/
/
האם כדאי לילדים ללמוד AI?

האם כדאי לילדים ללמוד AI?

הורים רבים שפונים אלינו בנושא לימודי AI לילדים, מעלים חששות שמא מדובר בתחום שילמד את ילדיהם קיצורי דרך. ילמד אותם לערוך סיכומים שלמים ומטלות לבית הספר באמצעות בינה מלאכותית, ימנע מהם ללמוד באופן עצמאי, ויפגע ביכולת שלהם לגבש חשיבה עצמאית.

אנחנו מסכימים בהחלט שהבינה המלאכותית מציבה לא מעט אתגרים בפנינו, ודווקא מתוך המקום הזה, אנו חושבים שכדאי ללמוד AI. כדאי ללמד את הילדים כיצד נכון להשתמש בבינה מלאכותית, באילו דרכים הבינה המלאכותית יכולה לשרת אותנו, ומאילו שימושים כדאי וחשוב להימנע.

מטרתנו בקורס בינה מלאכותית לילדים היא לא ללמד טריקים ושטיקים שיאפשרו לקצר את הדרך לשם העצלנות, אלא ללמד דרכי שימוש בבינה מלאכותית שייחשבו בהמשך הדרך למיומנויות בסיס.

ועל כך בדיוק נבקש לדבר במאמר שלפניכם.

ממש כמו שתוכנות אופיס הפכו למיומנות נדרשת

בואו נודה באמת – הבינה המלאכותית כבר כאן, והיא פה כדי להישאר.

על-ידי לימודי בינה מלאכותית בגיל צעיר, אנחנו יכולים להכשיר את ילדינו כיצד לעמוד בחזית החדשנות הטכנולוגית, וכיצד להפגין כישורים, יכולות ואינטואיציות הנכונות למציאות הטכנולוגית המאפיינת את ימינו.

זכרו כיצד בעבר, כישורי מחשב בסיסיים לא היו מיומנות בסיסית נדרשת במקומות עבודה. כיום, נהוג בהחלט לציין בקורות החיים, אם ישנה היכרות מעמיקה עם תוכנות אופיס שונות.

בכך למעשה, אדם המחזיק בידע וביכולות בכלי AI למיניהם, מחזיק ביתרון עצום שנלקח בחשבון על-ידי המעסיקים.

בנוסף לכך, ייתכן מאוד שבעתיד, זו תהיה מיומנות בסיסית שתיבחן על-ידי המעסיקים, והיא תהווה כשורה בתוך קורות החיים לכל דבר ועניין.

AI יכולה לדרבן יצירתיות

הנוהג הנפוץ הוא לחשוב שהבינה המלאכותית דווקא ממסמסת את היכולת שלנו לחשוב בעצמנו, ואת היכולת שלנו ליצור ולהפגין חשיבה מקורית.

ההפך הוא הנכון, אם רק נשכיל להבין כיצד נכון להשתמש בכלי הבינה המלאכותית למיניהם.

במסגרת קורס בינה מלאכותית לילדים במכללת שחקים, אנו מלמדים את המשתתפים והמשתתפות כיצד ניתן לעורר את היצירתיות באמצעות כלי AI ג’נרטיביים שונים.

אנו מלמדים כיצד לעצב וליצור פרויקטים המונעים על-ידי בינה מלאכותית עבור מגוון רחב של שימושים שונים, וכיצד להפוך את הרעיונות המוצעים על-ידי כלי ה-AI למקורות להשראה.

הדבר בא לידי ביטוי הן בכלי AI ליצירת ציורים ואיורים, והדבר יכול גם לבוא לידי ביטוי בכלי AI שנועדו למתן פתרונות קוד.

היו סמוכים ובטוחים שאף מתכנת לא משתמש בקוד שנוצר על-ידי הבינה המלאכותית כפי שהוא, והוא רואה בכך כהשראה והכוונה בלבד.

ייעול וקיצור פעולות שונות

כיום ילדים זקוקים למיומנויות אופיס שונות על מנת שיוכלו ליצור עבודות הגשה מעומדות ומסודרות כראוי, וכדי שיוכלו לבנות מצגות עבור שיעורים שונים.

ידעתם שבאמצעות AI אתם יכולים לבקש מכלי הבינה המלאכותית לבנות עבורכם מצגת מעוצבת ויפה בתוך מספר שניות בודדות בלבד?

אין מדובר בללמד את התלמידים כיצד ליצוק תוכן AI הישר אל תוך המצגת, אלא ביצירת המצגת עצמה. מדובר בדרך נפלאה לייעל את הזמן, לקצר את תהליך הבנייה עצמו, ולהתמקד אך ורק בלימודים ובתמצות החומר הלימודי אל תוך המצגת שנבנתה.

וזהו גם העיקרון המנחה החשוב ביותר בתחום הבינה המלאכותית: כיצד אנו יכולים להפוך את הבינה המלאכותית לכלי עזר עבורנו.

להבטיח שהבינה המלאכותית תהיה לצידנו, ולא במקומנו

ולסיום, לימודי בינה מלאכותית לילדים מאפשרים לנו להעניק לילדיכם את הכוח להשתמש בכלי ה-AI השונים, ולהפוך אותם לכלי עזר עבורם.

אחד מן החששות המובהקים ביותר שעלו מאז שה-AI עלה לראשונה לכותרות, הוא שמא כלי הבינה המלאכותית יחליפו אותנו במקומות העבודה השונים.

באמצעות לימוד ה-AI והבנת העקרונות והשימושים השונים שניתן לערוך בו, הרי שאנו מכשירים את דור העתיד להשתמש בבינה המלאכותית ככלי עזר עבורם.

במקום שהבינה המלאכותית תחליף אותנו, למדו את ילדיכם AI. הראו להם כיצד להפוך אותה לכלי שימושי עבורם ולא במקומם.

לימודי בינה מלאכותית במכללת שחקים

מכללת שחקים מתמחה בלימודי קוד ומחשבים לילדים.

עם השקתו של ה-GPT ועוד מגוון כלי AI שבאו בעקבותיו, פתחנו קורס מקיף ומלא לילדים המכשיר אותם בשלל כלי בינה מלאכותית שונים.

בכל שאלה והתייעצות בנושא הקורס, אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר, ונשוב אליכם בהקדם.

השאירו פרטים

השאירו פרטים ויועץ לימודים ישוב אליכם בהקדם.

תפריט:

סושיאל:

קיץ תכנות וגיימינג 2024!

לומדים הייטק בחופש הגדול

מיינקראפט | פיי’תון | סייבר | בינה מלאכותית | תכנות

או