/
/
משחק תכנות לילדים

משחק תכנות לילדים

אם תשאלו אותנו במכללת שחקים, ללמוד תכנות רק לשם לימוד התכנות זו טקטיקה משעממת למדי. ואת זה אנחנו אומרים כבוגרי תחום מדעי המחשב והנדסת התוכנה 🙂

אם חיפשתם אחר משחקי תכנות לילדים, זה סימן שאנו בהחלט מדברים שאותה השפה. במכללת שחקים סייבר, אנו שמחים להציע מגוון רחב של מסלולי לימוד בהם לומדים תכנות דרך חוויה, דרך התנסות והרפתקה.

אחת מתכניות הלימוד הבולטות שלנו שמייצגת בול את יכולתו של משחק ללמד תכנות היא קורס מסלולי לימודי מיינקראפט הפונה לגילאי היסודי וחטיבות הביניים.

רגע לפני.. מי אנחנו?

מכללת שחקים סייבר נוסדה בשנת 2016, ומציעה מגוון רחב של מסלולים ללימודי מחשבים, תכנות וסייבר לילדים ונוער.

אנו פעילים בלמעלה מ-40 מוסדות לימוד בהם אנחנו מלמדים באופן פרונטלי, ומציעים את כל הקורסים גם במתכונת מקוונת דרך ה-ZOOM. למעשה, עיקר הפעילות שלנו מתמקדת במרחב המקוון, ובו אנו פותחים את מחזורי הלימוד באופן תכוף ורציף.

כל תכנית לימודים מותאמת לשכבת הגיל של המשתתפים והמשתתפות, וזאת כדי להבטיח לא רק מסלול לימודי מהנה, אלא גם סביבה חברתית תואמת. 

עד כמה זה חשוב לנו? נאמר זאת כך:

כיום בשחקים אנו פעילים באופן אקטיבי במרחב החינוכי בישראל, וחותרים לקידום החינוך הטכנולוגי.

אנו מציעים תכניות תל”ן ומורשים ע”י משרד החינוך, מקשרים עם התלמידים והתלמידות הצעירים לבין גופים מוערכים בתעשייה, עורכים סיורים אקטיביים, מארחים מרצים מן השורה הראשונה וגם מתחזקים קהילת דיסקורד (פלטפורמה חברתית מאוד נפוצה בתחום הגיימינג) ובה כל התלמידים והתלמידות שלנו פעילים עם חיי חברה סטודנטיאליים, טורנירים, תחרויות וגם סתם שיחות חולין בשביל הכיף.

קורס מיינקראפט - משחק תכנות מושלם לילדים

הורים שילדיהם משחקים במיינקראפט מספרים לנו שהם אינם מבינים למה – מה הופך את המשחק הזה לכה אטרקטיבי? למה ילדיהם מבלים שעות ממושכות מולו יום אחר יום?

נכון, מיינקראפט בהחלט לא מתהדר בגרפיקה מושכת לעין, למעשה הגרפיקה שלו אפילו מיושנת למדי. כל זה לא מנע מן המשחק להפוך לנמכר ביותר בעולם. ולהתהדר בתואר המשחק המשוחק ביותר בהיסטוריה.

מיליוני ילדים וילדות, בני ובנות נוער, משחקים במיינקראפט מדי יום ויום. 

ההסברים לכך הם רבים, וקצרה היריעה מה שנקרא :), אך נוכל להסביר כי מדובר בעולם וירטואלי בו השחקנים והשחקניות הם חופשיים. הם פשוט חופשיים להסתובב בו עם דמותם ולעשות מה שמתחשק להם. בלי משימות ובלי יעדים.

גרסת ה-Education

הפופולריות המדהימה של המשחק תועלה על-ידי יוצריו ליצירת גרסה מקבילה שנקראת גרסת החינוך.

בשונה מן הגרסה הרגילה, כאן יכולים הילדים והילדות ממש להיכנס אל תוך הקוד של מיינקראפט, לבצע שלל פעולות תכנותיות מפשוטות ועד למורכבות, ולהשפיע על העולם הווירטואלי.

הם יכולים להוריד גשם של כבשים מן השמיים, הם יכולים לבטל את כוח המשיכה, הם יכולים לתכנת לעצמם דמות חדשה משלהם, והם יכולים ממש לשנות את כל העולם הווירטואלי מן הקצה אל הקצה.

זהו כיף אדיר לילדים, וזוהי פלטפורמה מדהימה המאפשרת להם להתנסות בקוד, לראות את ההשפעה שלו ולצאת עם ידע פרקטי כולל מתודות תכנות, גישה תכנותית ויכולת לתעל זאת למגוון פרויקטים נוספים.

האם אנו זקוקים לקורס לשם כך?

בדומה למגוון נושאים אחרים, גם תכנות ניתן ללמוד דרך האינטרנט. אך יש ליכולת ללמוד תכנות לבד מעין מגבלה מסוימת.

בסופו של דבר, הלימודים דרך האינטרנט הם נורא שרירותיים – מדגימים דבר מה, ופה זה נגמר. עושים המון פעולות באופן רובוטי, מבלי להבין את הבסיס. ניקח זאת לעולמות הטבע – מן השורש, אותו בסיס, הגבעול צומח, העלים יוצאים, עלי הכותרת פורחים.

הקורס מבוסס כולו על גרסת ה-Education כאשר לרשות ילדיכם עומדים מרצים אקטיביים המלמדים אותם לא רק תכנות, כי אם מתודות.

זוהי גרסה המאפשרת לנו ממש ליהנות תוך כדי הלימודים מן המשחק, לערוך טורנירים, שלל הפעלות ומגוון של תרגילים.

כאשר לומדים לשם ההנאה, ולא לשם הלימוד, ובכן… הלימוד הופך לאפקטיבי הרבה יותר.

אלו שפות קוד נלמד?

מיינקראפט כמשחק תכנות לילדים מתמקד ב-3 טכנולוגיות קוד עיקריות:

  • JavaScript – שפת הג’אווה סקריפט נחשבת לאחת מן הנפוצות שבעולמות תכנות ה-WEB. זוהי השפה הפופולרית ביותר בעולם לבניית אתרים ואפליקציות, והיא נחשבת לבסיס חשוב עבור מתכנתים ומתכנתות המתמחים בבניית אתרים.
  • Python – לשפת פיית’ון יש לנו אפילו קורס ייעודי הפונה לבני ובנות נוער. זוהי שפה מאוד חשובה, קלה ונוחה שנחשבת לפופולרית בקרב בוני אתרים. היא גם נחשבת .
  • סקראצ’ – סקראצ’ היא שפת תכנות ויזואלית המאפשרת לילדים לתכנת אנימציות ולייצר שלל סימלוציות שונות. היופי הטמון בה הוא הוויזואליות שלה המקנה לה תועלת לימודית גבוהה על החבר’ה הצעירים. דרך מצוינת ללמד את המתודות העומדות מאחורי תכנות.

וזה הרבה מעבר לתכנות

אז נכון שמדובר בחוג תכנות לילדים, אך זה הרבה מעבר לכך.

מיינקראפט כמשחק תכנות לילדים, מאפשר לחבר’ה הקטנים גם להעשיר את הידע שלהם בשפה האנגלית. הפקודות כולן נכתבות באותיות באנגלית, ולמעשה מדרבנות את הילדים להבין כל מילה ומילה, להבין כל פקודה ופקודה.

לצד זאת, הקורס מקנה למשתתפים והמשתתפות קואורדינציית עין-מקלדת-עכבר מדהימה. אנו בהחלט יכולים להעיד שישנם תלמידים צעירים שמבצעים הכל בזריזות שמדהימה גם אותנו, הוותיקים שבחבורה.

וזה החברים – אנו כל כך שמחים ומתרגשים בכל פעם מחדש שבה נופל לנו האסימון – יצרנו כאן קהילה, יצרנו כאן פלטפורמה שלמה של ילדים וילדות שמתחברים ביחד. יוצרים חברויות חדשות, סביבה שכיף להיות בה, כיף להסתכל מהצד.

מה הם תנאי הקבלה?

אין צורך ברקע קודם, גם לא במיינקראפט (אם כי זה בהחלט פלוס).

נדרשת אנגלית בסיסית בלבד (קריאת אותיות ויכולת בסיסית לקרוא מילים), זיקה כללית למחשבים וראיון קבלה אישי.

לראיון הקבלה חשיבות רבה ועל כך נשמח להרחיב במאמר הבא.

משך הלימודים

כל מפגש 75 דקות.

הקורס אורך כשנה.

התייעצו איתנו

בחיפושכם אחר משחק תכנות לילדים, פנו אלינו ונשמח לספר לכם הכל על לימודי מיינקראפט.

בכל שאלה והתייעצות, צרו עמנו קשר טלפוני, כתבו לנו בוואטסאפ או השאירו לנו פניה באתר.

השאירו פרטים

השאירו פרטים ויועץ לימודים ישוב אליכם בהקדם.

תפריט:

סושיאל: