/
/
לימוד בניית אתרים לילדים

לימוד בניית אתרים לילדים

חיפשתם קורס לבניית אתרים לילדים? בשחקים נשמח להציע לכם קונספט מרתק ובו ילדיכם יכירו גם טכנולוגיות WEB וגם אבטחת מידע ולוחמת סייבר. נשמע מעניין? הישארו עמנו 🙂

קורסים רבים לילדים ונוער העוסקים בבניית אתרים, צוללים יחד עם המשתתפים והמשתתפות אל תוך עולמות ה-No Code. מה המשמעות? כלומר פלטפורמות שמאפשרות לבנות אתר באופן קל ופשוט, זאת תוך לימוד פקודות קוד שונות שיכולות לסייע.

דוגמאות לכך ניתן למצוא במערכת הוורדפרס המאפשרת לבנות אתרים ללא כל צורך בקוד, או וויקס הנציגה הישראלית שעושה לנו המון כבוד בחו”ל.

ומה אצלנו?

וודאי ניחשתם 🙂 במכללת שחקים סייבר בנינו 2 תכניות לימוד המשלבות בין בניית אתרים תוך היכרות עומק עם טכנולוגיות הווב: Html, Css ו-JavaScript לבין לימודי סייבר והאקינג.

המשמעות היא שילדיכם יבינו כיצד בונים אתר מבלי להישען על פלטפורמה קיימת, אך מנגד אם ישתמשו בה, הם גם ידעו לקסטם אותה ולערוך שינויים מתקדמים.

המשמעות היא שלצד בניית אתר כחלק מן הקורס, הם גם ילמדו כיצד טכנולוגיות הווב מתקשרות זו עם זו, ייכנסו לנעליהם של לוחמי סייבר ויתרה מזאת – לנעליהם של האקרים. כן, הם ממש הולכים ללמוד כיצד לפרוץ ולהפיל את האתרים, והכל מעשה ידיהם!

בואו נצלול יחד אל תוך תכנית הלימודים.

2 תכניות לימוד: לילדים ולנוער

בשחקים אנו שמחים להציע לתלמידים ותלמידות שלנו מסלולי לימוד המותאמים על-פי גילם.

כל השיבוצים וההתאמות למסלולי הלימוד, מתבצעים תוך הקפדה יתרה על הגיל, וזאת כדי להבטיח גם חומר לימודי ברמת קושי נכונה, וגם חברים לספסל הלימודים שיהפכו את כל המסלול לחוויה חברתית אחת גדולה.

המסלולים שבמסגרתם ילדיכם ילמדו בניית אתרים הם:

  • קורס סייבר קידס – תכנית לימודים המותאמת לתלמידים בגילאי היסודי בכיתות ג’-ד’ (ואגב יש גם תלמידים מכיתה ב’ לעתים), ותלמידים בגילאי כיתות ה’-ו’. 
  • קורס האקר פרו – תכנית לימוד הפונה לתלמיד חטיבות הביניים ועד לתיכון. התכנית דומה אך שונה לקורס סייבר קידס, כוללת תכני עומק מורכבים יותר, ועל כך נפרט מיד בהמשך.

השאלה הגדולה: איך הטכנולוגיות עובדות?

בשחקים הצבנו לעצמנו מטרה ברורה: כל הילדים והילדות המשתתפים בתכניות הלימוד, יבינו כיצד הדברים עובדים, לא יעשו דבר ולו חצי דבר כמו רובוטים. כאשר היסודות הם איתנים, היכולת לצמוח ולהתפתח עוד ועוד פשוט לא יודעת שובע.

החסרונות לטעמנו, של פלטפורמות No Code הן בכך שהילד או הילדה בונים את האתר במגרש הביתי של הפלטפורמה. קשה לממשק אל האתר כלים חיצוניים, קשה לבצע שינויים שלא מתאפשרים במסגרת השירות, וחשוב מכך – לא לומדים את הטכנולוגיות על בוריין, לא מתעמקים בהן.

מה שאנחנו עושים בקורסי הסייבר לילדים ולנוער, הוא ללמוד ולהכיר את הטכנולוגיות שמניעות את גלגלי השיניים מאחורי הפלטפורמות הלו.

הטכנולוגיות הנלמדות במסגרת קורס סייבר קידס הן:

  • HTML – שפה המשמשת לעיצוב ובניית דפי אינטרנט בסיסיים.
  • CSS – שפה המתממשקת היטב עם התגיות של  שפת HTML ושמאפשרת לסגנן ולהעמיק את יכולות העיצוב
  • JavaScript – שפת תכנות דינמית מונחית עצמים, נחשבת למאוד פופולרית ובולטת בתחום בניית האתרים. היא מאפשרת לייצר יישומים אינטרנטיים מתקדמים ומתוחכמים.

לצד אלו, בקורס האקר פרו נעמיק ב-2 טכנולוגיות WEB נוספות:

  • PHP – שפה מתקדמת שבכללותה אנחנו מנהלים עמה שרתים. זוהי השפה השלטת בפלטפורמת וורדפרס, ואגב גם זוהי השפה שאיתה בנו את הרשת החברתית פייסבוק.
  • SQL – שפה שנועדה לשם יצירת מאגרי נתונים, ניהול רשומות בטבלאות וכן הלאה.
במסגרת קורס סייבר קידס הילדים יבנו: 
אתר אינטרנט בסיסי, תוך שהם ידעו לשלב בין 3 טכנולוגיות הקוד, להעלות אותו לשרת אחסון ולשייך אותו לדומיין. כל התהליך מאל”ף ועד ת”ו.
 
במסגרת קורס האקר פרו, הנערים והנערות יבנו:
אתר אינטרנט שהוא למעשה רשת חברתית! כן כן, ממש כמו פייסבוק. 
לשם כך נדרשת ההבנה ב-2 טכנולוגיות הקוד הנוספות הנלמדות במהלך המסלול.
 
המשותף לכולם:
המשתתפים והמשתתפות יבינו ממש איך הכל עובד מאחורי הקלעים, יהיה להם את ההיגיון להעדיף טכנולוגיית קוד אחת על פני האחרת, אם ידעו איך להרים שרת מאפס, ממש איך לתכנת אותו ולייצר את הבסיס שיאפשר לאתר להיות באוויר ונגיש לגולשים.

וכאן הסייבר נכנס אל התמונה

יש אצלנו אקשן כבר אמרנו? אם לא, אז זה הזמן להכיר את החלק שהמשתתפים והמשתתפות פשוט עפים עליו!

מכללת שחקים הוקמה לשם לימודי התכנות, הקוד ולוחמת הסייבר, ומציעה מסלולי לימוד משולבים ומרתקים.

השלבים הראשונים, הן של קורס סייבר קידס והן של קורס האקר פרו, עוסקים בבניית האתר / הרשת החברתית. הם מאפשרים לתלמידים ותלמידות להבין איך הטכנולוגיות מתקשרות זו עם זו.

אל השלבים המתקדמים של שתי תכניות הלימוד, המשתתפים והמשתתפות מגיעים כאשר הם כבר יודעים לזהות היכן קיימות החולשות של הטכנולוגיות, מה הן הפרצות, כיצד לתקוף אותן ואיך להגן עליהם.

האקר טוב או לוחם סייבר מיומן, שניהם צריכים לדעת לא רק כיצד לבצע את עבודתם, אלא גם להכיר את הטכנולוגיות שעליהן הם מגנים או לחילופין שאותן הם תוקפים.

במהלך המסלול:

  • נתנסה במתקפות האקינג הלכה למעשה. ממש נבין כיצד מפילים אתרי אינטרנט
  • נלמד לזהות ולנצל את החולשות הפופולריות והשגורות ביותר שקיימות בקרב אתרים
  • נבין כיצד נרתמים להתגונן מפני פריצה ממשית

בעוד שבחלק הראשון של הקורס הילדים יבנו אתר, בחלק השני הם יפילו אותו. 

זה כיף עצום, יש ים של אקשן והכי חשוב – אנחנו מלמדים בשיטה שבה בונים עלילה, יוצרים סיפור, נכנסים למשחקי תפקידים, וצוברים ידע עצום, כל זאת בטכניקה של ‘למידה על הדרך’ או נקרא לה ‘למידה תוך כדי חוויה’.

מבנה תכנית הלימודים

לימוד בניית אתרים לילדים משולב עם סייבר מתפרש על גבי שנה, הן עבור ילדים והן עבור בני נוער.

כל שיעור הינו באורך של 75 דקות (60 דקות זה לחלשים).

הלימודים מתקיימים במתכונת אונליין בעיקר, אז ניתן לפתוח את הקורסים על בסיס קבוע.

הלימודים גם מתקיימים במתכונת פרונטלית בלמעלה מ-40 מוסדות לימוד, על כך מומלץ לקבל מידע נוסף מטעם יועצי הלימודים שלנו.

מה הם תנאי הקבלה?

לתכנית ניתן להתקבל בכפוף לאנגלית בסיסית טובה המאפשרת לקרוא מילים בסיסיות (לצורך פקודות הקוד), זיקה בסיסית למחשבים (לא נדרש כל רקע), ולעבור ראיון קבלה אישי מול סגל תכנית הלימוד.

התייעצו איתנו

חיפשתם לימודי בניית אתרים לילדים? נשמח לפרט לכם יותר על תכניות הלימוד.

לשיחה עם יועצי הלימודים של מכללת שחקים, ניתן ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר.

השאירו פרטים

השאירו פרטים ויועץ לימודים ישוב אליכם בהקדם.

תפריט:

סושיאל: