/
/
ספר תכנות לילדים? יש דרכים מדליקות יותר ללמוד קוד!

ספר תכנות לילדים? יש דרכים מדליקות יותר ללמוד קוד!

ברוכים הבאים למכללת שחקים סייבר, סיקרנו אתכם וגרמנו לכם להקליק עלינו כדי להבין מי נגד ומי? למה אנחנו עדיפים על ספר? 

אז קודם כל נבהיר שאנחנו לגמרי בעד קריאת ספרים. זהו נוהג שלא סתם מנצח את מבחן הזמן, אם כי הטכנולוגיות השונות קוראות עליו תיגר.

אך בקוד… כאן מדובר בהיבט קצת שונה.

נכון, גם אנחנו כיוצאי יחידות טכנולוגיות, בוגרי תארים ואנשים שחיים ועושים זאת בתעשייה, מתבססים ולומדים מספרים. אולם בלימודינו לאורך השנים נוכחנו לגלות חולשה אחת בולטת: לימוד קוד לשם לימוד הקוד אין בו די והוא איננו מספיק לשם הבנת התחום.

נניח ולמדנו לתכנת דבר מה מתוך הספר, שיננו את פקודות הקוד ויישמנו אותן הלכה למעשה – זה מעולה ואפילו מרגש לראות כיצד כל מה שקראנו רוקם עור וגדים; אך מה יקרה אם נתבקש לדבר מה שמצריך חשיבה מחוץ לקופסה? שנמצא ליד מה שלמדנו אך לא בדיוק?

כאן נדרש ההיגיון הבריא של המתכנת/ת, היכולת שלנו כאנשי מחשבים לנצל את הידע ולפעול מתוך מחשבה מקדימה. מה שנקרא – כשהאסימון נופל, ולא רק מתוך שינון.

דרך הלימוד שלנו

ההתמחות שלנו בשחקים סייבר היא בלימוד מחשבים וקוד לילדים ובני ובנות נוער, ואנו עושים זאת דרך לימוד מתוך חוויה, ולא לימוד לשם הלימוד.

אנו נותנים לספרים מקום של כבוד, אולם ספר תכנות לילדים איננו יכול להקנות את הידע בצורה חווייתית.

מסלולי הלימוד שלנו מאפשרים לכל תלמיד ותלמידה לשוב אל השיעור הבא עם ניצוץ בעיניים, עם הרצון להיחשף לעוד חומר לימודי, ליישם וליהנות מהרפתקה במלוא מובן המילה.

נשמח להציג בפניכם את מסלולי הלימוד שלנו שמשלבים בין לימודי מחשבים לבין חוויה עמוסת אדרנלין עם טורנירים, תרגולים כיתתיים, משחקי תפקידים ושלל רגעים מותחים ומהנים.

אודות המסלולים שלנו

1. קורס מיינקראפט

נתחיל עם אחת מן הדוגמאות היותר מובהקות שלנו ללימוד תכנות לילדים דרך חוויה 🙂

קורס מיינקראפט מתמקד במשחק המחשב המשוחק והפופולרי ביותר בעולם, עם מיליוני ילדים ובני ובנות נוער המשחקים בו מדי יום ויום.

הגרפיקה שלו כפי שתוכלו להתרשם מן התמונה מטה, ובכן… לא מי יודע מה מרשימה, אולם מה כן? הוא מציע עולם וירטואלי ובו השחקנים והשחקניות פשוט יכולים להסתובב בו מבלי שום מטלה או משימה. כנראה שזהו סוד הקסם שלו, אך מה שבטוח הוא שיוצרי המשחק ראו זאת והחליטו לפעול.

במיינקראפט יצרו גרסה נוספת הנקראת גרסת Education. השונה בה אל מול הגרסה הקלאסית הוא בכך שניתן ממש לתכנת את המשחק תוך כדי תנועה. וזוהי הגרסה בה אנו משתמשים במהלך הקורס.

לאורך התכנית, המשתתפים והמשתתפות לומדים 3 טכנולוגיות קוד פופולריות וחשובות: Python, שפת JavaScript ושפת סקראצ’.

שתי השפות הראשונות משמשות מתכנתים לבניית אתרים ויישומי ווב לניידים, ואילו השפה האחרונה היא שפה ויזואלית המאפשרת להקנות יכולות ומתודות תכנות לילדים, בקלות ובפשטות.

אנו לומדים כיצד לתכנת את העולם הווירטואלי, לשנות אותו מהיסוד, לשנות את חוקי הפיזיקה, לבנות דמויות וירטואליות חדשות ועוד מגוון של הרפתקאות.

חוג סייבר קידס

חוג נוסף אותו נשמח להכיר לכם עונה לשם קורס סייבר קידס.

מסלול הלימודים מתחלק ל-3 שלבים:

  • מבואות במחשבים – אמנם אנו קוראים לכך ‘מבואות’, אולם מדובר בשלב ובו הילדים ממש לומדים כיצד לתפעל תקלות חומרה ותוכנה, מהו WIFI, מהו ראוטר, כיצד אינטרנט פועל, וכיצד לתת מענה ממש כמו טכנאי מחשבים. למעשה אתם ההורים, תיהנו ממש מאיש / אשת טכני בבית שיתנו לכם מענה לכל תקלה ;).
  • שפות קוד – אנו לומדים בקורס 3 טכנולוגיות קוד חשובות: HTML, CSS ו-JavaScript, שביחד מאפשרות לבנות אתרי אינטרנט הלכה למעשה. ואנו לא אוהבים לדבר רק בתיאוריה; כל המשתתפים והמשתתפות יבנו אתר משל עצמם בדיוק עם שפות הקוד הללו.
  • האקינג ולוחמת סייבר – אלו המפגשים עם רמת האדרנלין הגבוהה ביותר! ובמהלכם אנו נלמד כיצד להפיל את אתרי האינטרנט שבנינו, לנצל את חולשות הקוד ולפעול כמו האקרים מן המניין.
הקורס משלב בין תפקידים המציגים את צדם של ההאקרים לבין תפקידים המכניסים אותנו אל נעליהם של לוחמי סייבר מיומנים.
לצד אלו, נלמד מגוון מתקפות סייבר מתקדמות.

קורס רובלוקס

חיפשתם ספר תכנות לילדים בגלל אהבתם של ילדיכם למשחקי מחשב? לצד קורס תכנות באמצעות מיינקראפט שנחשב לחוג גיימינג לילדים נהדר, אנו כאן לספר לכם על עוד קורס שכדאי להכיר – קורס רובלוקס.

כאן, ייחשפו ילדיכם אל פלטפורמת רובלוקס שהיא למעשה שילוב של רשת חברתית יחד עם פלטפורמה לבניית משחקי מחשב תלת ממד.

בקורס הילדים והילדות לומדים תכנות מנוחה עצמים בשפת LUA, וממש רוכשים ידע פרקטי בבניית משחקים יחד עם פרויקט מתקדם שיכול (ואיננו צוחקים בכלל!) להפוך למשחק הוויראלי הבא.

עוד כדאי לדעת כי ישנן חברות רבות המחפשות אחר מתכנתים באמצעות רובלוקס. ישנם בני ובנות נוער המתפרנסים מכך הלכה למעשה. הקורס נועד להקנות רמה מקצועית גבוהה מאוד המאפשרת לעסוק בכך באופן מקצועי.

מהו משך הלימודים?

כלל תכניות הלימוד שלנו אורכות כשנה, כל מפגש בן 75 דקות.

תנאי קבלה

תנאי הקבלה אינם נוקשים כלל, ואין כל צורך בידע קודם.

נדרשת אנגלית ברמה בסיסית בלבד המאפשרת לקרוא ולהבין את האותיות והמילים, זיקה בסיסית למחשבים ומעבר ראיון קבלה אישי.

התייעצו איתנו

חיפשתם ספר תכנות לילדים ועוררנו בכם את הסקרנות? צוות יועצי הלימודים שלנו ישמח לעמוד לשירותכם.

בכל שאלה והתייעצות, השאירו לנו פניה באתר, כתבו לנו בוואטסאפ או צרו עמנו קשר טלפוני ישיר.

השאירו פרטים

השאירו פרטים ויועץ לימודים ישוב אליכם בהקדם.

תפריט:

סושיאל: