/
/
לימוד תכנות לילדים באינטרנט

לימוד תכנות לילדים באינטרנט

מחפשים לימודי תכנות ומחשבים לילדים אונליין? ברוכים הבאים למכללת שחקים. המכללה אמנם מקיימת לימודים פרונטליים בלמעלה מ-40 מוסדות לימוד ברחבי הארץ, אולם עיקר פעילותינו היא לא אחרת מאשר במרחב הדיגיטלי.

בעוד שמסלולי הלימוד הפרונטליים נפתחים אחת לתקופה, כלל מסלולי הלימוד האינטרנטיים שלנו נהנים ממחזורי לימוד רציפים לאורך כל ימות השנה.

מסלולי הלימוד מועברים LIVE בתוכנת ה-ZOOM, ומחלוקים על-פי מסלולי לימוד לילדים ומסלולי לימוד לנוער.

מסלולי הלימוד שלנו לילדים

קורס מיינקראפט

בחיפושכם אחר לימודי קוד לילדים, זוהי בהחלט תכנית לימודים ששווה להכיר. 

תכנית לימודים המחולקת לפי כיתות ג’-ד’ וכיתות ה’-ו’, ומתמקדת באחד מן המשחקים היותר פופולריים ברחבי העולם. אם נרחיב אפילו מעט יותר, מיינקראפט זכה בתואר משחק המחשב המשוחק ביותר בהיסטוריה.

מיינקראפט כבר מזמן חצה את הגבולות הסטנדרטיים של משחק מחשב, והפך לפלטפורמה חברתית ובה ניתן למצוא מיליוני ילדים וילדות המשחקים בה מכל רחבי העולם.

היוצרים של מיינקראפט הבינו את הכוח העצום שבידם כדי להשפיע על הדור הצעיר, ויצרו גרסה מקבילה שנקראת מיינקראפט Education.

בשונה מן המשחק הקלאסי, משחק האדיוקיישן מאפשר לילדים והילדות להזריק את הקוד הישר אל תוך המשחק, ולראות במו-עיניהם את השינויים שהם יוצרים.

הקורס הוא סופר חווייתי, מהנה וחברתי. הילדים לומדים 3 טכנולוגיות קוד חשובות שלוקחות חלק גם בעולם המקצועי של המבוגרים: JavaScript , שפת פיית’ון ולימודי שפת סקראצ’ שנחשבת לקלה ונוחה מאוד לילדים.

למידע על קורס מיינקראפט לכיתות ג’-ד’

למידע על קורס מיינקראפט לכיתות ה’-ט’

חוג סייבר קידס

אין מדובר בעוד מסלול ללימוד תכנות לילדים אונליין, זהו חוג תכנות מקיף שחושף את הילדים והילדות אל המרחבים של עולמות המחשוב, ההאקינג ולוחמת הסייבר.

אם תשאלו אותנו, היופי שטמון בכל קורס, בין אם מיינקראפט ובין אם סייבר קידס, הוא בכך שהילדים לומדים הכל דרך חוויה, דרך משחק, דרך תפקידים ועלילה.

בעוד שבמיינקראפט המשתתפים לומדים קוד דרך שינויים מהותיים במשחק, בלימודי סייבר קידס, הילדים לומדים קוד ולוחמת סייבר דרך 3 שלבים:

  • מבואות המחשב – כדי להיות האקרים מיומנים או לוחמי סייבר, חשוב שקודם כל נכיר את הזירה שלנו. בשלב הזה נלמד איך האינטרנט איך כל הפלא הזה עובד, נכיר מגוון תקלות מחשב והדרכים לפתירתן, כיצד עובדות רשתות WI FI וכיצד עובד ראוטר. עם סיום שלב זה, יהיה לכם טכנאי מחשבים קטן בבית שיוכל לסייע בהכול!
  • לימוד קוד ובניית אתרים – בקורס סייבר קידס הילדים ייחשפו ויתנסו ב-3 טכנולוגיות הקוד: HTML, CSS ו-JavaScript. כל תלמיד ותלמידה יבנו אתר אינטרנט בסיסי ויעלו אותו על שרת אחסון.
  • לימוד סייבר והאקינג – בשלב השלישי, המשתתפים והמשתתפות כבר ידעו היטב כיצד כל טכנולוגיות הקוד מתקשרות זו עם זו, ומכאן נלמד אותם כיצד לנצל את החולשות שלהן ואת הפרצות שהן יוצרות. הילדים יכנסו לנעליהם של לוחמי הסייבר מן הצד האחד, ושל ההאקרים מן הצד השני. נייצא מתקפות סייבר, נלמד כיצד מפילים אתרים וזה רק על קצה המזלג 🙂

מסלולי הלימוד שלנו לנוער

קורס האקר פרו

המשך ישיר של סייבר קידס, למעשה קורס סייבר קידס רק בגרסה המותאמת לבני ובנות נוער עם רמת קושי ועומק הרבה יותר מתקדמת.

לצד 3 טכולוגיות הקוד שאנו למדים בסייבר קידס, לימודי האקר פרו חולשים על 2 שפות נוספות: PHP ו-SQL.

בעוד ש-3 טכנולוגיות הקוד מאפשרות לבנות אתר אינטרנט בסיסי, הוספת 2 השפות הללו תאפשר למשתתפים והמשתתפות לבנות במהלך הקורס רשת חברתית הלכה למעשה. כן כן, ממש כמו פייסבוק.

מטרת הקורס היא לאפשר התנסות מעשית מעמיקה וכן ללמד את התלמידים והתלמידות כיצד כל שפה ושפה מתקשרת אחת עם השנייה.

בהתאם לרמת העומק של הדברים אל מול סייבר קידס, כך גם מתקפות הסייבר שנלמד יהיו מתקדמות יותר. ילדיכם ילמדו כיצד להפיל את הרשת החברתית שנבנה, ומעבר לכך, הם יקבלו ידע מעשי אשר יאפשר להם לפרוץ סיסמאות וגישות, להזריק קוד זדוני למחשבים ולבצע פעולות האקינג שנראות כאילו והיו שמורות אך ורק לאנשי מקצוע.

נגיד זאת כך, ואנחנו ממש לא מגזימים: ילדיכם יוכלו לשבת בבית קפה, לנצל את החולשות של רשת ה-WI FI הציבורית, וכל מי שישתמש בה לידם, פשוט יחשוף את המידע שלו אליהם. פשוט ככה.

קורס פיית'ון

זהו הקורס היחידי בישראל כיום שמשלב בין לימודי שפת התכנות Python לבין לימודי סייבר.

שפת הפיית’ון היא שפה שנהנית מפופולריות רבה בקרב מתכנתים, וכן לא טעיתם גם האקרים. היא פשוטה נורא ויש לה שימושים רבים מבניית יישומים ותוכנות ועד לבניית אתרים.

לשם השוואה, אם תכנות בשפת קוד אחרת מצריך 10 שורות כדי לייצר פקודה מסוימת, הרי שבפיית’ון מדובר ב-3 שורות קוד בלבד.

לאורך המסלול, לומדים המשתתפים והמשתתפות את יסודותיה של השפה, עקרונות תכנותיים בסיסיים ועד למתקדמים, ומתנסים במגוון רחב של פרויקטים דוגמת יצירת מערכת הצפנה עם אימות דו-שלבי וכן לא טעיתם – גם כיצד לפרוץ אותה!

העיקרון של הקורס דומה לכל מסלול ומסלול הנוצר במכללה: ללמוד תוך כדי חוויה, ללמוד תוך כדי משחק. רק כאשר לומדים בהנאה, לומדים בכלל.

היתרונות שגלומים בלימודי אונליין

מאז פרוץ הקורונה, תחום הלימודים המקוונים זוכה לפופולריות הולכת וגוברת. אם תשאלו אותנו, לימוד תכנות לילדים אונליין היה פופולרי אצלנו עוד הרבה לפני כן 🙂

למה? הנה כמה יתרונות שאנחנו יכולים לחשוב עליהם:

  • היכולת של כל מדריך לגשת לתלמיד/ה – בכיתה רגילה כמו שבכיתה רגילה, ישנם רעשי רקע ומסיחי דעת שונים. אם מדריך לשם הדוגמה, ניגש לתלמיד המבקש עזרה, אז ייתכן ויהיו חברים אחרים שיתחילו לדבר ביניהם מה שייצור רעשי רקע.
    ב-ZOOM, מתאפשר לנו לנטרל את רעשי הרקע, ולייצר מצב שבו שומעים אך ורק את המדריך ואת התלמיד.
    יתרון ע-נ-ק שנוצר מכך, הוא שאם ילד אחד מתקשה בדבר מה, אפשר להציג את המסך שלו, לסייע לו, וכך גם להדגים זאת לכל הכיתה. כולם רואים וכולם לומדים.
  • מספר תלמידים מצומצם – אנחנו מאוד מאוד אוהבים להקפיד על מספר תלמידים מצומצם. למרבה הצער בכיתות פרונטליות הדבר לא מתאפשר. בכיתות ZOOM מספר התלמידים נע בין 10 ל-12 תלמידים לכל היותר.
  • הקלטת השיעורים – יתרון עצום לתלמידים ותלמידות. יש לנו את היכולת להקליט את כל השיעורים, וכך אם הילד או הילדה לא היו נוכחים או לחילופין רוצים לרענן את הזיכרון, הם יכולים פשוט לחזור אחורה.
  • גמישות בתאריכי הקורסים והשעות – בשונה מן הקורסים הפרונטליים שמתאפיינים בימים מאוד קבועים ושעות מאוד קבועות, הרי שיש לנו קצב פתיחת קורסים אונליין גבוה במיוחד.
    באופן הזה, תלמידות ותלמידות יכולים לבחור באופן גמיש הרבה יותר את הימים והשעות שבהם ישתתפו בקורס.
    אם מדובר בכמה חברים, אז קל לנו נורא לשבץ אותם ביחד ולאפשר להם חוויה חברתית שהיא הרבה מעבר ללימודים.
  • הזדמנות להכיר חברים חדשים – הקורסים המקוונים שלנו מביאים אלינו תלמידים ותלמידות מכל קצוות הארץ. זוהי הזדמנות נהדרת לילדיכם להכיר חברים חדשים, לייצר קשרים ענפים וליהנות ממעגל חברתי שחולק איתם את האהבה לאותו התחום.
  • שיבוץ דינמי לפי רמה – התלמיד או התלמידה חש בקושי מסוים במהלך הקורס? יש לו את האפשרות להתייעץ איתנו ולנו יש את היכולת לשבץ אותו לקורס שיוכל להתאים באופן מדויק יותר לרמתו.

לימוד תכנות לילדים באינטרנט: מה הם תנאי הקבלה?

כל תכניות הלימוד אינן מצריכות ידע קודם.

בלימודי קוד לילדים נדרשת אך ורק זיקה בסיסית למחשבים, וכן אנגלית בסיסית המאפשרת לקרוא מילים בסיסיות וכך לדעת לכתוב ולהבין פקודות בקוד.

כל תכניות הלימוד מותנות בראיון קבלה קצרצר יחד עם סגל תכנית הלימוד.

מבנה תכניות הלימודים

לימוד תכנות לילדים באינטרנט בכל המסלולים שזה עתה ציינו, אורך כשנה, כל מפגש בן 75 דקות.

מחפשים קורס תכנות אונליין לילדים? התייעצו איתנו

רוצים לקבל פרטים נוספים על לימוד קוד לילדים? נשמח לשוחח 🙂

לייעוץ וקבלת מידע מטעם יועץ לימודים של מכללת שחקים, אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר לנו פניה באתר לקבלת שיחה חוזרת.

השאירו פרטים

השאירו פרטים ויועץ לימודים ישוב אליכם בהקדם.

תפריט:

סושיאל: