 טכנולוגיות קוד: JavaScript, Html, Css, PHP ו-SQL. יחד עם כל שפות הקוד הללו, המשתתפים והמשתתפות יבנו רשת חברתית בדומה לפייסבוק. ממש ייצרו את הכל במו ידיהם.
  • לימודי סייבר – לא שיתר הקורס לא מעניין, אבל כאן זה כבר ממש אקשן. ניכנס לנעליהם של ההאקרים ונבין כיצד טכנולוגיות הקוד מתקשרות זו עם זו, וכיצד ניתן לפרוץ אותן ולנצל את החולשות שלהן. נייצא מתקפות סייבר ונכשיר את ילדיכם להיות האקרים מן השורה.
למידע פרטני על הקורס: לחצו כאן

תנאי קבלה: תופתעו לגלות אבל אין צורך ברקע מקדים. רק גישה בסיסית למחשבים, אנגלית ברמה מספקת לקריאת אותיות באנגלית והבנת מילים בסיסיות.

הקורס כן נחשב ליותר מאתגר מאשר לימודי מיינקראפט, ולכן אנחנו עורכים ראיון קבלה קצר. זה טוב גם לתיאום ציפיות וגם כדי שתוכלו לדעת יותר ולהכיר בדיוק את המסלול.

לימודי פיית'ון

בעוד שכל תכניות הלימודים שמנינו עד עתה התאימו הן בתור קורס תכנות לנוער והן בתור קורס תכנות לילדים עם מסלול מותאם, כאן מדובר בקורס הפונה אך ורק לבני ובנות נוער.

שפת python נחשבת לפופולרית מאוד בקרב בוני אתרים, בוני אפליקציות ויישומים וכן – גם אנשי סייבר והאקרים.

למה? כיוון שמדובר בשפת תכנות קלה ומאוד תמציתית. בעוד שפקודה מסוימת תדרוש 10 שורות קוד בשפה אחרת, בפיית’ון יהיה מדובר ב-3 שורות בלבד.

במהלך הקורס נלמד את השפה לעומקה, וכמובן נרתום אותה לשפע של משימות, עלילות ומשחקי תפקידים.

המשתתפים והמשתתפות ילמדו כיצד לייצר מערכת הצפנה מעשה ידיהם, כיצד לייצר פאנל לייצוא של מתקפות סייבר החל מגניבתן של סיסמאות ועד להזרקת וירוסים מרוק.

זהו קורס מרתק וייחודי, ובמכללת שחקים אנחנו שמחים ונרגשים בכל פעם מחדש בה אנו מציינים כי אלו הם לימודי הפיית’ון משולבי הסייבר היחידים נכון לעתה, בישראל.

למידע פרטני על הקורס: לחצו כאן

תנאי קבלה: בדומה ליתר התכניות, הבנה בסיסית במחשבים ואנגלית בסיסית מספיקים. יש לנו את הכלים והידע לפתח את ילדיכם ולהפוך אותם לאנשי מחשבים מיומנים (והכי חשוב שחוזרים מכל מפגש ומפגש עם ניצוץ בעיניים).

מבנה תכנית הלימודים

כלל קורס וקורס מחשבים לנוער המתקיים במכללת שחקים מועבר הן במתכונת פרונטלית והן במתכונת אונליין ב-ZOOM.

חשוב לציין כי על אף שאנחנו פעילים בכ-40 מוסדות חינוך ברחבי הארץ ומלמדים בהם פרונטלית, הקורסים נפתחים באופן רציף וסדיר בזום.

תכניות הלימודים כולן מתפרשות על גבי כשנה, 30 מפגשים סך הכל, כל מפגש בן 75 דקות (כי מי יכול להספיק ללמוד משהו בשעה? 🙂 ).

התייעצו איתנו

חיפשתם קורס תכנות לנוער? נשמח לסייע לכם ולענות על כל שאלה.

למידע נוסף, הכוונה וקבלת פרטים, ניתן ליצור קשר עם יועצי הלימודים של שחקים הן טלפונית והן באמצעות טופס יצירת הקשר.

השאירו פרטים

השאירו פרטים ויועץ לימודים ישוב אליכם בהקדם.

תפריט:

סושיאל: